EST. 2002

MotoGP: Versenyzői nyomásra visszatér a verseny az F1-es sikánhoz

Marquez a leggyorsabb, Miller eltéved, Bautista kétszer is esik. Izgalmas nap van mögöttünk

Alig indult el a barcelonai hétvége és máris rengeteg emlékezetes dolog történt. Új vonalvezetést kapott a pálya mit most Marquez mutat meg nekünk aki szinte egésznap a legjobb időket szállította a Hondával. Érdemes megnézni a célegyens végén a Honda tempóját, a Ducati pedig szinte biztosan még ennél is nagyobb sebességre képes.

Az első szabadedzés talán leghumorosabb történések mikor Jack Miller eltévedt a Katalán pályán és csinált magának egy saját sikánt. Mikor visszatért a többiek jelezték neki, hogy nem a jó vonalvezetést gyakorolja 🙂

Az internet népe és a versenyzőtársak azonnal reagáltak és jobbnál jobb bejegyzések születtek. JM43 Twitter oldalán találtok pár igazán jót, érdemes végig nézni.

Az edzésen pár versenyzőnek meggyűlt a baja az aszfalttal így csúszásokkal tarkított edzés volt a mai ahol Bautista és Crutchlow is elcsúszott. Az elsőt ráadásul rossz irányba tolták a biztonságiak így újra elborult ráadásul már a pályán.

Cal simán csak összetörte a motort és hiába futott vissza a boxba nem volt előkészítve a másik motorja így nem tudott visszamenni egy gyors körre a vége előtt. Bautista azonban az esés után 10 percel remek időket ment. Jól látható, hogy a pálya első szektoraiban rendkívül gyors.

A Spanyol versenyzők nem csak jól ismerik a pályát de remek időt is mennek rajta. Marqueztől ugyan elvették a leggyorsabb körét de a második idejével is övé lett az elsőség.

¡Buen primer día con buen ritmo! P2 / Buon primo giorno con buon ritmo! P2 / It has been a good first day! P2!  ?

Jól ment Lorenzo a Ducatival ahogy Pedrosara is érdemes lesz figyelni mert könnyen hozott igazán jó időket az edzésen.

Vinales a szokásos nyugodt hozzáállással kezdte a napot. A Honda és a Ducati látványosan jobban teljesítenek mint a Yamaha csapat bármely tagja. A hangvillások nehezen tudják összehozni a motort a gumival. Erről már Rossi az olasz nagydíj idején is panaszkodott.

An insight into the construction and forces of the fastest motorcycle tyres in the world ?

Vinales folyamatosan a mezőny elején mozog míg Rossi még dolgozik a jó köridőn. A gumi a hétvége egyik legmeghatározóbb tényezője lesz. Az asszimetrikus gumi nem mindenkinek nyerte el a tetszését. Vinalesnek is gondjai vannak vele ahogy Rossi is panaszkodik. A pályán 9 jobb és 7 bal kanyar van így érthető a keverék felépítése vagonban versenyzők szerint nem vagy csak nehezen lehet megszokni a reakció különbséget.

A pálya vonalvezetése ismét téma lett és az esti órákban versenyzői nyomásra vissza állítottak az F1-ben is használt verziót. A tavaly Luis Salom halálos balesetet szenvedett a pályán így utánna szintén versenyzői nyomásra kialakítottak egy új sikánt ami nem nyerte el a versenyzők tetszését. Azt nem értjük, hogy egy évnyi munkát miért nem lehetett jobban koordinálni de tény, hogy a sikánban elcsúszott versenyzők motorjai rendre vissza csúsztak a pályára. Véleményünk szerint nem a sikannal hanem a bukótér kemény borításával van a probléma. Az is veszélyes ha egy motor nem áll meg betonon és vissza csúszik a pályára de ha a versenyző is így jár akkor akár ismét halálos baleset is lehet.

A régi vonalvezetés azt jelenti, hogy törlik a mai időket de ettől még szinte biztosan ismét a Honda versenyzői lesznek a meghatározó tényezők egy kis Ducatival fűszerezve. Rossiék is mehetnek egy egy jo kört de egy jó versenyhez meg kell találniuk a tapadást vezető utat.

A mai napon már okosabbak leszünk es vasárnap végre ismét verseny addig is egy kis étvágy gerjesztő videó!

ugrás fel