EST. 2002

Nem kapok levegőt avagy megoldások defekt esetére

Motorral ez az egész defekt kérdés, olyan, amibe az ember inkább bele sem gondol. Mit lehet ilyenkor csinálni?

Képzeld el, hogy állsz a szerpentin egyik kanyarjában. Kellemes erdei levegő, csend, csak a madarak csiripelnek, meg az ágak susognak, amint átszűrődik rajtuk a kellemes napfény. Idilli… nagyon nem, ha azért állsz ott, mert defekted van! Motorral ez az egész defekt kérdés, olyan, amibe az ember inkább bele sem gondol. Mit lehet ilyenkor csinálni? Semmit, mattot kaptál. Legalábbis ha nem készülsz rá.

Van azért mindenre megoldás. Ha az elején akarjuk kezdeni, a legjobb eleve csökkenteni a defekt esélyét. Ehhez kicsit oda kell figyelni, például hogy ne legyenek szabadon guruló szögek a garázsodban, és sepregesd össze a felhajtót is néha – az már egyszer nem rossz, ha szög nélkül hagyod el a házat!

 Defekt motorkerékpár, mi a megoldás

A defektet túlnyomó többségét a szögek mellett az élesebb kavicsok okozzák. A kreatív nyomvonalak ezért hozzák magukkal a defektet. Egyszer rendesen állj meg, és nézd meg mik vannak szétszóródva az út nem használt részén! El fogsz csodálkozni. Mintha egy autóbontóban lennél!  Gyakorlatilag szög, kő autóalkatrészek, van ott minden… A felcsíkozott területek, az út legszéle, a körforgalmak nem használt szegletei defektforrások, ezt érdemes kerülni. Nem biztos az azonnali defekt, de ha sokat mész ott, ahol az autók már nem mernek, akkor nagyon- nagyon sanszod van a defektre. Persze nem mindig lehet megállni, hogy ne menjünk arra, ha már ott van a hely, de akkor is ez van, necces.

Aztán segít az is a defekt-megelőzésben, ha még van jó húsa a guminak. Az elhasznált gumi vékonyabb, kisebb vastagságot kell egy éles kőnek átütni, vagyis könnyebben kapsz defektet.

 Defekt motorkerékpár, mi a megoldás

fixen felszerelt láncspray ami mindig rajta van ar R1-en

Ha megvan a baj, kétféle megoldás létezik, a spray vagy a defeaktjaívó. A sprayben tömítőanyag van, ami a kisebb lyukat eltömíti – átmenetileg legalábbis – illetve a palack nyomása felfújja kb. 1 bar-ra a gumit. Magyarul, ha kis lyuk van és van nálunk spary, akkor meg vagyunk mentve, el tudunk tipegni az első kútig, ott felfújni, és hazajutni, vagy akár még egy darabig használni a gumit. A baj az, hogy ha nincsen nálunk defekt spray. Legjobb tehát fixen valahova betenni, vagy feltenni a motorra, így mindig kéznél van.

 Defekt motorkerékpár, mi a megoldás

defektjavító készlet

A másik a defekt javító készlet. Ezzel nagyobb lyukakat is betömhetünk, viszonylag megbízhatóan, úgy hogy soha többet ne eresszen ott. Ez viszont egy nagyjavítás az út szélén! Egyrészt meg kell találni a lyukat, másrészt kell egy még nagyobb lyukat ütni a gumira. Gyenge idegzetűeknek nem ajánlott, mert szándékosan ki kell engedni a maradék levegőt a gumiból, és utána egy nagy tüskével átszúrnia a gumit a lyuknál. Eközben a hátunkon futkos a hideg, ahogyan belehatol az acélszövetbe a tüske…  Viszont innen már csak be kell tenni a tömést, és a patronnal 1,5 bárig is fel lehet fújni a gumit, vagy 2-3 patronnal még jobban.

 Defekt motorkerékpár, mi a megoldás

slime

Megelőzésnek jöhet még a Slime. Ez egy olyasmi tömítő, mint ami a defekt sprayben van, csak a gumi felszerelésekor simán bele kell önteni a szelepemen keresztül a gumiba, és utána felfújni. Ez egy megelőző csapás, mert automatikusan tömíti a kisebb lyukakat, és általában, ha enged is a levegő, nem gyors, hanem lassú defekt lesz. A lassú defekt pedig közel sem olyan kínos, mert naponta egyszer kétszer kell felfújni, szóval bármeddig el lehet vele jutni, akár egy nagy túra végéig, az otthoni gumisig is.

ugrás fel