EST. 2002

Pedrosa nyerte a jubileumi versenyt

Örömükben ugráló spanyol versenyzők a dobogón, sok csúszás és látványosan szenvedő Rossi

Sok fal ledőlt a hétvégén. Pedrosa versenyt nyert ráaádsul erőből és végig úralva az egész hétvégét. Rég láttunk ilyen magabiztosságot a kis spanyol versenyzőtől. A másik falat Lorenzo döntötte le azzal, hogy végre nem csak körözött a pályán hanem felért a dobogóra. Aminek egyébként jobban örült mint az M1-el egy futam gyözelemnek.

Van azonban egy szerencsétlen fal is, az egyik profi vezető Franco Uncini az 5-ös kanyarban összetörte a Safety BMW M5-öst. Szerencsére neki nem lett komolyabb baja de utasa eltörte a karját.

A hétvége igazi nagy nyertese azonban a Honda csapat, úgy tűnik összeállt végre az erőforrás és máris domináltak egész hétvégen. Marquez aki egy interjúban elmondta, hogy nemtartozik a kedvencei közé a pálya kimondottan felszabadult volt. Végre megfelelő volt a technika okosan ésszel motorozva nem lépve át a határokat a második helyen végzet amivel 2 pontra felzárkozott Vinales mögé és csak 4 ponttal van elmaradva Rossi mögött.

Pedrosát sokan bántják pedig aki figyeli pályafutását tudja, hogy világklassziról van szó akinek ha megfelelő motort adnak bármire képes lehet. Ezt ismét bizonyította amikor relativ könnyedén rajt-cél győzelmet aratott . Bár elmondása szerint belülről nem volt annyira könnyü a verseny mint amilyennek tünt. Kemény első gumival ment ahogy többen a mezönyből és párszor majdnem kisodrodott de végül is motoron maradt és komolyan megközelítette pontokban az első három versenyzőt. Már csak 10 pont a lemaradása a Rossival szemben. Kedves jelenet ahogya a dobogón megkönnyezi az eredményt a hazai közönség elött.

Rossi közben látványosan szenvedett és a tizedik helyen ért célba. Igaz Vinales sem élete versenyét futotta de Vale mellett olyan nevek mentek el akikkel normál esetben ezen a pályán nem is találkozna. Az olasz fenomén egész hétvégén a kigyorsításokra panaszkodott de végül a motor baloldalán jelentkező vibráció okozta a lassulást. Körönként 3 másodperc volt a veszteség. Rossi a végén csak annyit nyilatkozott, hogy örül, hogy betudta fejezni a versenyt.

Vinales hatodikként ért célba és nyilatkozatában arra utalt, hogy a Michelin abroncsok miatt vesztett pontokat és maradt le egy jobb helyezésről. A verseny előtti warm up-on még minden rendben volt. Azonban a versenyen katasztrofális féktávokat tudott csak venni. 30 méterrel elöbb kellett fékezni és így érthető, hogy nem jutott feljebb. Bár mikor konkrétan rákérdeztek azt mondta nem tudja megmondani, hogy a francia abroncsok miatt vesztett de azt elárulta, hogy többször is majdnem elesett.

Apropó esés. Crutchlow látványosan esett a negyedik körben és még szinte fel sem állt már érkezett a következő motor. A futamban sokan estek de szinte az összes nyilatkozatban elhangzik, hogy majdnem elestem, elment az eleje és sorolhatnánk.

Úgyan ezt nyilatkozta a francia Johann Zarco is aki a hétvége meglepetés embere volt. Már a rajtnál berobban a második helyre és a 12. körig dobogós helyen motorozott. Még Pedrosára is rá akart gyorsulni de Ő is kétszer majdnem kicsúszott, így probált óvatosan bánni a gumikkal ami a 4. helyre volt elegendő. Igazán tehetséges pilóta aki akar és tud is élni a lehetőségekkel.

De nézzük röiden mi is volt a versenyen. Pedro úralta az időmérőket így Ő indult a pole-ból. A francia Zarco robbantott és a és végig motorozta a mezönyt. Olyan neveken ugrott át mint Rossi, Binales vagy éppen Marquez. Közben a 11-es kanyarban Cruthlow és Pol Espergaro is kicsúszott. Lorenzo feljött a 4. helyre miközben Marquez elment Zarco mellett. Marc megpróbált Pedrosa után nyúlni, meg is közelítette de a csapattárs rákapcsolt és sikerült ismét 1 mp körüli elönyt felépítenie. Közben Lorenzo is átverekedte magát Zarcon és felérta dobogóra. Elől a helyzet nem változott. Hátul Rossi szenvedett látványosan és olyan nevek előzték meg mint Danilo Petrucci.

Hat versenyző esett ki és abszolult spanyol dominancia lett a vége az izgalmas első európai versenynek.

1 25 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 157.6 45’26.827
2 20 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 157.3 +6.136
3 16 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 156.8 +14.767
4 13 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 156.6 +17.601
5 11 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 156.3 +22.913
6 10 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 156.2 +24.556
7 9 9 Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati 156.2 +24.959
8 8 94 Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 156.0 +27.721
9 7 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 155.8 +31.233
10 6 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 155.4 +38.682
11 5 45 Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati 155.3 +40.979
12 4 8 Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati 155.2 +43.199
13 3 76 Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati 155.2 +43.211
14 2 38 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 154.9 +47.964
15 1 17 Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati 154.7 +51.279
16 22 Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 153.7 +1’08.885
17 12 Takuya TSUDA JPN Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 152.7 +1’27.450

 

ugrás fel