2020 év végéig porondon marad az olasz aki kétséget kizáróan a legnagyobb nézettséget, generálja a sorozatnak. Meglepő lett volna ha elengedik, versenyképes és még mindig hatalmas rajongó táborral rendelkezik. Ez a cikk most nem a versenyzőről hanem a közelgő csapatmenedzserről fog szólni. Vale jó előre gondolkodott és már évekkel ezelőtt elindította csapatát a VR46 néven futó gárdát aminek nem titkolt célja a MotoGp osztály.
Várhatóan ez a lépés csak akkor történik meg ha Rossi visszavonul és teljes gőzzel a csapatra tud koncentrálni. Jól jönnek nekik az új szabályok és Yamaha közelsége. Tehát ha Rossi leszáll a M1-ről a sorozat és a japán márka is számít rá csak már a depóban. Szinte hasonló figyelmet lehetne elérni ha versenyképes csapat mögött lájuk az olasz versenyzőt. Ehhez pedig gyári kategóriás motorok kellenek.
Ezért menekülhetett előre a TECH3 spanyol tulajdonosa a KTM felé, tudta, hogy Rossi sokkal esélyesebb a második csapatra és a gyári támogatásra. Még felesleges versenyzőkön gondolkodni, 2 év hosszú idő és bármi megtörténhet de játszunk mégis kicsit a gondolattal.
Rossi szinte biztosan választ az induló csapatba egy honfitársat, ez már most borítékolhatóan Morbidelli lesz. Népszerű és jó versenyző ráadásul Moto2 világbajnok, szintén aktív szerződéssel. A másik versenyző viszont sokkal érdekesebb. Idén mindenki Zarcóra vadászik, őt szeretné megszerezni. A TECH3 szerződésénél is szerepet játszhatott egy gyári motor a franciának. Rossi érdeke az lenne, hogy a Yamaha közelségében tartsa akár gyári motorral is. Ha maradna és később átigazolna a VR46 csapathoz Vale két legyet is ütne egycsapásra.
A MotoGP szinte két nemzet belső harca, a spanyol és olasz hegemónia egyértelmű. Ritkán lehet találni gyors versenyzőt erős gazdasági piacról, ha van a gyárak ragaszkodnak hozzá. Zarco pedig francia és Rossi jó marketingben, a csapatával egy teljesen szűz piac szponzorait csábíthatná maga és Zarco mögé.
A hazájában megszerzett kapcsolatokat Morbidelli könnyen tovább tudja vinni. Ne feledjük, hogy egy csapat gazdasági vállalkozás is. Ha a feltételezésnek van alapja akkor az igazi vesztes Vinales, a Yamaha inkább fog a népszerű Rossira és a megtartandó Zarcóra koncentrálni mint a spanyol versenyzőre.
Egy biztos, Rossi legalább annyira kemény csapatvezető lesz mint versenyző és sokaknak gondot fog okozni hatékonysága és kapcsolatrendszere.
Legutóbbi hozzászólások