EST. 2002

Rossi vezetett, Dovi nyert, Marc alatt elfüstölt a Honda

Az utolsó három körben dőlt a verseny sorsa.

A hétvégén zajló verseny tartogatott érdekességeket de mégis leginkább a gumikról és a stratégiáról szólt.

A rajtot Rossi kapta el a legjobban és az utolsó hátrom körig végig vezette a versenyt azzal a Yamahával ami a végére mindig komoly hátsó gumi problémákkal küzd.

A verseny elején a VB cimért harcolók zárkóztak fel egymásra és kis túlzással Rossi mögött álló csatát vívtak. Voltak ugyan előzések de a nyilatkozatokban mindenki elismerte, hogy óvták a gumikat és kivártak. Pozíciókat kerestek és figyeltek rá, hogy a többiek ne tudjanak ellépni. Érdekes, hogy mind Marquez mind Vinales érezte, hogy a végén megtudja fogni Rossit. Marquez az első gumit óvta míg honfitársa a Yamahán a hátsót. A Ducatis Dovizioso pedig próbálta kihasználni a Ducati erős oldalait, vagyis ott előzni ahol jobb volt a motor a Hondánál és a Yamahánál.

Közben persze volt pár látványos előzés ahol Dovi és Vinales kerülgették egymást és próbáltak minél közelebb kerülni Rossihoz aki a csatának köszönhetőn kicsit növelhette előnyét.

Marquez nem volt szerencsés ezen a hétvégén mert egy féktávon elfüstölt alatta motor és így egyből el is veszítette a vezető pozíciót a VB-n igaz a 9 pont lemaradas könynen behozható. Azt nem tudni mi történt a motorral de szerencsére nem lett komolyabb baj mert Marc egy 300 körüli féktávról érkezve kellően gyorsan reagált és behúzta a kuplungot.

Rossi az élen érezte, hogy nem lesz elég erős a az utolsó körökre,  a végén még is úgy érezte meg lehet a győzelem de végül be kellett érni a harmadik hellyel mert három körrel a leintés előtt megelőzte Dovi majd a csapattárs Vinales is.

A Ducati ismét nyerni tudott és egyedülállóként négy győzelmet tudhat magáénak a csapat. Most már Dovizioso is úgy nyilatkozott, hogy bár nem Ők a leggyorsabbak versenyben vannak a VB címért. Tény, hogy a Ducatinak mint minden versenymotornak vannak erősségei és gyengéi de eddig Dovi és csapata nagyon jól gazdálkodtak a pozitív elönyökkel.

Lorenzo 5. helyen végzet ami stabilitást mutat míg Pedrosa kicsit hátrébb Zarco mögött a hetedik helyen ért célba ami némi pont kiesést jelentet a kis spanyol versenyző számára.

Iannone az utolsó körökhöz érve elcsúszott és vitte magával Petruccit is, a Suzuki versenyzője az idei évben nem igazán találja a megfelelő irányt.

A mai verseny is megmutatta, hogy minden gyártónak vannak problémái és, hogy egyetlen versenyző sem húzhatja gondolkodás nélkül a gázt egy teljese versenyen keresztül. A gumikopás még mindig meghatározó probléma amivel akár meg is lehet pecsételni egy csapat teljesítményét.

Just like that the championship is wide open again…

?️1️⃣ – Andrea Dovizioso
?️2️⃣ – Maverick Vinales
?️3️⃣ – Valentino Rossi

A bajnokság még mindig szoros, bármi megtörténhet az első négy nagyon közel van egymáshoz. Rossi gyengének érzi magát a versenyek utolsó körében, Vinales továbbra is túlzott gumikopásról panaszkodik, Marc hozza a töle megszokott határon motorozást amiben mindig van kockázat, Dovi pedig probálja kihasználni a lehetőségeket és jól kombinálni. Van még hat foruló és sok izgalom, meglátjuk mi lesz a végén.

 

Poz. Pilota Nemzetiség Motor Idő

1

Andrea DOVIZIOSO

ITA

Ducati

40’45”496

2

Maverick VIÑALES

SPA

Yamaha

+0”114

3

Valentino ROSSI

ITA

Yamaha

+0”749

4

Cal CRUTCHLOW

GBR

Honda

+1”679

5

Jorge LORENZO

SPA

Ducati

+3”508

6

Johann ZARCO

FRA

Yamaha

+7”001

7

Dani PEDROSA

SPA

Honda

+10”944

8

Scott REDDING

GBR

Ducati

+13”627

9

Alex RINS

SPA

Suzuki

+15”661

10

Alvaro BAUTISTA

SPA

Ducati

+25”279

11

Pol ESPARGARO

SPA

KTM

+30”336

12

Tito RABAT

SPA

Honda

+31”609

13

Karel ABRAHAM

CZE

Ducati

+31”945

14

Hector BARBERA

SPA

Ducati

+33”567

15

Loris BAZ

FRA

Ducati

+33”901

16

Jack MILLER

AUS

Honda

+43”012

17

Bradley SMITH

GBR

KTM

+48”683

DNF

Aleix ESPARGARO

SPA

Aprilia

2 Giri

DNF

Danilo PETRUCCI

ITA

Ducati

3 Giri

DNF

Andrea IANNONE

ITA

Suzuki

3 Giri

DNF

Marc MARQUEZ

SPA

Honda

7 Giri

DNF

Sam LOWES

GBR

Aprilia

15 Giri

ugrás fel