Az utolsó három körben dőlt a verseny sorsa.
A hétvégén zajló verseny tartogatott érdekességeket de mégis leginkább a gumikról és a stratégiáról szólt.
A rajtot Rossi kapta el a legjobban és az utolsó hátrom körig végig vezette a versenyt azzal a Yamahával ami a végére mindig komoly hátsó gumi problémákkal küzd.
A verseny elején a VB cimért harcolók zárkóztak fel egymásra és kis túlzással Rossi mögött álló csatát vívtak. Voltak ugyan előzések de a nyilatkozatokban mindenki elismerte, hogy óvták a gumikat és kivártak. Pozíciókat kerestek és figyeltek rá, hogy a többiek ne tudjanak ellépni. Érdekes, hogy mind Marquez mind Vinales érezte, hogy a végén megtudja fogni Rossit. Marquez az első gumit óvta míg honfitársa a Yamahán a hátsót. A Ducatis Dovizioso pedig próbálta kihasználni a Ducati erős oldalait, vagyis ott előzni ahol jobb volt a motor a Hondánál és a Yamahánál.
Közben persze volt pár látványos előzés ahol Dovi és Vinales kerülgették egymást és próbáltak minél közelebb kerülni Rossihoz aki a csatának köszönhetőn kicsit növelhette előnyét.
Marquez nem volt szerencsés ezen a hétvégén mert egy féktávon elfüstölt alatta motor és így egyből el is veszítette a vezető pozíciót a VB-n igaz a 9 pont lemaradas könynen behozható. Azt nem tudni mi történt a motorral de szerencsére nem lett komolyabb baj mert Marc egy 300 körüli féktávról érkezve kellően gyorsan reagált és behúzta a kuplungot.
Rossi az élen érezte, hogy nem lesz elég erős a az utolsó körökre, a végén még is úgy érezte meg lehet a győzelem de végül be kellett érni a harmadik hellyel mert három körrel a leintés előtt megelőzte Dovi majd a csapattárs Vinales is.
A Ducati ismét nyerni tudott és egyedülállóként négy győzelmet tudhat magáénak a csapat. Most már Dovizioso is úgy nyilatkozott, hogy bár nem Ők a leggyorsabbak versenyben vannak a VB címért. Tény, hogy a Ducatinak mint minden versenymotornak vannak erősségei és gyengéi de eddig Dovi és csapata nagyon jól gazdálkodtak a pozitív elönyökkel.
Lorenzo 5. helyen végzet ami stabilitást mutat míg Pedrosa kicsit hátrébb Zarco mögött a hetedik helyen ért célba ami némi pont kiesést jelentet a kis spanyol versenyző számára.
Iannone az utolsó körökhöz érve elcsúszott és vitte magával Petruccit is, a Suzuki versenyzője az idei évben nem igazán találja a megfelelő irányt.
A mai verseny is megmutatta, hogy minden gyártónak vannak problémái és, hogy egyetlen versenyző sem húzhatja gondolkodás nélkül a gázt egy teljese versenyen keresztül. A gumikopás még mindig meghatározó probléma amivel akár meg is lehet pecsételni egy csapat teljesítményét.
A bajnokság még mindig szoros, bármi megtörténhet az első négy nagyon közel van egymáshoz. Rossi gyengének érzi magát a versenyek utolsó körében, Vinales továbbra is túlzott gumikopásról panaszkodik, Marc hozza a töle megszokott határon motorozást amiben mindig van kockázat, Dovi pedig probálja kihasználni a lehetőségeket és jól kombinálni. Van még hat foruló és sok izgalom, meglátjuk mi lesz a végén.
Poz. | Pilota | Nemzetiség | Motor | Idő |
---|---|---|---|---|
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati |
40’45”496 |
2 |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Yamaha |
+0”114 |
3 |
Valentino ROSSI |
ITA |
Yamaha |
+0”749 |
4 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Honda |
+1”679 |
5 |
Jorge LORENZO |
SPA |
Ducati |
+3”508 |
6 |
Johann ZARCO |
FRA |
Yamaha |
+7”001 |
7 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Honda |
+10”944 |
8 |
Scott REDDING |
GBR |
Ducati |
+13”627 |
9 |
Alex RINS |
SPA |
Suzuki |
+15”661 |
10 |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Ducati |
+25”279 |
11 |
Pol ESPARGARO |
SPA |
KTM |
+30”336 |
12 |
Tito RABAT |
SPA |
Honda |
+31”609 |
13 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Ducati |
+31”945 |
14 |
Hector BARBERA |
SPA |
Ducati |
+33”567 |
15 |
Loris BAZ |
FRA |
Ducati |
+33”901 |
16 |
Jack MILLER |
AUS |
Honda |
+43”012 |
17 |
Bradley SMITH |
GBR |
KTM |
+48”683 |
DNF |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Aprilia |
2 Giri |
DNF |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Ducati |
3 Giri |
DNF |
Andrea IANNONE |
ITA |
Suzuki |
3 Giri |
DNF |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Honda |
7 Giri |
DNF |
Sam LOWES |
GBR |
Aprilia |
15 Giri |
Legutóbbi hozzászólások