Versenybeszámoló, nyilatkozatok, elemzés. VIDEÓ
Ismét parádésan alakult a hétvégi verseny. A San Marinóban megrendezett futamon Rossi lábsérülés miatt nem indult így a hangvillásokat Vinales képviselte aki a szombati időmérőn száraz körülmények között megszerezte a pole-t.
Vasárnapra azonban megérkeztek az esőfelhők és így minden beállítás ugrott amire addig a versenyzők építeni tudtak. Vinales csapatának például 30 perce maradt, hogy elő húzzon egy jó beállítást vizes körülményekre.
A versenyen Lorenzo kezdett a legjobban és vette át a vezetést, mivel Ő a gyors kezdés híve ezért szépen kezdte leszakítani magáról az üldözőket. Már az első körökben érződött, hogy a Ducati 3 versenyzője meghatározó lesz a futamon. Lorenzo elöl, Petrucci mögötte és Dovi is éppen csak lemaradva negyedik pozícióban.
A hatodik körben Lorenzo hibázott és abban a kanyarban ahol hétvégén rengeteg elestek Ő is eldobta a motort. Később nyilatkozatából kiderült, hogy nem koncentrált eléggé mert a motor beállításaival volt elfoglalva. Nem szokta még meg a Ducati elektronikáját teljesen és azon gondolkozott, hogy milyen beállítást alkalmazzon, közben nem használta a hátsó féket a kanyarban és egy hirtelen irányváltás elvitte a hátsógumi tapadását. A Spanyol nem szomorkodik, sajnálja, hogy elment a verseny pedig szerinte a dobogó vagy a győzelem sem tűnt elérhetetlen célnak de érzi a potenciált és a fejlődést, ami valóban egyre jobban megmutatkozik.
Az elsőséget Petrucci örökölte meg aki végig komoly tempót ment de Marcot nem tudta magáról leszakítani. Folyamatosan nézte a kijelzőt de hiába a spanyol világbajnok mindig csak tizedekre volt tőle és ha akart rá tudott közelíteni. Megfordult az olasz fejében, hogy elengedi de az időmérőkön gyorsabb volt így inkább kitartás mellett döntött. Azt gondolta Marc nem fog kockáztatni a VB pontállás miatt és megelégszik a második hellyel.
Azonban Marquez igazi versenyző és már a verseny előtt közleményben tudatta, hogy mindent megtesz a versenyért de ha nem sikerül akkor azt is eltudja könyvelni. Kevesen vannak már ebben a sportban akiknek egy jó csata egy igaz harc többet jelent mint a pontversenyben felépített stratégia. Marc volt a leggyorsabb a hétvégén ez nem kérdés de tiszteletre méltó, hogy vállalta Petrucci megelőzését. Danilo nyilatkozatában ki is emelte, hogy Marc hihetetlen sokat kockáztatott az utolsó körben de annyira gyors volt, hogy nem lehetett megverni és nem is hibázott.
A hetedik helyen érkező Zarconak kifogyott az üzemanyaga az utolsó kanyarokban de nem adta fel és áttolta a motort a célvonalon, így is szerezve 1 pontot.
A spanyol versenyző teljesen megérdemelten nyerte meg a versenyt és így jelenleg pont egyenlőség alakult ki az élen a harmadik helyen célba érő Dovival. Ráadásul mindkét versenyzőnek azonos futamgyőzelme van így a második helyezések száma dönt és abban Marc áll jobban.
Vinales a negyedik lett és rendkívül elégedett, a motor szárazon nagyon jól ment de vizes burkolaton sok gondja volt a bal kanyarokkal. Azonban optimista mert Ők is tudtak fejlődni és gyorsak lenni a hétvégen.
A gyártók közül egyértelműen a Ducati ugrotta a legnagyobbat az idei szezonban, kinőtték a gyors pálya jó eredmény effektust és lassan minden pályán számolni kell az alakulat valamelyik tagjával. A Yamaha is lépked előre és ha még egy picit csiszolnak a hibákon Vinales könnyen meglepheti az első két versenyzőt. Persze ne feledkezzünk meg a Hondáról sem akik újra versenyképes állapotba hozták a motort és szélsőséges körülmények között is jól tudnak teljesíteni.
Az összetettben az utolsó harmadra három versenyzőre apadt azok száma akik még beleszólhatnak a végső pont állásba. Rossi lábsérülés miatt, Pedrosa pedig gyenge vizes miatt maradt le az első háromtól. Vinales 16 pontja még abszolult kezelhető és akár meg is nyerheti a VB-t ahogy Marc és Dovi is.
Két érdekes dolog történt még a futamon, amiről mindenképpen érdemes beszélni. Az egyik, hogy Petrucci már a verseny előtt lenyilatkozta, hogy segíteni szeretné Ducatis honfitársát a VB megnyerésében és ha úgy alakul akkor elengedi Dovit. Azonban az utolsó kőrben még sem tette inkább harcolt Marc mögött és így második lett. A verseny után elárulta, hogy szerinte rossz fényt vetett volna a versenysorozatra ha elengedi Dovit. Mindannyian harcolni jövünk ide és elérni a céljainkat. Azonban továbbra is fentartja, hogy segíteni akarja Doviziosot és elárulta,
A másik Marquez és a rajongók közötti viszony, a spanyol versenyző enyhén szólva nem népszerű az olasz szurkolók körében a Rossi féle vita óta. A dobogón kifütyülték amit meg is értett és nem volt vele semmi gondja sőt csókokat dobált a közönségnek viszont a délelőtti esésénél ujjongó közönséget már kevésbe tolerálta. „ Elszomorít, a pódiumnál még megértem de, hogy mikor elesem ujjong a közönség azt már nem. Mi a határon motorozunk, az életünket kockáztatjuk vagy meg is sérülhetünk, mikor esünk gyakran 300 km/h óránál tesszük ami nagyon veszélyes. Remélem az szurkolóim sosem tesznek ilyet mert nem jó érzés.”
Marcnak teljesen igaza van, itt minden versenyző a maximumot hozza ki magából és a motorból is, teljesen mindegy, hogy szimpatikus vagy sem tisztelni kell mindenkit aki oda áll a rajthoz és kockáztat arról nem is bezsélve, hogy mindannyian közülünk valóak és motorosok.
MOTOGP 2017, MISANO:
Poz. | Pilota | Nemzetiség | Motor | Idő |
---|---|---|---|---|
1 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Honda |
50’41”565 |
2 |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Ducati |
+1”192 |
3 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati |
+11”706 |
4 |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Yamaha |
+16”559 |
5 |
Michele PIRRO |
ITA |
Ducati |
+19”499 |
6 |
Jack MILLER |
AUS |
Honda |
+24”882 |
7 |
Scott REDDING |
GBR |
Ducati |
+33”872 |
8 |
Alex RINS |
SPA |
Suzuki |
+34”662 |
9 |
Jonas FOLGER |
GER |
Yamaha |
+54”082 |
10 |
Bradley SMITH |
GBR |
KTM |
+57”964 |
11 |
Pol ESPARGARO |
SPA |
KTM |
+1’00”440 |
12 |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Ducati |
+1’17”356 |
13 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Honda |
+1’35”588 |
14 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Honda |
+1’38”857 |
15 |
Johann ZARCO |
FRA |
Yamaha |
+2’02”212 |
16 |
Loris BAZ |
FRA |
Ducati |
1 Giro |
17 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Ducati |
1 Giro |
DNF |
Tito RABAT |
SPA |
Honda |
9 Giri |
DNF |
Andrea IANNONE |
ITA |
Suzuki |
12 Giri |
DNF |
Sam LOWES |
GBR |
Aprilia |
13 Giri |
DNF |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Aprilia |
15 Giri |
DNF |
Hector BARBERA |
SPA |
Ducati |
17 Giri |
DNF |
Jorge LORENZO |
SPA |
Ducati |
22 Giri |
Legutóbbi hozzászólások