Már évek óta hallunk a tervezetről, most megint előtérbe került.
A fejlesztési tárca viszont közlekedésbiztonsági okokból indokoltnak tartja a segédmotoros kerékpárok rendszámosítását – közölte a Világgazdasággal a minisztérium.
Megközelítőleg 600.000 járművel számolnak ami segédmotor kategóriában található. A járművek többsége 10 évnél idősebb igy egy rendszámosítás irreálisan magas lenne a járművek értékehez képest. A bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.
Legalább annyi indok szól ellene mint mellette motoros szempontból. A segédmotorok maximális sebbessége 45 km/h, aki motorozik az tudja, hogy ezzel a tempóval egy forgalmasabb útszakaszon szinte életveszélyes közlekedni. A gyorsabb segédmotorokat viszont innentől lehetne büntetni. Ahogy a járdára való felállástól kezdve sok minden mást is.
Viszont nehezebb lenne őket eltulajdnonítani és valoszínűleg a másodlagos piac is tisztább lenne. Jeleneleg egy papirfecnivel lehet venni egy motort amire bármilyen adatot irhatunk. Szinte soha semmilyen szinten nem ellenőrzik az adatok valóság tartalmát.
A rendőröknek nehezebb lenne kiszúrni a engedély nélkül robogozókat akik 100 vagy a feletti köbcentiméterrel motoroznak rendszám nélkül.
Külön érdekessége lenne a bevezetésnek, hogy régi motorok pairjait milyen modón lehetne hivatalossá tenni egy vizsgához. Kinek van már meg a családi Simson papirja?
Persze lehet, hogy csupán egy tervezetről van szó és elvetik de az bizonyos, hogy az Európai elvekkel összhangban kell történnie a szabályozásnak.
Legutóbbi hozzászólások