Mobilis kanapé társát keresi
Ha lenne egy játék amiben motorokat kellene autókhoz hasonlítani én a Burgman családot biztosan a VW Golfhoz hasonlítanám. Sokoldalú, megbízható és nagyon jól tartja az árát.
Új design, kényelmes ülések és jól eltalált kerékméret
Nem találkoztam még olyan emberrel aki elégedetlen lett volna motorjával a családból, aminek több oka is van de az első talán pont a felhasználhatóság széles területe.
A most bemutatásra kerülő verzió a Burgman 200 ABS a belépő 125-ös modell nagy testvére és legyünk őszinték használhatóbb verziója. A „burgonya” nagy fegyvere a teste, jól eltalált és minőségien kivitelezett motor felépítésről van szó ami megkönnyíti a hétköznapjainkat.
A Suzuki könnyű és merev vázat tervezet a modellnek amit azonnal érzünk ahogy elkezdünk fordulni a motorral. A motor pont annyival lett kisebb nagyobb testvéreinél, hogy jól használható legyen városban de megtarthassa a kényelmes ülőpozíciót.
Igen a kanapékra hajazó kényelem abszolút Burgman specialitás, a nagy lábtér és a hatalmas ülés mind a kényelmet szolgálja. Aki szereti ha egy motor kényelmes az otthonosan fogja magát érezni a 200-as verzión. Bőséges hely van a lábnál és az ülésen is ahogy az utasunknak sem kell összehúzni a magát egy utazás alkalmával.
A folyadékhűtéses injektoros motor könnyedén mozgatja a 164 kg-os menetkész tömeget. Jól tudunk mozogni a szűk városi forgalomban és szinte hangtalanul és rezgések nélkül veszi a gázt. Elhagyva a várost érződik, hogy milyen kényelmes a felépítmény, a teszt alatt a Dunakanyarba mentem kirándulni és az A2-es út 110 szakaszán könnyen tartottam a lépést az autókkal ahogy a kanyarstabilitással sem volt gond nagyobb tempónál. Kisebb településeken kényelmesen cirkálni pedig igazi élmény vele. Ahogy a pakolás is igazi öröm, már az első résznél található 7 literes kesztyűtartóba is szinte minden elfér és ha szüksége akkor tölthetjük is mobil eszközeinket, míg az ülés alatti tárolórekesz a legnagyobb nyertese a széles fotelre emlékeztető ülés kialakításnak. A kategóriához képest hatalmas tárolórekeszt rejt az idomzat, a legtöbb versenytárs dobozt kínál motorjaihoz, hogy meglegyen a pakolásnál elvárt űrtartalom. Nos itt nincs ilyen probléma, könnyen eltudunk helyezni két sisakot vagy egy edzőtáskát a 41 literes világítással rendelkező csomagtérben.
Normál testalkat mellett nagyon kényelmes üléspozíció
A Burgman egyik nagy előnye, hogy nem csak kényelmet ígér amit egy hatalmas kettős varrású ülés biztosít hanem olyan felszereltséget ami valóban kényelmessé teszi az utazást. A futómű robogós szemmel nézve bőséges tartalékokkal bír (33 mm-es belső átmérőjű első teleszkóp) aminek köszönhetően jól tudunk kanyarodni közúton de a városi úthibákat és akadályokat is hang nélkül teljesíti.
A fékrendszer ABS-el van szerelve ami ma már inkább alap mint kiemelkedő teljesítmény de tény, hogy jól eső érzéssel tölti el az embert mikor őszi napon hajnalban nem kell azon töprengeni, hogy vajon fékezéskor elcsúszhat az eleje a motornak vagy sem. Pont úgy tudunk haladni vele mint bármelyik más évszakban.
A robogók egyik legnagyobb feladata, hogy négy évszakban legyenek képesek szállítani minket úgy, hogy a csomagunk mellett lehetőleg mi is szárazok maradjunk. Ehhez olyan felépítményt kell tervezni ami jól tereli a szelet, véd az esőtől ugyanakkor nyáron biztosít annyi levegőt, hogy ne süljünk meg. A kanapé robogó között a Burgman erre az egyik legjobb példa, könnyen ponyvázható aminek köszönhetően a vezető alsó ruházata végig szárad marad ráadásul melegben is vagyunk. Felülre elegendő egy robogós kabát amit érkezéskor elrakunk az ülés alatti rekeszbe a sisak mellé és senki nem mondja, meg még hidegebb időben sem, hogy motorral érkeztünk a munkahelyünkre vagy bárhova máshová. Ráadásul az extraként rendelhető markolatfűtéssel még zordabb időjárási körülmények között is biztonságosan tudunk motorozni, csak egy gombnyomás és forróság járja át kezünket és kesztyűnket.
Könnyen gyorsul és stabilan fordul
A 18 LE erős motor nem csak könnyedén mozgatja a robogót alattunk de rendkívül jól is fogyaszt, a teszt alatt 3 literes fogyasztással jártunk amit ha társítunk a 10,5 literes tank kapacitással akkor bő 300 kilométeres hatótávolságot kapunk. Vagyis körülbelül 1000 forintért 100 kilométert roboghatunk kedvünkre a városba vagy éppen városon kívül. Ez a szám a tömegközlekedés résztvevőinek komoly kihívást jelentene ha szeretnék tartani a lépést.
A nagy méretű szélvédő mögött bújik meg a multifunkcionális műszerfal ami két hatalmas analóg órával és egy digitális kijelzővel lett ellátva. Gyorsan és könnyen tájékozódhatunk rajta és nekem teljesen megfelelt a hétköznapokban a teszt alatt. Olyan információkat találunk rajta mint a pontos idő, az átlagos üzemanyag-fogyasztás vagy épp, hogy mennyi benzin található még a tankban. Egy jó ideig lekötött az Eco Drive visszajelző ami segít az optimális vezetés kialakításában is, rengeteget lehet finomítani a vezetésen városban egy kis oda figyeléssel.
Kategóriájában a legalacsonyabb ülésmagasság, csupán 735mm
Összefoglalva az Euro4 követelményeknek is megfelelő motort azoknak ajánljuk akik hosszútávra terveznek és szeretnek kényelmesen utazni a városba és ezért valamivel több pénzt is hajlandóak kifizetni mint egy átlagos robogóért. A városi nyüzsgésben kicsit lehet lassabbak leszünk mint egy fürgébb kisebb robogóval, cserébe ha vonzáskörzetben lakunk vagy hétvégén elgurulnánk túrázni a párunkkal rengeteg előnyt élvezhetünk. Ha egész évben szeretnénk használni érdemes felponyvázni és markolatfűtést is rendelni a gyártótól. A 3 literes fogyasztás pedig garantálja, hogy anyagilag is jó befektetésnek bizonyuljon a Burgman 200 ABS.
Legutóbbi hozzászólások