EST. 2002

Vinales és az M1 megállíthatatlan

A Ducatinak kedvező pályán is tönkrevert mindenkit az újonc.

Mindenki ott volt Dohában de igazából Vinales volt az aki jött látott és lemotorozott mindenkit. Nincsenek panaszok, problémák, fejlesztésre váró technikai alkatrészek csak gyorsabbnál gyorsabb körök amivel a Yamaha mindeig az élen végez.

Érdekes, hogy a fiatal spanyol versenyző mögött mennyire nem áll marketing gépezett. A twitteren is csak annyi derül ki, hogy szeret bringázni vagy csúszni a hegyekben illetve, hogy imádja az M1-et. Szinte minden fotó a motorról készül különböző beállításokban.

Valahol érthető is mert bár a Yamaha GP motorja nyert már világbajnokságot és mindenki tudja, hogy mire képes valahogy sosem volt igazán erő nyerő. Most azonban mintha Rea és a Kawasaki párost látnánk, van a mezöny és van egy versenyző aki némán teszi a dolgát de azt brutális hatékonysággal.

 Vinales 2017

Ráadásul ezt egy olyan teszten ahol mindenki szenved, vagy az idővel, pályával esetleg a technikával. Marquez háromszor esik az utolsó napon miközben az új légterelőket teszteli, Lorenzo jobb időt megy a „kalapácsfej” nélküli motorral mint az új légterelőkkel szerelt verzióval.

Tehát mindenki dolgozik valamin és küzd miközben a szerény Maverick csak motorozik. Közben csapattársa is elvesztette a ritmust az utolsó napra. Rossi az elején jól kezdett de az utolsó napon már csak a 11. helyig jutott. igaz összesített tabellán a hatodik helyen végzet.

 Ducati 2017

Ducatinak ez az egyik legjobban fekvő pálya így senki sem csodálkozik, hogy az élen ott van az összes versenyzőjük. Az azonban érdekes, hogy bár Lorenzo is vezette az időmérőt a Dovizioso ismét képes volt a volt világbajnokot megverni. Jorge nagy munka elött áll, hogy a technikás részeken is gyorsuljon mert az első versenyen életben tudja majd tartani a pontversenyben magát de a késöbbiekben gyorsulnia kell.

 Vinales 2017

Honda az egyik legérdekesebb résztvevője a versenynek. Náluk van Marquez akit semmi képpen nem szabad leírni és bár esett hármat nála ez a tesztelési időszak alatt szinte megszokott. A versenyen talán nem feszegeti ennyire a határokat vagy jobban tud gondolkodni és azért nem esik ennyit nem tudjuk de tény, hogy jobb a statisztikája. A motorral angy baj nem lehet mert Pedrosa aki rendre jóval gyengébb teljesítményt mutat mint Marquez a második helyen végez. Tehát ha Pedro képes volt Vinalest megközelíteni akkor Marqueznek sem lehet probléma a versenyen. A csapat egyébként örült erővel fejleszti a szárnyakat és tesztelik is azokat de úgy néz ki a végleges verzió csak a versenyen fog bemutatkozni.

Suzuki általánosságban nem ért fel most a csúcsra, majdnem 1 mp a hátránya a Yamahaával szemben. A középmezőnyben vannak és Iannone-t még egy Aprilia is megelőzi. Van tehát a a kékeknek min dolgozni de a teszt sosem verseny és tudjuk, hogy a motor és a Andrea is komolyat tudnak harcolni körröl körre így azért mi valamivel előrébb várjuk majd a csapatot.

Sajnos a KTM-nek nem igazán ment a pálya. Az utolsó három helyet sikerült megszerezniük és van olyan versenyzőjük aki átlépte a 2mp különbséget is. Elképzelhető, hogy a motor erő nincs rendben de azért figyelembe kell venni, hogy egy szárnyait bontogató csapatról van szó.

TESZT MOTOGP 2017 LOSAIL
1 Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.330 
2 Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 1:54.401 0.071 
3 Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 1:54.469 0.139 
4 Jorge LORENZO | Ducati Team | 1:54.519 0.189 
5 Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | 1:54.714 0.384 
6 Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.732 0.402 
7 Scott REDDING | Octo Pramac Racing | 1:54.750 0.420 
8 Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | 1:54.807 0.477 
9 Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | 1:54.821 0.491 
10 Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | 1:54.900 0.570 
11 Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 1:54.990 0.660 
12 Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | 1:55.121 0.791 
13 Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | 1:55.284 0.954 
14 Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | 1:55.333 1.003 
15 Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | 1:55.362 1.032 
16 Jack MILLER | Marc VDS Racing Team | 1:55.455 1.125 
17 Loris BAZ | Reale Avintia Racing | 1:55.539 1.209 
18 Danilo PETRUCCI | Octo Pramac Racing | 1:55.556 1.226 
19 Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | 1:56.167 1.837 
20 Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | 1:56.214 1.884 
21 Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.351 2.021 
22 Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.471 2.141 
23 Mika KALLIO | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.891 2.561
ugrás fel