Vége a téli felkészülésnek és a most már jól látszik, hogy gyárak mire jutottak a téli felkészülés alatt. A legjobban egyértelműen a Honda csapatának sikerült zárnia ezt a telet. Minden teszten jól mentek és bár Katarban voltak gondjaik ez a pálya fekszik legkevésbé Marqueznek és a motornak is. A spanyol versenyző közben tökélyre fejlesztette a menthetetlennek tűnő csúszások visszahozását. Mindenki emlékszik a tavalyi évben bemutatott hihetetlenen 64 fokos mentésére. Most ezt megtolta még két fokkal és 66 fokos döntésnél komoly métereket csúsztatva sikerült visszaállítania a motort. Miller elmondása szerint egy kör alatt többször is elment a Honda eleje de Marc mindig visszahozta. Rossi véleménye szerint ez biztosan nem véletlen ez a rengeteg mentés, a stílusa is kedvez a kivitelezésnek és valószínűleg gyakorolta is. Hozzátette azt is, hogy ezt csak a Honda motorjával lehet végrehajtani, ha az Ő motorjuk eleje elmegy már nem lehet visszahozni.
This looks familiar 🤔 😉
The final day of the #QatarTest is in full flow! pic.twitter.com/wtQL3Zfol3
— MotoGP™ (@MotoGP) 3 March 2018
A Yamaha továbbra is érdekes problémákkal küszködik, szokásukhoz híven az első napon gyorsak tudtak lenni majd visszazuhantak. Bár a váz már javult valamit még mindig szenvednek kigyorsításkor. Az első nap Vinales volt gyors a teszt végére Rossi lett sikeresebb a gyári csapatból. A francia Zarco ismét maga mögé gyűrte a gyári csapatokat és igazából mindenkit a mezőnyből, brutálisan jó idővel (1.54.029 ) vitte el a legjobb köridőt. Továbbra is fent áll tehát az ellentmondás ami ritkán fordul elő, egy szatellit versenyző jobb időt képes teljesíteni több alkalommal is mint a gyári versenyzők. Tavaly leginkább Rossi információi alapján módisították a gyári egységnél a motort de idén Vinales saját feje után szeretne menni. Ez mit fog jelenteni pontosan még nem tudjuk de más komponenseket biztosan fog használni.
„The situation is clear” – @ValeYellow46 🎙
Hear what Rossi had to say about his future beyond 2018 pic.twitter.com/GqX7L5x7lN
— MotoGP™ (@MotoGP) 2 March 2018
Közben Rossi a teszten kvázi tisztázta, hogy még két évig szándékozik maradni és addig nem tud foglalkozni a csapatával. A Tech3 elhagyja a Yamaha gyára és a KTM csapattal fognak dolgozni, a legfrissebb bejelentés szerint 4 teljesen egyforma motor lesz a rajtrácsokon, így a Tech3 a gyári csapatokkal megegyező motorral fognak versenyezni. A szerződés 3 évről szól első körben.
Zarco is on a charge! 👊
The Frenchman sets a time of 1:54.029 to go quickest with one hour and 30 minutes left of dry testing⏱ pic.twitter.com/5hpTDQZ4i3
— MotoGP™ (@MotoGP) 3 March 2018
A Ducati szintén renget fejlesztésen van túl és Dovizioso szerint ez az első olyan évaduk ahol a kezdetektől versenyképesek lehetnek. A szatellit csapatok itt is jól teljesítenek és a gyári versenyzők itt is másképp gondolkodnak a fejlesztésekről. Dovi szerint esélyt kell adni az új fejlesztéseknek és úgy jó ahogy van, míg Lorenzo a tavalyi vázzal próbálkozik.
A Suzuki is lépett egyet előre ami saját maga szintjéhez képest nagyon jó. Iannone még vezetni is tudta az utolsó teszt egy időszakát. Ez pozitív teljesítmény és véleményünk szerint könnyen bekerülhetnek az első tízbe verseny alatt is. Az Aprilia és a KTM már más kérdés, ott még van mind dolgozni, hogy valóban versenyképesek legyenek.
…and out they went! @MotoGP 💦#QatarTest pic.twitter.com/tbar4D2gEU
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) 3 March 2018
A csapatok ellenőrizték az esős verseny esélyét is, bár a pálya a sivatagi környezetben található már több futam alatt is esett az eső. Ezért a rendezők tartálykocsikból vizet locsoltak a pályára. Rossi szerint a sötétség ellenére is jól lehetett látni és a tapadással sem volt gond. Ilyen forróságban még éjszaka is gyorsan szárad a pálya tehát ha esik a verseny folytatódni fog.
Poz | Versenyző | Motor | Idő | Különbség | |
1 | ZARCO, Johann | Yamaha | 1’54”029 | 53 | |
2 | ROSSI, Valentino | Yamaha | 1’54”276 | 0”247 | 49 |
3 | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati | 1’54”331 | 0”302 | 49 |
4 | CRUTCHLOW, Cal | Honda | 1’54”457 | 0”428 | 57 |
5 | VIÑALES, Maverick | Yamaha | 1’54”471 | 0”442 | 40 |
6 | MARQUEZ, Marc | Honda | 1’54”591 | 0”562 | 75 |
7 | RINS, Alex | Suzuki | 1’54”650 | 0”621 | 48 |
8 | PETRUCCI, Danilo | Ducati | 1’54”659 | 0”630 | 56 |
9 | LORENZO, Jorge | Ducati | 1’54”692 | 0”663 | 62 |
10 | MILLER, Jack | Ducati | 1’54”749 | 0”720 | 56 |
11 | PEDROSA, Dani | Honda | 1’54”774 | 0”745 | 44 |
12 | MORBIDELLI, Franco | Honda | 1’55”132 | 1”103 | 54 |
13 | SMITH, Bradley | KTM | 1’55”179 | 1”150 | 46 |
14 | ESPARGARO, Aleix | Aprilia | 1’55”232 | 1”203 | 60 |
15 | SYAHRIN, Hafizh | Yamaha | 1’55”273 | 1”244 | 44 |
16 | ABRAHAM, Karel | Ducati | 1’55”300 | 1”271 | 50 |
17 | BAUTISTA, Alvaro | Ducati | 1’55”347 | 1”318 | 58 |
18 | RABAT, Tito | Ducati | 1’55”465 | 1”436 | 56 |
19 | ESPARGARO, Pol | KTM | 1’55”489 | 1”460 | 47 |
20 | REDDING, Scott | Aprilia | 1’55”595 | 1”566 | 53 |
21 | NAKAGAMI, Takaaki | Honda | 1’55”763 | 1”734 | 40 |
22 | SIMEON, Xavier | Ducati | 1’55”943 | 1”914 | 51 |
23 | LUTHI, Thomas | Honda | 1’56”122 | 2”093 | 58 |
NC | IANNONE, Andrea | Suzuki |
Legutóbbi hozzászólások