EST. 2002

A 2007-es Kawasaki ZX-6R

Már megszokhattuk, hogy a négy japán gyár vetésforgóban újítja supersport kategóriás motorjait: páros modellévekben a Yamaha meg a Suzuki, páratlanokban a Honda és a Kawasaki jön ki új 600-assal.

Ennek megfelel?en szeptember eljöttével megjelentek az els? képek az új Ninjáról. Amely 2007-t?l elhagyja a 636 köbcentis lökettérfogatot, ami jópár szezonon át a teljesítménybeli els?séget jelentette: 599-es blokkot kap a Kawa. Akashiban nagy magabiztossággal nyilatkoznak a munkáról; hivatalos adatok még nincsenek, ám a közlemény ‘középtartományban még sosem látott, hatalmas nyomatékkal rendelkez?’ és magasabbra forogni tudó hatszázasról beszél. Ez egyel?re kevés nekünk, akik szeretjük a konkrét számokat látni, de ami késik, nem múlik. Az a törekvés mindenesetre érezhet?, hogy a zöldek szeretnék elhallgattatni mindaz- okat, akik a Ninja eddigi er?fölényét a nagyobb henger?rtartalomnak tudták be.

A közreadott fényképekb?l néhány dolog azért leolvasható. A féknyergek a korábbi Tokico helyett a Nissin m?helyéb?l származnak, a tank els? részér?l elt?nt a tekn?szer? takaróhéj, a váz enyhe mértékben változott, ahogy a leng?villa is.

A legszembet?n?bb talán mégis az, hogy az el?d kissé méretes farokrészét illet? kritikák eljutottak a gyárba: az új Ninja hátsója igazán meggy?z?, a tervez?i szándék legalábbis ez volt. A kipufogó maradt a nyereg alatt, de jóval kisebb lett, ami betudható a katalizátor motor alá helyezésének is (ahogy az 1000-esen is: ez a megoldás elvben jó adag h?t eltávolít majd az utas környékér?l).

Ránézésre a motor sokkal lendületesebb, agresszívebb, mint valaha volt. Változtattak az el?l lév?, dinamikus légbeöml? formáján is, míg ami a fékeket illeti, maradtak a margaréta-tárcsák, bár nem elképzelhetetlen, hogy az elüls?k átmér?je növekedett. Várjuk a gyári adatokat, melyeket vélhet?en Kölnben tesznek nyilvánossá.

ugrás fel