EST. 2002

A Ducati 1199 arca

A szezonvégi, milánói nemzetközi kétkerek? szakkiállításon fogják bemutatni a Ducati 1198-utódot – amit még egyáltalán nem biztos, hogy 1199-nek fognak hívni – de a bolognaiak már jóval ezt megel?z?en kiadtak néhány fotót kedvenc sajtóorgánumuknak.

Az olasz Motociclismo magazin júliusi kiadásában nagyfelbontású képeken fog bemutatkozni az új Ducati superbike, illetve annak néhány részlete: a gyár természetesen bolond lesz a teljes képet megmutatni az EICMA el?tt.


A Motociclismo szerint az újdonság neve Ducati Xtreme lesz, de ezt az információt kéretik fenntartásokkal kezelni: a legnagobb olasz motoros szaklap gyakran indít el alaptalan pletykákat, csak hogy lássák, ki veszi azt át t?lük

Az els?, és a magazin beszkenneléséig várhatóan egyetlen, az interneten felbukkant részletfotó a motor elejére enged rálátást; a hatalmas légbeöml?kre, melyek az ultrarövid löket? Superquadrata er?forrást fogják ellátni friss leveg?vel. A 1198-hoz képest ígért plusz 20 lóer?nek fog is kelleni a sok oxigén.

Jól kivehet? a helyzetjelz? LED sor is, ami a középen összen?tt (szemöldök?) fényszórókat fogja díszíteni, magának a lámpatestnek a méretéb?l pedig azt a merész következtetést vontuk le, hogy még maga a fényszóró is fénykibocsátó diódákból fog állni – hagyományos, tükrös-foncsoros lámpának méretre túl kicsi, a projektoros gülüszem pedig látszódna. De persze lehet, hogy tévedünk.


A Ducati Superquadrata Luca Bar tollából: a farokidomot még a kémfotók alapján rajzolta a mester, de mint kiderült, az igazi nagyon nem így fog kinézni

Ahogy valószín?leg el?z? 1199-cikkeinkben is tévedtünk a motor vázát, illetve annak anyagát illet?en. A MotoGP Ducatiról az utcára költöztetett „váznélküli” megoldásról – az új Ducatinak nem lesz a hagyományos értelemben vett váza, ami összekötné a motor elejét a hátuljával, csak egy airboxként is funkcionáló „vázkezdeménye” – eddig azt gondoltuk, hogy karbonszálas er?sítés? m?anyagból fog készülni, csakúgy, mint a Grand Prix Ducatikon, de a legfrissebb pletykák már egy kevésbé kényes és drága, alumínium egységr?l szólnak. Szériagyártásban ez a logikus választás.

Kiderült továbbá, hogy a kémfotókról ismert motor hátulja nagyon nem úgy fog kinézni. ‘Az Aprilia RSV4-r?l koppintott’ farokidom csak egy álca volt, egy furfangos becsapás,: jól értesült források szerint az új Duksi feneke a valaha kétkerek?t díszített seggek leggyönyör?bbike lesz. Már alig várjuk – további infók az új Ducatiról, ahogy jönnek.

ugrás fel