EST. 2002

Az olaszok bevették Daytonát

Az olaszok bevették Daytonát – a floridai város hagyományosan ezerszám fogadja a motorosokat, és a versenypálya, a Daytona International Speedway is tartogat csemegét. A BOT – Battle of Twins ‘Formula 1’ fed?nev? versenyt, amely egyben tengerentúli AHRMA bajnoki futam is, lökettérfogatra való korlátozás nélkül írják ki és a m?szaki átalakítások terén is óriási szabadságot kapnak az indulók. Ilyen körülmények mellett idén egy Moto Guzzi MGS-01 Corsa típusú motor nyerte meg mind a két futamot.

A március 6-i versenyen Gianfranco Guareschi a Guzzi nyergében egy Ducati 999S-t (Dario Marchetti) és egy H-D Sundance-t (Jeremy McWilliams) utasított maga mögé, míg a következ? napon szintén ez a hármas meccselt a helyezésekért az élen, míg az észak-ír McWilliams m?szaki hiba miatt fel nem kényszerült adni a futamot. Guareschi ismét gy?zött (a Ducati, a Honda és az ambíciózus Buell XBRR el?tt), ezzel duplázva nyerte a nagy presztízs? versenyt (a Sound of Thunder viadalon pedig második lett honfitársa, Marchetti mögött).

Daytonában olasz siker ezt megel?z?en csak három alkalommal született: 1974-ben Giacomo Agostini nyerte meg a 200 mérföldes viadalt, 1987-ben Lucchinelli a BOT-t illetve az idén a Sound of Thunder versenyben egyeduralkodó ducatis Marchetti gy?zedelmeskedett 2004-ben a ugyancsak a BOT-n.

Az MGS-01 különleges vázszerkezetének és bivalyer?s mandellói kéthengeres blokkjának köszönhet?en seperte be a gy?zelmet, amiben persze a legnagyobb érdem Guareschié, aki ragyogóan ismeri a motort és természetfelettit teljesített.

Moto Guzzi MGS-01 Corsa – Galéria

Az MGS-01 Corsa exkluzív, pályán és országúton egyaránt hatékony gépezet. A mandellói gyár kézm?vesmunkával készíti. Blokkja V 90°-os, légh?téses, négyütem?, kéthengeres, négy szelepes, 1.225 köbcentis egység, amely minden tartományban er?sen húz. A felfüggesztések az Öhlins, a dugattyúk a Cosworth, a fékek a Brembo m?helyéb?l származnak. Szériában (rendelésre) az MGS-01 ára 24 ezer euró.

ugrás fel