EST. 2002

Buell XB12R és XB12S

A Sportfighter és a Streetfighter (bet?jellel: XB12R és XB12S)
új design-t öltöttek: az S például off-road-os megoldásokat is láttat
a magas kormánnyal és a rövid alumínium hátsóval. Mindkét modell kerekei
újak
, színük borostyán – egyébként könnyebbek is – míg a váz és a villa
grafitszürke
.

A begy?jtött információk alapján a modellek ára Európában 12.ooo euro körül
lesz majd, ehhez két esztend? garancia jár. A motorok megfelelnek az
Euro-2
környezeti normatívának.

A meglep? futóm?

Firebolt és Lightning egyazon anyagbók készültek, így aztán hasonló
a dinamikai viselkedésük is. Az S verziót magasabb kormánnyal látták
el, ez segít a gyors irányváltásoknál, ugyanakkor nem megy a gyorsaság rovására.
A futóm? kvótaadatai alapján azt is hihetnénk, hogy a Buelleket esetleg
valamiféle nagydíjra fejlesztik. A "kötelez?en" jó stabilitás mellett
meglep? a két Buell man?verezhet?sége.

A két Buell agilis, ám nem mutatnak hosszirányú idegeskedést: biztosan
és fesztelenül mozdulnak bele a gyors kanyarokba, akárcsak a lejt?n eszközölt
szellemes irányváltásokba. Az elüls? fertály – lám, a számadatokat meghazudtolva
– nagyon is szilárd és masszív. A felfüggesztések egységes rendszert
alkotnak, méltán nevezhet?ek progresszívnak. A fékpotenciál jó.

Ha emlékezetünk nem csal, az XB9R teljesítménye nem volt ennyire jelent?s és
kiegyensúlyozott; az újaknál 7ooo fordulatig teljes a homogenitás. A hengertérfogat
12o3 ccm-re n?tt, a potencia úgy 16 lóval lett nagyobb. 6.6oo
fordulaton 1oo LE, így szól a technikai adatlap. Az XB12 szignifikáns
rezgések nélkül lépi túl a 2oo km/h-t. A modellek komfortszintje tehát szintén
értékelhet? – ez köszönhet? nagyrészt az áttétel csendességének is.

Eredeti megoldások

A legjelent?sebb változtatás az XB9-es szériához képest a henger?rtartalom megnövelése.
A 45°-os, kétszelepes, befecskendezéses V-Twin motor nemcsak méretében,
de kapacitásában is nagyot n?tt (1oo LE és 1o9,7 Nm), köszönhet?en nagyrészt
az új, 49 mm-rel nagyobbított fojtószelepeknek – amelyek átmér?je nagyobb, mint
a kipufogócsöveké.

Hogy a különösen nagy lendület minél jobban kordában tartható legyen, a Buell
bölcs tervez?i meger?sítették a kuplungot, akárcsak a végáttételt, mely
szintén nagyobb és robosztusabb. A váltó maradt öt sebességes.

A szintén nem mindennapi alumínium váz – melynek alján ott az üzemanyagtank
– az Uniplanar rendszere szerint épül fel, melynek els?dleges szempontja
a stabilitás, a tömegek minél hatékonyabb centralizálása a motor súlypontja
köré. A modellek menetkész tömege 179 kg.

Az els? tárcsa átmér?je 375 mm. A Showa felfüggesztések, legvégül, el?l és
hátul egyaránt állíthatók.

ugrás fel