EST. 2002

Canjamoto Scorpion

A Demostener D1200R után újabb egyedi BMW-t sodortak elénk az internet hullámai. A Canjamoto Scorpion Kanadából származik, alapjait egy R1200S adja, és lényegében nem más, mint egy szépen kivitelezett idomgarnitúra… egy kellemes turbófeltölt?vel megspékelve.

Az ontariói illet?ség? Canjamoto m?hely (Canadian Jamaican Motorsports) egy említésre nagyon is méltó BMW-átirattal robbant be a nemzetközi motoros köztudatba még valamikor a kilencvenes évek közepe táján, ugyanis ekkor kezdte el Richard Minott cégvezet? egyedi és agresszív BMW átiratának megfogalmazását.

A gondolatokat hamar CAD-tervezés követte, de a kézzel fogható munka, Richard egyéb elfoglaltságai, például egyetemi tanulmányai miatt csak most hozott gyümölcsöt. A Scorpion kizárólag a formákról szól: Richard és öccse, Garfield Minott mindent megtett annak érdekében, hogy alkotásuk maradandó nyomot hagyjon a szemlél?ben – nyugodtan mondhatjuk, ezen céljukat sikerült elérniük.

És hogy az élmények ne csak vizuálisak legyenek, bemutatkozó modelljük esetében (a testvérpár egyedi megrendelésre gyártott motorkerékpár idomokra kíván specializálódni a jöv?ben) a gyári cs?váz, a Tele -, és Paralever els?-, és hátsó felfüggesztések mellé, a csapat többi tagjának unszolására a Scorpion kapott még egy viszonylag visszafogott turbófeltölt?cskét is, amivel 160 lóer?ig tornászták fel az 1170 köbcentis boxer gyárilag 120 lóer?s ménesét.

Ráadásul mivel a Scorpion-kitet teljes egészében szénszálas m?anyagból készítik Minotték, az eredeti motor 213 kilós menetkész tömegét sikerült 186 kilóig lefaragniuk.

ugrás fel