EST. 2002

Háttér csata után

A ‘Rossi a Ducatinál’-hipotézis nagyon tetszik az olasz sajtónak most, hogy a váratlanul (?) kínszenvedésbe és polémiába süllyedt Forma-1 nagy valószín?ség szerint az olasz bajnok nélkül marad. Aki lemaradt volna: az asseni Holland GP hétvégéjén Valentino nyilvánvalóvá tette, hogy nincs kedve az autóversenyzéshez (ezután meg mégúgysem lesz, hiszen az indianapolisi balhé után nem csitultak el a hullámok az F1-ben s?t újabb bojkottra is van esély a csapatok részér?l). Szóval szuggesztív ötlet ez a Ducati-Rossi frigy, olasz nemzeti ügy, a dohányipari f?szponzor ugye adott volna hozzá, s?t olyan elképzelések is napvilágot láttak a fantáziadús újságírók részér?l, hogy egy nagy konszernben egyesülne a Ducati és a Ferrari istálló. Ennek a valószín?sége, lássuk be, vajmi kevés.

Térjünk is át ennél reallisztikusabb dolgokra. A Honda valamit készít, fejleszt, dolgozik – a Laguna Seca-i Egyesült Államok Nagydíján vélhet?en mégsem lesznek láthatóak nagy technikai újdonságok. Azokat elteszik a doningtoni Brit GP-re. Két feltételezés is él arról, hogy miben mesterkedik a Honda, és mindkett? érvényesnek t?nik. Az els? szerint a végletekig lefinomítják a már meglév? futóm?vet és mechanikát. A második ennél radikálisabb: eszerint új blokkot kap a 211, módosított, kompaktabb hengerszögekkel (az öt henger marad). Ez az utóbbi megoldás agilisabbá tenné az RCV-t a kanyarokban – vagyis ott, ahol a Yamaha M1 a gyorsabb. Ez az evolúciós motor már létezik, Japánban van és padon már tesztelték, de mivel néhány probléma felmerült, még nem vitték pályára.

A tervek szerint Max Biagginak kellett volna pályán tesztelnie az új vagy megújhodó Hondát Japánban. De a programot lefújták – ebben nagy szerepe lehet az Assenben történteknek. Úgyhogy a régi anyaggal megy a csapat az USÁ-ba, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne mozgás az aranyszárnyas házon belül. Az újabb két évre felújított Repsol-szerz?dés folytonosságot biztosít a gyári HRC-együttesnek – igaz, csak egy bizonyos pontig. A jelenlegi gyári pilóták alatt, finoman fogalmazva, mozog a szék. Biaggi és Hayden közül valaki biztosan átadja a helyét Pedrosának (aki elhagyja a Telefónica szponzort, ahogy elhagyta a Nolant is – a spanyol már versenyen sem veszi fel az olasz sisakot, ehelyett egy márkajelzés nélküli Araiban fut). De talán megválnak a másik versenyz?t?l is – nem lenne csoda, hiszen Hayden nem hozza az eredményeket, Biaggi még csak-csak, de az asseni balhéjával nem lopta be magát a gyárf?nökség szívébe.

Szabad, megüresed? helyek persze lesznek – a Camel Hondánál biztosan, ahonnan Troy Bayliss ki fog válni és vagy befejezi, vagy átigazol az SBK-ba. A Kawasaki második pilótát keres, a Suzuki pedig mindkét versenyz?jét?l meg fog válni a jelek szerint. A Ducati – persze csak ha nem jön Rossi – a fiatalokra bízná a Desmosedicit, mondjuk Toni Elíasra, de John Hopkins neve is felmerült. A Bridgestone-nal közös bajnoki verg?dés kezdi megmételyezni a csapat és a dühödt Capirossi viszonyát, és hát Checa sem jár a fellegekben.

Pedrosa mellett Casey Stoner is érkezhet a 250-b?l a MotoGP-be – neki megvan az a hatalmas el?nye, hogy ausztrál, vagyis a Dorna nagyon szívesen látná a királykategóriában. Tehetsége alapján föligazolhatna a hollandiai futamgy?ztes Sebastian Porto is, aki viszont argentín, úgyhogy neki néhány rózsafüzért is el kell mondania egy MotoGP-s szerz?dés érdekében.

A Yamaha-családon belül egyel?re nagy a csönd. Hallani lehetett egy esetleges névadószponzor-váltásról – a Marlboro váltaná a Gauloises-t az M1 idomzatán. Ez Rossi munkaviszony-hosszabbítását jelentené és borzasztó nehéz helyzetbe hozná a Ducatit.

ugrás fel