Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Honda NRX Valkyrie Rune 1800

Honda NRX Valkyrie Rune 1800

Hirdetés

Néhány napja immáron Amerika motorosai is izgalomban vannak. A végtelen utak – amelyeken boldogan utaznak a szigorú sebességhatárokon belül – szerelmesei, akik mindenáron szeretik megbámultatni magukat, a ‘big is better’ hívei másra sem várnak.

Az új Honda Valkyrie Rune-r?l beszélünk, vagy talán helyesebben a ‘leend?’ Valkyrie Rune-r?l, mivel az Egyesült Államokban néhány napja jelentették be, a 2004-re tervezett modellekkel kapcsolatban, hogy forgalomba fogják hozni (természetesen nem túl nagy számban) ezt a csodálatos cruisert, ami els? pillantásra kit?nik mind méreteiben mind pedig avantgárd technikai megoldásaiban.

 

Valóban, ilyen motort még soha senki nem gyártott: egy olyan cruiser-r?l van szó aminek a híres F6C-t kéne helyettesítenie (a régi Gold Wing 1500-as 6 Boxer hengerével felszerelve), azonban a Honda új maxi túramotorja már az óriási 1832 cm3-es ‘six’-szel van ellátva, és 1750 mm-es tengelytávú, amiket a Honda még soha sem készített.

Egy pillantás a technikára

A Rune, imponáló formáival, világviszonylatban is ki fog t?nni a választott technológiai megoldásaival, mindenekel?tt az els? felfüggesztésével, amit Trailing Bottomnak neveznek a m?ködése miatt, ami a súlyáthelyezést két fels? lengéscsillapítóval old meg . Impozáns felépítése természetesen a hajtóm? mértékeire van méretezve, új tervezés? szilárd alumínium vázra van ‘felvarrva’, ami egy hatalmas egyágú villával van összekötve. Az alumínium-króm összetétel? abroncsok (18′-as els? és 17′-es hátsó) széles burkolatba lesznek öltöztetve és egy olyan fékberendezéssel lesznek összekötve aminek a mértékei az arany középút filozófiájával mérhet?ek: ennek a kolosszusnak a megállításáról egy dupla els? féktárcsa fog gondoskodni (6 dugattyús fékekkel és teljes fékez? LBS rendszerrel), egy 336 mm-es hátsó féktárcsával együtt ( dupla dugattyús fékkel).
A hathengeres boxer hajtóm?vet 5 sebesség? váltóval ellátott elektronikus injektor fogja táplálni, kardánhajtású befejez? transzmisszióval .
A stílusbeli megoldások közül leginkább a 6 in 2 kipufogóberendezés t?nik ki a háromszög keresztmetszet? tölcséres vég? kivezetéssel, illetve a dupla hátsó függ?leges optikai csoport és a fényei.

www.motonline.comg