EST. 2002

Irta, Barcelona: Kallio pályacsúccsal els?

A KTM világbajnoki ezüstérmese fantasztikus id?vel nyerte a montmelói tesztelés második (fél)napját a 125-ös osztályban. Talmácsi Gábor a 11., Tóth Imre a 27. a napi rangsorban.

Talmácsi Gábor napról napra jobban érzi Hondáját

A minél több futott kilométernek és a profi szerel? gárdának köszönhet?en Talma egyre jobban érzi az új motorját, ami nagyon gyors. A Hondában lév? er?t ma is még csak 85%-ben sikerült kihozni, de keményen dolgoznak azon, hogy az els? futamra minden beállítás a helyén legyen.

A futóm? beállításokon kell még javítani a következ? teszten, bár már a múlt heti valenciai teszthez képest az is pozitív irányban változott, mert a kanyarokba már jól megy befelé a motor, viszont kifelé nem tudja Talma a megfelel? íven tartani a Hondát, ami id?vesztéssel jár.

A mai eredmények alapján Talmácsi volt a második legjobb hondás.

Talma nyilatkozata:

Nagyon szépen haladunk a célunk felé. Egyre jobban érzem a motort, ami meglátszik a két nap id?eredményein is, hiszen közel 1 mp-t sikerült javítanom tegnaphoz képest. A futóm? beállításokon még dolgoznunk kell, de nagyon bízom abban, hogy az els? versenyre azzal sem lesz már gond. Ma igazi verseny hangulat volt a pályán és a boxban, most éreztem csak igazán, hogy mennyire hiányzott is ez az elmúlt id?ben. Jöv? héten újabb két tesztnap áll rendelkezésünkre, majd három hét és indul élesben az els? vb futam.

 

Hengercsere rekordidő alatt

Ma az id? kevésbé kedvezett a versenyz?knek a katalán pályán, elég hideg és borús volt az id?járás, így a 125-ösök kicsit kés?bb kezdtek, mint lehetett. 11:30 körül mentek ki a versenyz?k a pályára. Imi nagyon er?sen kezdett, tartósan az els? tízben volt. Miután könnyedén mente az 1.53.3-as körid?t, elkezdtek a munkára és nem az id?eredményre koncentrálni. Betettek egy új hengert, amit le akartak tesztelni még a futamok el?tt. Szerencse, hogy kipróbálták, mert kiderült, hogy hibás. El?ször a karburálást próbálták hozzáhangolni, abban keresték a hibát, de a motor er?tlen maradt. Miután minden létez? hibaforrást leteszteltek, megállapítást nyert, hogy a henger okozza a problémát. Mivel már csak húsz perc volt az edzés végéig, és Imi lecsúszott, döntöttek: kicserélik a hengert.

Loca szerel?i is besegítettek a ‘m?tétnél’, így heten 12 perces rekordid? alatt kicserélték. 8 perc, azaz 4 kör maradt, amit Imi optimálisan kihasznált, minden körben javított, az utolsóban a legnagyobbat, de egy versenyz? felült el?tte, elrontva ezzel a kört. Könnyedén meg lett volna az 1.52.7-es id?, tehát elégedettek a két nap eredményeivel. 2-kor a nagyobb géposztály versenyz?i vették át a pályát, köztük a Team Toth másik motorosa, Locatelli is. Elég kés?n kezdtek és az id? egyre h?vösebb lett. A f?szerel? pár rugózás beállítást próbált, így nem az id?eredményre koncentráltak. Loca így is a 7.helyen végzett a 27-b?l, ami nagyon jó kezdés az els? hivatalos teszten.

 

Barcelona, második nap (125 kcm), id?eredmények.

1 Mika KALLIO FIN KTM 1’50.849
2 Lukas PESEK
CZE DERBI 1’51.158
3 Alvaro BAUTISTA
SPA APRILIA 1’51.356
4 Sergio GADEA
SPA APRILIA 1’51.365
5 Angel RODRIGUEZ
SPA 3C APRILIA 1’51.382
6 Simone CORSI
ITA GILERA 1’51.495
7 Julian SIMON
SPA KTM 1’51.499
8 Mattia PASINI
ITA APRILIA 1’51.692
9 Pablo NIETO
SPA APRILIA 1’51.743
10 Thomas LUTHI
SWI Elit HONDA 1’51.821
11 Gabor TALMACSI
HUN HONDA 1’51.
12 Hector FAUBEL
SPA APRILIA 1’51.932
13 Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 1’52.009
14 Joan OLIVE
SPA APRILIA 1’52.047
15 Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 1’52.192
16 Sandro CORTESE
GER HONDA 1’52.321
17 Tomoyoshi KOYAMA
JPN MALAGUTI 1’52.405
18 Fabrizio LAI
ITA HONDA 1’52.506
19 Michele PIRRO
ITA APRILIA 1’52.616
20 Andrea IANNONE
ITA APRILIA 1’52.617
21 Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 1’52.691
22 Nicolas TEROL
SPA DERBI 1’52.852
23 Bradley SMITH
GBR HONDA 1’52.920
24 Mike DI MEGLIO
FRA 1’52.970
25 Mateo TUNEZ
SPA APRILIA 1’53.029
26 Federico SANDI
ITA APRILIA 1’53.079
27 Imre TOTH
HUN APRILIA 1’53.137
28 Alexis MASBOU
FRA MALAGUTI 1’53.229
29 Lorenzo BARONI
ITA HONDA 1’53.353
30 Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 1’53.416
31 Stefan BRADL
GER KTM 1’53.478
32 Michele CONTI
ITA HONDA 1’53.506
33 Michael RANSEDER
AUT KTM 1’53.917
34 Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA 1’54.375
35 Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 1’54.433
36 Simone GROTZKI GIORGI
ITA APRILIA 1’55.357
37 Joey LITJENS
NED HONDA 1’55.933
38 Roberto TAMBURINI
ITA APRILIA 1’57.337

ugrás fel