EST. 2002

Irta, Barcelona: Rossi szárnyal, a Honda elsüllyed

Egyenesítik a kaszákat a MotoGP-s pilóták a vasárnapi Superpole-ra, miközben a szombati nap aligha hozott meglepetést: Valentino Rossi továbbra is félelmetesen megy, továbbra sem szeret korán kelni és továbbra is nagyon kevés id? kell neki, hogy agyonverjen mindenkit maga körül. Versenyszimulációján olyan tempót diktált, amivel nehéz bármit kezdeni ellenfélként, a szokásos délutáni uzsonna után meg a 46-os rajtszámú Yamaha pilótája végleg a kétségek közé taszította minden riválisát.

665 ezred Carlos Checának, b? hét tized Nakanónak, kilencnél is több Edwardsnak, csak hogy ne essék szó a többiekr?l, akiket egy szakadék választott el a Doktortól ezen a szombaton. Egyik kedvenc pályáján az olasz világbajnok megmutatta, hogyan kell motorozni. Fölényes sikert aratott, és kár szaporítani a közhelyeket tovább. Carlos Checa is igen meggy?z? a Dunlop-talpas privát M1-gyel, Shinya Nakano harmadik ideje pedig bizonyság arra, hogy nagy harc várható idén a gumifronton: Michelin, Dunlop, Bridgestone a képzeletbeli dobogón. Ami azt illeti, jó nagy adag versenyképességet talált a 2006-os Ninja, s ezt nemcsak Nakano teljesítménye, hanem a másik Camel Yamaha mögött napi ötödik De Puniet eredményessége is alátámaszt. A fiatal francia, most úgy tetszik, a legjobb formát hozza a 250-b?l feligazoltak közül: Haydent és Gibernaut is megverte.

Honda és Ducati, két külön történet. Kezdjük a vörösökkel: Capirossi igen bátor volt, amikor vállalta a barcelonai munkát, hiszen alaposan megbetegedett; a mobil klinikát vezet? Costa doktor szerint olyan színe volt, mint a nyitott ablaknak. Ennek ellenére motorra ült az olasz, de keveset ment. Gibernau a beállításokon dolgozott, f?leg a motorféken – ez nagyon fontos neki, hiszen kiszámítható gépet akar. 1’3-as hátránya azért igen sok. Egyel?re nem t?nik túl üt?képesnek a Ducati Barcelonában a két nap alapján, de vasárnap bármi lehetséges.

A Hondának azonban még úgy sem megy, mint a Desmosediciknek. A leggyorsabb közülük – már ha lehet ilyet mondani – Hayden, aki másfél másodperccel szakadt le Rossi mögött. Az amerikai mára már alaposan összezavarodhatott a boxában álló két teljesen különböz? motor, a megannyi variáció, fejlesztés és m?szaki stratégia közepette, a legnagyobb baja viszont az, hogy mindent neki kell fejlesztenie. Pedrosa, aki következmények nélkül kicsúszott szombaton, még nagyon hátul van a hagyományos 211-gyel – ? a brnói RCV-t még meg sem érintette. Melandri két másodpercet kapott Rossitól, nó komment. Macio egyel?re nagyon messze van a sajtó látomásaiban olykor el?bukkanó anti-Doktortól.

A valós helyzettel éles kontrasztban áll a Honda diadalmas bemutatkozása, melyre március harmadikán éjszaka kerített sort a HRC. Nagy szavak, hatásos effektek és minden kellék – a pályán viszont nagyon kevés a mutatott teljesítmény. A HRC hiába mozgósít egy ezrednyi mérnököt, Melandri továbbra is a tavalyi motort sírja vissza, és a megannyi aranyszárnyas pilóta közül egy sem t?nik valami esélyesnek arra, hogy akárcsak odaérjen a közvetlen élmez?nybe. Persze b?ven lesz még id? és lehet?ség a feltámadásra, de a zászló nem nekik áll.

Id?közben a Reuters hírügynökség Michael Schumachert idézi, aki Berlinben a következ?ket mondta: ‘Nem hiszem, hogy az oldalamon versenyezhetne Rossi a jöv? évben. Nagyon valószín?tlen. És nem azért, mert vissza akarnék vonulni.’

Barcelona, Irta: MotoGP eredmények, 2. nap

1.Valentino Rossi (ITA) Yamaha 1.42.477
2. Carlos Checa (SPA) Yamaha 1.43.142
3. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki 1.43.245
4. Colin Edwards (USA) Yamaha 1.43.388
5. Sete Gibernau (SPA) Ducati 1.43.784
6. Randy De Puniet (FRA) Kawasaki 1.43.847
7. John Hopkins (USA) Suzuki 1.43.970
8. Nicky Hayden (USA) Honda 1.44.029
9. Makoto Tamada (JPN) Honda 1.44.246
10. Dani Pedrosa (SPA) Honda 1.44.369
11. Kenny Roberts (USA) KR-Honda 1.44.407
12. Marco Melandri (ITA) Honda 1.44.512
13. Loris Capirossi (ITA) Ducati 1.44.581
14. Chris Vermeulen (AUS) Suzuki 1.45.001
15. James Ellison (GBR) Yamaha 1.45.488
16. Josè Cardoso (SPA) Pramac-Ducati 1.45.582
17. Toni Elias (SPA) Honda 1.45.782
18. Alex Hofmann (GER) Pramac-Ducati 1.46.185
19. Vittoriano Guareschi (ITA) Ducati 1.48.205

ugrás fel