EST. 2002

IRTA-tesztek Spanyolországban

Vége a hosszas várakozásnak, mögöttünk a téli felkészülési id?szak. Bár maga a szezonkezd? nagydíj még odébb van a gyorsasági világbajnokságban (Jerez, április 10.), de ezen a hétvégén elszabadul az Irta hivatalos tesztsorozata. Közvetlen megmérettetés, presztízscsata, nulladik vagy tizennyolcadik nagydíj lesz mindhárom kategória csapatainak és pilótáinak, igaz, pontok nem járnak az eredményekért.

Valójában a tesztek nem pénteken, a MotoGP-vel kezd?dnek, hanem már ebben a pillanatban is folynak. Március idusán kezdtek a 125-ösök a Montmeló pályáján. Szerdán a legkisebb osztály képvisel?i koncentrált, 4 órás szabadedzés után délután 2-kor át kell, hogy adják a terepet a negyed literes együtteseknek, amelyek még csütörtökön is egész nap dolgozhatnak, péntekre azonban a szín teljes egészében a MotoGP-é.

A hivatalos id?mér?re, amely lényegében megegyezik a GP-k pole pozícióért folyó edzéseivel vasárnap délután 14.05-kor indítják, és negyven percet tart. A "f?díj" nem az els? rajtkocka, hannam a szokásos BMW típusú gépjárm?. A "kvalifikációs id?" viszont már beleszámít az év végi pilóták közti összesített edzésrangsor megállapításába. A negyven perc terjedelm? hajsza után a csapatok szemrebbenés nélkül visszatérnek majd a munkához, hiszen 18 óráig használhatják a ringet.

A nagy médiafigyelem természetesen a királykategóriára irányul, és az újságírók-tudósítók zöme csütörtökön érkezik Spanyolországba. Ez azt jelenti, hogy a sajtó képvisel?inek dönt? többsége az ég világon semmit nem lát a 125-ös osztályból, és a 250 köbcentisekb?l is legfeljebb egy foszlányt. Idén sem lesz könnyebb a királynál alacsonyabb kategóriáknak ami a promóciót és a pénzügyeket illeti. Reméljük mindett?l függetlenül, hogy a pályán izgalmakban nem lesz hiány, mert végs? soron az a lényeg.

A MotoGP iránti globális érdekl?dés mindenképpen n?tt, tehát e tekintetben hatékony munkát végez a promoter Dorna és a szövetség FIM (inkább a Dorna, mint a FIM), még ha ezt tendenciaszer?en a kisebb osztályok sínylik is meg. Legfelül azonban óriási a verseny: a Honda hét, a Yamaha négy, a Ducati 2+1, a Suzuki és a Kawasaki 2-2 pilótával képviselteti magát és ott lesz az egy KR-KTM és a két WCM is.

Szerda-csütörtök: 125-250 szabadedzések
Péntek: MotoGP 10.00-18.00 szabadedzés I.
Szombat: MotoGP 10.00-18.00 szabadedzés II.
Vasánap: 10.00-13.00 szabadedzés III.
13.30 "photo opportunity"
14.05-14.45 hivatalos id?mér?
15.00 a BMW átadása
15.15-18.00 szabadedzés IV.

Montmeló, Catalunya

Pályacsúcs: Sete Gibernau (Honda), 1m44.641s, 162.624 km/h – 101.050mph
Pole position 2004: Sete Gibernau, 1m 42.596s
Átadás éve: 1991
Átépítés éve: 1995
Hossz: 4.727 m
Célegyenes: 1047 m
Bal kanyar: 5
Jobb kanyar: 8

ugrás fel