Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Izgalmasan indult az idei Supersport-évad

Izgalmasan indult az idei Supersport-évad

Fujiwara, Vermeulen és Corradi (j).

Három szín a dobogón: az SS
világbajnokság
nem is kezd?dhetett volna ígéretesebben

Valencia – Mindenki a Honda CBR-RR-t várta, Valentino Rossi RC211V-jének h?
másolatát, pedig a Supersport valenciai futamán az els? hely a Suzuki GSX-R
6oo
-nak jutott. Ez nagy részben a hamamatsui csapat szerel?gárdájának érdeme,
mely meg?rizte a 2oo2-es konstrukt?ri világbajnoki gy?ztes technikai versenyképességét.

Még nagyobb részben köszönhet? a siker a japán Katsuaki Fujiwara tehetségének,
aki már a múlt bajnokság közepe táján elkezdett menni, mint a gyorsvonat. A
pole-ról nekilendül? Katsu ezúttal nem hagyott mozgási teret a Honda gyöngyszemének,
Chris Vermeulennek
. Kettejük meccse mindaddig nyitott volt, míg a tizenkilencedik
körben (a 23-ból…) az ausztrál el nem követett egy figyelmetlenséget. Agy?,
gy?zelmi remények: Fujiwara meglógott, hogy többé senki nem látta.

Izgalmasan indult tehát az idei Supersport-évad: remekeltek az olasz versenyz?k
is, Alessio Corradi harmadikként fejezte be a megmérettetést, annak ellenére,
hogy a verseny el?tt egy órával még 39 fokos lázzal birkózott a pármai fiatalember.
Corradi volt a legmeggy?z?bb yamahás, nevéhez f?z?dik az új pályacsúcs is: 1’38”874.
Az ugyancsak YZF-R6-tal nekivágó Jurgen van den Goorbergh ugyan a harmadik
pozícióig verekedte fel magát, de aztán egy hihetetlen dolog miatt hosszabb
kiállásra kényszerült: tönkrement a hátsó fékje, majdhogynem neki magának kellett
nekiállnia megszerelni. Ezzel a mal?rrel kerek hét másodpercet vesztegetett
el az exhondás holland, így csupán hetedikként ért célba.

Simone Sanna megtudta, mi is az a Supersport. Az els? kanyarban elfékezte
magát, és kapásból tízen megel?zték. Egyb?l a tizenkilencedik helyen találta
magát, végül pedig tizenkettedikként intették le. ‘Kellett ez a tapasztalat.
Két-három verseny múlva el?rébb láttok majd’ – mondta.

A Kawasaki küszködik a 2oo3-as ‘újdonságok’ közül egyértelm?en
a legnagyobb hátránnyal: Foret-nak két pontocskával kellett beérnie, míg Stefano
Cruciani mindössze tizenhetedik lett.

1 Fujiwara Katsuaki Suzuki GSX 600R 38’10.992

2 Vermeulen Chris Honda CBR 600RR 38’15.557

3 Corradi Alessio Yamaha YZF R6 38’23.881

4 Cogan Christophe Honda CBR 600RR 38’24.117

5 Teuchert Jörg Yamaha YZF R6 38’24.302

6 Muggeridge Karl Honda CBR 600RR 38’27.769

7 Parkes Broc Honda CBR 600RR 38’28.185

8 Kellner Christian Yamaha YZF R6 38’28.505

9 Vd Goorbergh Jurgen Yamaha YZF R6 38’30.083

10 Daemen Werner Honda CBR 600RR 38’31.846

11 Riba Pere Kawasaki ZX6RR 38’44.929

12 Sanna Simone Yamaha YZF R6 38’45.731

13 Schulten Michael Honda CBR 600RR 38’48.716

14 Foret Fabien Kawasaki ZX6RR 38’50.493

15 Lagrive Matthieu Yamaha YZF R6 38’51.656

16 Sofuoglu Kenan Yamaha YZF R6 38’53.282

17 Cruciani Stefano Kawasaki ZX6RR 39’05.675

18 MacPherson Iain Honda CBR 600RR 39’17.137

19 Andersen Kai Borre Kawasaki ZX6RR 39’26.437

20 Vankeymeulen Didier Kawasaki ZX6RR 39’37.716