EST. 2002

Jerez: es? a második napon, Aoyama az élen

Újra az elemekkel való harcról szólt a 250-esek napja Jerezben, akár korábban többször az el?szezonban. A pálya még a délutáni órákban is vizes maradt, így legfeljebb a bátrak és az es?s beállításokkal kísérletez?k mentek ki. Nem csoda, hogy a KTM japánja, Hiroshi Aoyama jegyezte a nap leggyorsabb körét (1’45’250, messze a nyitónapi Barbera-féle id?t?l), s az egyedüli, aki meg tudta közelíteni ?t, az Alex De Angelis volt: ? ledarált kilenc kört, aztán elesett, és jobbnak látta nem er?ltetni tovább.

A rossz körülmények között is javulni tudott a két 125-ös jövevény, Mika Kallio és Alvaro Bautista, akiket a veterán Roberto Locatelli szerint már most ‘szemmel kell tartani’. Alex Debon révén rendületlenül folytatódott az új Aprilia fejlesztése-tesztelése, így valószín?, hogy a Spanyol Nagydíjon élesben is bemutatkozhat majd az a versenymotor. Sokan mégis úgy döntöttek, hogy a kényszer? pihenést választják: Takahashi, Simoncelli és Laverty sem merészkedtek ki a vízre. A megsérült Julian Simon a barcelonai klinikán töltötte napja jó részét, ahol kificamodott vállát (és nem csuklóját, ahogy az els? híradás beszámolt) rakták rendbe: a spanyol pilóta majdnem biztosan ott lehet a Katari GP-n. A Team Toth színeiben a nyitányon gy?ztes Barbera a nyolcadik, Tóth Imre a 11. id?t motorozta.

Tóthék második napja

Az összesített teszteredményt nem befolyásolta a mai nap, hiszen az id?járás nem volt kegyes a Jerezben tesztel? 250kcm-es mez?nyhöz, es? áztatta a pályát szinte egész nap. Összetettben tehát a hétf?i eredmények a mérvadóak, azaz a magyar csapat versenyz?je volt a leggyorsabb a jerezi els? IRTA teszten. A mai nap id?eredményi a versenyz?k merészségén múlott, hiszen a pálya egész nap vizes volt, délután alig egy órára száradt fel csak, de akkor is néhány kanyar er?sen vízfoltos maradt még. Barberá csak ebben az órában merészkedett ki a pályára, el?vigyázatosságból nem küldték ki a szerel?i, hiszen nem akartak kockáztatni egy esetleges bukást. Nem is kockáztatott, csak egy-két beállítást próbáltak, ennek tudható be a 8. helyezés. Imi viszont mindenáron ki akart menni a pályára, hiszen még sosem motorozott 250-es géppel vizen. Sokáig a 4.-5. helyen volt, aztán 29 kör után behívták a boxba, végül a 11.-ként zárta a napot.

Héctor Barberá: ‘Ha nem enyhült volna az id?, ki sem mentem volna ma a pályára, hiszen nem kockáztathatok egy felesleges bukást. Tegnap kicsúsztam egyszer, örülök, hogy azt simán megúsztam. Az én esetemben nem igazán volt haszna a mai napnak, sajnos ilyen félig száraz, félig vizes id?ben nem lehet a beállításokkal dolgozni, ezért csak pár kört motoroztam. Elégedett vagyok a teszt végeredményével, hiszen én bizonyultam a leggyorsabbnak, ami mindenképpen bíztató. Pár nap múlva Katarban folytatjuk, remélem ott is hasonlóan jó eredményeket sikerül majd elérnünk, kemény küzdelem lesz, hiszen a mez?ny nagyon er?s az idén!’

Tóth Imi: ‘Mikor reggel meghallottam az es? kopogását, egy percre sem merült fel bennem, hogy ne motorozzak ma. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni a 250-es gépet es?ben is és nagyon pozitívan csalódtam. Sokkal biztosabban tudom a pályán tartani a gépet, mint a 125-ös motort hasonló körülmények között. Aoyama idejét leszámítva (aki 8 tizedet vert a mez?nyre), csak 1,8 mp-re vagyok az elejét?l és a 7.-t?l a 11. helyig szorosan követjük egymást az id?eredményekkel. Elégedett vagyok mindkét nap eredményével, örülök, hogy sikerült teljesítenem a tesztre kit?zött célt és eddig megálltam a helyem a mez?nyben. Most Katar következik, az a pálya, ami mindig is a ‘mumusom’ volt, de lehet, hogy a 250-es géppel más ‘feeling’ lesz majd.’

A 250-esek ezzel befejezték jerezi szerepvállalásukat, szerdán már a 125-ösöké az andalúziai pálya. Tesztelni március legelején lesz még mód Katarban a negyedliteresek mez?nyének.

Jerez, 250: második nap, hivatalos körid?k

Hiroshi Aoyama, Red Bull KTM 250 – KTM 1’45”250
Alex De Angelis, Master MVA Aspar – APRILIA 1’46”045
Mika Kallio, Red Bull KTM 250 – KTM 1’46”069
Alvaro Bautista, Master MVA Aspar – APRILIA 1’46”254
Andrea Dovizioso, Team Humangest – HONDA 1’46”468
Antony West, Team Sicilia – APRILIA 1’46”571
Thomas Luthi, Emmi Caffè Latte – APRILIA 1’47”002
Hector Barbera, Aprilia Team Toth – APRILIA 1’47”058
Alex Baldolini Kiefer, Bos Sotin Racing – APRILIA 1’47”713
Roberto Locatelli, Team Metis Gilera – GILERA 1’47”824
Tóth Imre, Team Toth – APRILIA 1.47.924

Jorge Lorenzo, Fortuna Aprilia – APRILIA 1’50”962

ugrás fel