Hirdetés

Kész a Malaguti 125

Hirdetés

Boxban a Malaguti 125

A Malaguti 125 els? ‘nemhivatalos’ útja Rijekában: a motor tervez?-
és gyártómunkái Bolognában folytak, és az elkövetkez? világbajnoki sorozaton
Fabrizio Lai (a jelenlegi olasz bajnok) és a tizenöt áves spanyol Julian Simón
fogják vezetni. Az ibériai srác esése ellenére Nicola Casadei csapatmenedzser
elégedett: ‘Nagyon sok dolgunk volt, például az új levag? beöml? rendszer próbája, meg
némi vázbeállítás. Azt hiszem, pozitív élményekkel megyünk innen haza.’
A nem kimondottan tavaszias id?járás ellenére jó kronót (1’34”5) futó Lai megelégedetten
nyilatkozott a motorról, mely vélhet?en vérfrissítést hoz az idei szezonban.
Tudvalev?, hogy a Malaguti hároméves fejleszt?munkában fogott, az Engines Engineering-gel
karöltve – velük már majd’ húsz éves az együttm?ködés, a cél országúti modellek
kifejlesztése – a Semprucci-csapat versenykoordinációja mellett.

Fabrizio Lai pályára száll

Az els? célok: részt venni a vébén és minden futamon pontot szerezni. A jöv?beni
tervek azonban még ennél is sokkal ambíciózusabbak.

Alberto Strazzari, a csapat tervez?mérnöke Rijekában a következ?ket mondta:
‘Mostanra sikerült egy egészen érdekes aerodinamikai rendszert megépíteni.’
Igaz: a Malaguti, a maga határozott és áramvonalas formáján túl úgy t?nik, közös
hangot talált az áramoltatott leveg?vel is. A leveg? beöml? a motor frontális
oldaláról nyeri a leveg?t, s az innen érkezik az air box-ba, melynek formája
egy támadni készül? kobrához hasonló. A termikus rendszer fejlesztésén a Ducati
Energie dolgozik. ‘A gy?zelemhez motor és pilóta egyaránt fontos.’
A motor evolúciója tehát folyamatos. Az mugellói Olasz Nagydíjra vélhet?en készen
lesz az új, speciális, elektronikus szelepekkel ellátott h?t?rendszer. Szintén
az újítások közé sorolandó a els? villa, mely egy az egyben a Paioli munkája
– a cég újabban egyre többet dolgozik a racing-ágazatnak. Franco Brusco, volt
apriliás versenyz? is részt vállal a fejleszt?programban, a cél, hogy a Malaguti
versenyképessége egyre nagyobb legyen. A csapat egyébként egész tesztbrigáddal
rendelkezik, soraiban Alessio Aldrovandival; a világbajnoki sorozat legaerodinamikusabb
motorjának els? hivatalos tesztje az IRTA lesz.
A tény, hogy a Malaguti vállalja a VB-megmérettetést, valószín?síti, hogy a
jöv?ben nekikezd modelljei sorozatgyártásának.

www.motonline.com