EST. 2002

MotoGP: Jerezben jön az igazság pillanata

Pontokat ugyan még nem, presztízst viszont már annal inkább szerezhetnek a csapatok és versenyz?ik Jerez de la Fronterában, ahol a héten tesztel a gyorsasági vébé. A téli felkészülés alatt közvetlen konfrontáció nemigen alakult ki a pilóták között, hivatalos id?mérés sem volt minden esetben. Hétf?t?l azonban változik ez, hiszen a program: összteszt Andalúziában.

Hétf?t?l a Moto2 és Moto3 osztályok uralják a pályát – két kategória, amelyekr?l oly’ keveset tudunk. Az egy dolog, hogy a partvonal mell?l nézzük a történéseket, a tél alatt megfutott spanyolországi tesztekr?l hivatalos id?eredményeket sem kaphattunk igazán. Érdekes lesz látni az er?viszonyokat a két kis géposztályban, annál is inkább, hiszen a Moto2 kiváló csatákat hozott az elmúlt szezonban, a Moto3 pedig teljesen új kihívás lesz mindenki – a néz?ket is ideértve – számára.

Péntekt?l vasárnapig pedig a MotoGP-sek érkeznek, meger?sítve (?) a CRT osztály motorjaival, akikt?l egészen eddig külön utakon jártak. El?ször kerülnek egy pályára a jelent?s m?szaki hendikeppel induló, mégis a 2012-es királykategória derékhadát adó Claiming Rule Team-motorok az igazi prototípusokkal – az id?eredmények alakulásán kívül érdekes lesz majd látni, mennyire zavarják majd egymást – ha ugyan zavarják. Gyaníthatóan lesznek súrlódások. Minden tiszteletünk De Punieté és az ART Apriliáé, de az ‘igazi nagyok’ nem ?k – Stoner a legnagyobb favorit most is a Repsol Hondával, annak ellenére, hogy saját HRC-s szakvezet?je is a Yamaha csomagját nevezte a legjobbnak – altatásból tette csupán? Ha abból is tette, nem nélkülöz minden alapot a kijelentés – a futóm?pattogás nev? rémmel kell megküzdenie a hondás gárdának.

Lin Jarvis, a hangvillások sportigazgatója szerint Lorenzo és Spies is egyenl? esélyekkel indulnak harcba az idei vb-címért – érdemes lesz rájuk figyelni. A Ducati furcsa jószág: sepangi k?rjeik alapján egyel?re nincsenek versenyben a japán konkurenciával, nekik egyértelm?en ezt az utolsó szalmaszálat kell megragadniuk a szezon el?tt. Hogy malajziai teljesítményéhez képest feljebb jön-e az olasz szupercsapat, meglátjuk – egy biztos, a f?szerep végre a stopperé… irány a forró dél!

Update, az els? nap eredményei:

Moto2 – Jerez Test IRTA – Standing Day 1

01 Thomas LUTHI Interwetten Paddock 1:42.627
02 Takaaki NAKAGAMI Italtrans Racing Team 1:42.853 +0.226
03 Claudio CORTI Italtrans Racing Team 1:42.963 +0.336
04 Pol ESPARGARO Pons 40 HP Tuenti 1:42.973 +0.346
05 Marc MARQUEZ Team Catalunyacaixa Repsol 1:43.080 +0.453
06 Mika KALLIO Marc VDS Racing Team 1:43.209 +0.582
07 Andrea IANNONE Speed Master 1:43.230 +0.603
08 Esteve RABAT Pons 40 HP Tuenti 1:43.386 +0.759
09 Alex DE ANGELIS NGM Mobile Forward Racing 1:43.455 +0.828
10 Toni ELIAS Mapfre Aspar Team 1:43.467 +0.840

Moto3 – Jerez Test IRTA – Standing Day 1

01 Romano FENATI Team Italia FMI 1:47.414
02 Maverick VIŃALES Avintia Racing Moto3 1:47.755 +0.341
03 Danny KENT Red Bull KTM Ajo 1:48.074 +0.660
04 Sandro CORTESE Red Bull KTM Ajo 1:48.495 +1.081
05 Zulfahmi KHAIRUDDIN AirAsia-SIC-Ajo 1:48.562 +1.148
06 Hector FAUBEL Bankia Aspar Team 1:48.577 +1.163
07 Miguel OLIVEIRA Estrella Galicia 0´0 1:48.614 +1.200
08 Luis SALOM RW Racing GP 1:48.729 +1.315
09 Alberto MONCAYO Bankia Aspar Team 1:49.022 +1.608
10 Alexis MASBOU Caretta Technology 1:49.092 +1.678

 

ugrás fel