EST. 2002

MotoGP: zárás el?tt

Egy elfeledett emberrel kezdjük, Roberto Rolfóval, akinek bizony még most
is van reális esélye, hogy a MotoGP-ben indulhasson jöv?re
. Menedzsere ma
is Spanyolországban tartózkodik, és D’Antinékkel tárgyal, akiknek november végéig
aláírt szerz?déseket kellene produkálniuk.

A csapat a 2004-es (azaz idei) Ducati Desmosedicivel indul a 2005-ös kiírásban,
a két potenciális helyre pedig hárman pályáznak, mindannyian 250-es arcok:
Rolfo, Fonsi Nieto és Randy De Puniet
. Az el?z? kett?nek nagyobb esélye
van a kontraktusra, de a francia is remél még. Akárhogy is, a döntés hamarosan
meghozatik, mivel Luis D’Antin már eljuttatta késérét a Ducatihoz, hogy privát
együttese csatlakozhasson a jerezi és valenciai tesztelésekkor a gyáriakhoz
(id?pont: november 23-30.).

Ha nem sikerülne megfelel? mennyiség? forrást szereznie a spanyol tulajdonosnak,
úgy az is elképzelhet?, hogy egyetlen motorral áll ki jöv?re. Ami pedig
a gumikérdést illeti, a privát csapat marad a hagyományos Michelinnel,
de az is lehet, hogy a Dunlop mellett teszik le voksukat.

A helyzet meglehet?sen egyszer?: a Dunlop szeretne egy úgy-ahogy versenyképes
partnernek beszállítani (a Proton és a WCM nem halmozta el eredményekkel az
abroncsgyárat), a hispánoknak meg jól jönne az angol-japán gumisok pénze. Hogy
tisztán lássunk: a Michelin 300.000 eurót kér a papucsokért, ezzel szemben
a Dunlop félmillót fizetne
a társulásért.

Jerezben 23-ától látunk még olyanokat, amiket eddig nem: például a Hondát
Haydennel és Tamadával a Luca Montiron-féle vadonatúj csapat színeiben
,
egy japán f?szponzor támogatásával. Tamada minden bizonnyal Michelin-talpakkal
vág neki az új esztend?nek.

Pályára lép a Sito Pons vezette Camel Honda, soraiban Alex Barros-szal és Troy
Bayliss-szel, de a HRC-tesztpilóta Itoh is 211-gyel köröz majd. A tradicionális
Honda-támogató Pramac meglehet, hogy szárnyai alá veszi az Aprilia MotoGP-projektjét:
ez csak egy kósza hír, távolról sem hivatalos. Ami biztos, hogy a noaleiek háromhengerese
ott lesz Spanyolországban, méghozzá 2005-ös konfigurációban, Marcellino Lucchi
révén.

A Proton már most a KTM er?forrásával fut. A laboratóriumi körülmények között
tesztelt járm? sokkal versenyképesebb, mint a katasztrofális évet záró 2004-es
öthengeres. Az elgondolás ígéretes Kenny Roberts részér?l, a dönt? szót viszont
– mily meglep? – úgyis a pénz mondja ki. A Red Bull szívesen szerepelne az
idomzaton, maga a KTM is áldozna a MotoGP-projektre, cserébe viszont Michelin
gumikat szeretne
, amikért ugye fizetni kell, szemben a Dunloppal (aki fizet).
A Proton is tenne bele, de a motor/csapat névadója szeretne maradni. Hogy ebb?l
hogyan jön ki Roberts papa, rejtély… mi a távolból szurkolunk.

Egyetlen motort nem fogunk látni sem Jerezben, sem Valenciában: a Blata
WCM V6-át. Állítólag még építik.
Annyit tudunk még, hogy Peter Clifford
csapatf?nök kéréssel fordult az MSMA-hoz (a ‘gyártók tanácsához’),
hogy 24 literes tankkal elégíthessék ki a királykategória legszomjasabb gépének
igényeit, amit mellesleg még soha senki nem látott. Nem rossz: szabálymódosítási
kérelem egy nemlétez? motorra.

ugrás fel