Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Na most Super Climber vagy Café Racer?

Na most Super Climber vagy Café Racer?

Hirdetés

Így az els?, határozottan retro benyomás után, észre kell vennünk, hogy ízig-vérig
modern technikáról van szó, talán túlzottról is, ha az egyhengeres, 600 köbcentis
Yamaha motor teljesítményére gondolunk, ami a motor közepében trónol. A váz
szerkezetét vízszintes csövek alkotják, amik egy nagy hátsó tartóoszlopból indulnak
ki. El?l egy cs? támasztja a motort, klasszikus bölcs?t alkotva. Az els? fék
egy 320 mm-es dupla tárcsa, hatdugattyús Grimeca féknyergekkel, amihez egy 200
mm-es hátsó féktárcsa kapcsolódik, ami, tekintve, hogy a motor tömege 135 kg
körül van, talán túlságosan er?snek is t?nik. De ‘melius est aboundare,
quam deficere’, azaz jobb félni, mint megijedni…

A Café Racer hátsó kereke, és az egyágú villa

A Motor Shown kiállított Malagutit Super Climbernek hívták, két kipufogója
volt, kétágú teleszkópos villája, fémküll?s kerekei, és egy látványos lengéscsillapító
párral volt ellátva. Két nappal a kiállítás után, az Engines Engineering m?helyében
pedig egy olyan motort találtunk, amit Café Racernek hívnak, nagyjából úgy néz
ki, mint a Super Climber, de néhány technikai dologban lényegesen megváltozott:
egyágú villa, baloldali lengéscsillapítóval, fröccsöntött abronccsal (tehát
nem küll?kkel), és egy baloldali kipufogóval, ami rövid és kövér, mint a Super
Climberen.

320 mm-es dupla féktárcsa hatdugattyús Grimeca féknyergekkel

A Napnál is világosabb, hogy se az egyik, se a másik nem végleges változat,
és azt sem mondanánk, hogy a két motor két külnbz? modell marad. Valószín?bb,
hogy ugyanannak a tervnek két változatával van dolgunk, amelyek jelenleg külön
utakon haladnak el?re, így talán ki tudják fürkészni, hogy melyik lehet a nyer?
verzió. Még nem dntttük el, hogy tovább haladjunk-e ezen az úton – pontosít
Antonio Malaguti, a cég vezet?je – és minden oldalról meg kell vizsgálnunk ezt
a beruházást. Természetesen nem csak azért állítottuk ki a motort, hogy felhívjuk
vele a közönség figyelmét. Komolyan dolgozunk, azzal a valós szándékkal, hogy
elkezdhessük gyártani a Super Climbert, mivel hiszünk a tervünkben.’

A Café Racer m?szerfala. Egy egérre hasonlít

Ebben hiszünk mi is. A Super Climber egy eredeti ötlet, ami még akár nyer?
is lehet. Van benne egy kis naked, egy kis enduro (a motor), és azt is mondhatnánk
– lehet hogy meg fogtok lep?dni – hogy egy csipetnyi robogó is, mivel nem túl
magasan van a földt?l, bizonyára könny? vezetni, és baromi jó kormányozható.
Mennyibe kerülhet majd? Ha egy kicsit kevesebbe kerülne, mint egy egyhengeres
enduro, akkor talán nem mindenki szeretné, de még így is nagyon sokan!