EST. 2002

Összefognak a sorstársak?


Nincs vége a Kawasaki teleregénynek. A próbálkozások egyre elkeseredettebbek, de tovább f?z?dnek a szálak: egyes pletykák szerint az Ilmor nyújthat segít? jobb kezet a leend?, vezetésér?l, pilótáiról, szponzorairól, és úgy en bloc semmijér?l biztos információt nem hordozó csapatnak. Mások már arról beszélnek, hogy csupán 50% az esély arra, hogy ZX-RR-t lássunk a pályán 2009-ben. Erre a hétre mondtak biztos döntést, ami szokás szerint nem jött.

Szokás szerint, hiszen Melandri is kapott már ultimátumot hetekkel ezel?tt, ám érdemleges akkor sem született. Annyi biztos, hogy Bartholemy, a „talán”-ok és „ha”-k végén álló leend? csapatnak a vezet?je jelenleg is japánban tárgyal valamiféle megoldásról, ami az utolsó utáni pillanatban placcra dobhatja a vadonatúj fejlesztés? ZX-RR-eket.

Tekintve, hogy a Kawasaki a kiinduló motoron kívül semmit nem ajánl fel a szezon további felében, úgymint alkatrészek, fejlesztések, tartalék er?források (mi több, az egész szezonra szükséges blokkok legyártásának egynegyedét vállalta be a gyár), a túlélés alapvet? feltétele egy olyan fejleszt? csapat, mely képes lehet a fenti problémákat orvosolni. Itt jön képbe az Ilmor.

Egyesek Kawasaki-Ilmor kartellr?l beszélnek: utóbbi adná a fejleszt?i hátszelet a privát Kawasaki csapatnak. A házasság alappillére, hogy a nagy múltra, és tapasztalatokra visszanéz? Ilmor tökéletesen elégnek érzi magát arra, hogy az alapmotort a szezon kés?bbi felében továbbfejlessze. A brit bázisú cég már a 2006-os szezon végén harcba vitte 800 köbcentis versenygépét az akkori 990-esekkel szemben: ? volt az els? csapat, aki az új szabályoknak megfelel? motorral pontot tudott szerezni – egészen pontosan egyet, a záró, valenciai futamon.

Ami utána történt, az némileg hasonlít a Kawasaki kálváriájához: derült égb?l jöv?, azonnali hatályú döntéssel vonultak ki a sorozatból a 2007-es évad közepén, a versenyz?k és a mérnökök akkor is mentek a levesbe. Nyer? kombináció, vagy az utolsó karcsapás a vihar közepén?

ugrás fel