EST. 2002

Rossi: nem is rossz a kezdés

Elt?nt a ‘The Doctor’ felirat Valentino Rossi ülepér?l, helyette az új szlogen: ‘Rossifumi Gambate’, ami szabadfordításban annyit tesz japánul, hogy hajrá Rossi. A motorozás mellett valamihez még mindig nagyon ért a hétszeres vb-gy?ztes, a kommunikációhoz, vagyis ahhoz, hogy lépten-nyomon meglepjen mindenkit a fura dolgaival. Ezúttal a pályán is meglepett mindenkit, hiszen els? ízben tesztelve a Bridgestone-talpas Yamahát versenyképes köröket tudott menni a ragyogó andalúziai ég alatt, mi több, a napi tabellán harmadik helyig tornászta fel magát délután fél hatra úgy, hogy dél körül a virtuális negyedik pozícióban állt.


Taktikai megbeszélés és sok jegyzetfüzet Rossifumiéknál (képaláírás-konteszt a hozzászólások között)

‘Elégedett vagyok, nagyon pozitív a kezdés’ – mondta. ‘Azt találtam, amit vártam. Nagyon nem mennék bele a részletekbe, mert még él? szerz?désben vagyok a Michelinnel, csak annyit mondanék: mentem Pedrosa és Edwards mögött is, és meggy?z?dtem mindarról, ami eddig csak sejtés volt.’ Ez akkor most azt akarja jelenteni, hogy a Yamaha máris jobb lett? ‘Nagyobb stabilitást keresünk, és a motor hátulján ez már most jobb’ – így a magyarázat. ‘Dani jól ment, de ott voltam mögötte és tudtam tartani a tempót. Edwardsszal ugyanígy. Örülök, hogy Jerezben tesztelünk, ahol a Michelinek hagyományosan jobbak a Bridgestone-oknál, mert így helytálló következtetéseket vonhatok le.’


Az SBK idei világbajnoka Sepang óta szépet javult: Jerezben nyugodt könyvolvasással múlatja felkészülési idejét a boxban.

Rossi elmondta még, hogy kicsit sajog a keze, ennek ellenére a Monza Rally múlt heti gálafutamát sikeresen nyerte, és most sem vallott éppenséggel szégyent. 90%-os az állapota, vallotta meg. Casey Stoner ezzel szemben még mindig 110%-os formában van, gyakorlatilag egy esztendeje megállás nélkül. A Ducati és a Honda is a 2008-as motorokat hozta el Spanyolországba, ezzel szemben a yamahások még mindig az idei vasat ny?vik, persze ezzel-azzal (f?leg elektronikai fejlesztésekkel) megspékelve.

Jerez, els? tesztnap: id?eredmények

1. Stoner (Ducati) 1.40.221 (35 kör)
2. Pedrosa (Honda) 1.40.355 (60)
3. Rossi (Yamaha) 1.40.514 (56)
4. Edwards (Yamaha) 1.40.790 (47)
5. Hayden (Honda) 1.40.923 (63)
6. De Angelis (Honda) 1.41.111 (58)
7. Lorenzo (Yamaha) 1.41.230 (90)
8. Nakano (Honda) 1.41.277 (65)
9. De Puniet (Honda) 1.41.313 (79)
10. Hopkins (Kawasaki) 1.41.414 (49)
11. Toseland (Yamaha) 1.41.776 (69)
12. Melandri (Ducati) 1.41.889 (62)
13. Dovizioso (Honda) 1.42.033 (60)
14. Canepa (Ducati) 1.42.666 (67)
15. Okada (Honda) 1.43.051 (42)
16. West (Kawasaki) 1.43.576 (73)
17. Itoh (Ducati) 1.44.530 (50)
18. Guareschi (Ducati) 1.44.588 (51)

ugrás fel