EST. 2002

Sachsenring, id?mér?k: Stoner, Talmácsi és Simoncelli pole-ban

A 125-ösök második id?mér? edzésén Talma 1’27.552-?t megy, és megszerzi az els? rajtkockát vasárnapra: az els? sor személyi összetétele nem változik: Smith, Bradl és Corsi indulhatnak el?lr?l. A MotoGP-ben Stoner a legjobb szombaton is, nagyon megy neki a német pályán, ledönt minden korábbi rekordot és így utasítja maga mögé Pedrosát és Edwardsot. Dovizioso a negyedik, akit Lorenzo követ, Rossi a hetedik helyr?l indul.

Megtört a jég. No nem most, hanem Assenban egy nap híján két hete, amikor leintették a nyolcadliter derbijének els? felvonását. Azóta minden Talmácsiról szól, meg az #1-(14)-es Apriliáról. Hogy eddig miért nem ment, és ha most megy, akkor mit?l megy. Még maga Gábor sem ad magyarázatot, megy a találgatás, okfejtés okfejtést követ, gy?zelmi vágytól való túlf?töttségr?l például. Végül is tökéletesen mindegy. Csak menjen az az RSA, úgy ahogy kell, úgy, ahogy azt a világbajnok szereti, és akkor nincs baj. Talmácsi a QP1 után magabiztosan elhozta a QP2-t is, ennek jelentenie kell valamit a holnappal kapcsoltban. Holnap délutántól elkezd?dik a nyári szünet a kicsiknek, és még mindig nincs semmi veszve: nincs kiemelked? alakja a 125-nek eleddig, ezt a statisztikák mutatják a legjobban.

A magyar motoros remek teljesítményt nyújtott a második edzésnapon is
Németországban. A szabadedzésen vizes volt a pálya, Talmácsi feleslegesen
nem kockáztatott, a 7. helyen végzett. Igyekeztek miel?bb megtalálni a vízre
is a jó beállításokat, hiszen eléggé kiszámíthatatlan az id?járás, így nem
tudni, hogy a versenyen mi lesz.

A második kvalifikációra teljesen felszáradt a pálya, a h?mérséklet ugyan
jelent?sen elmaradt tegnaphoz képest, de a versenyz?knek így is sikerült
javítaniuk korábbi id?eredményeiken. Talmának is. Folyamatosan hozta az
1.27-es köröket és 2 körrel a vége el?tt bebiztosította els?ségét, ezzel
megszerezte idei els? pole pozícióját.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:

‘Nagyon örülök, hogy sikerült megszereznem az idei els? rajtels?séget, jó
újra érezni ennek az ‘ízét’ is. Kicseréltük a hátsó rugót, de id?ként még
pumpált a motor hátulja, így ezen kell még finomítanunk, mert ezáltal a
T4-ben értékes tizedeket vesztek. Ett?l eltekintve összességében minden
rendben van. Gyors voltam, és ami különösen jó, hogy nemcsak egy kör
erejéig, hanem folyamatosan. Eddig a hétvége úgy alakult, mint tavaly.’

Egyedül Smith volt képes er?t demonstrálni Gáborral szemben, az egykörön jó Bradley – merthogy húsz fordulón keresztül ritkán láttuk a limiten menni. A többiek rengeteget kapnak, Corsi kis híján fél szekundumot, de Meglio meg már ezen határon kívül. ?ket kell megverni, illetve többek között ?ket, mert holnap a minimális cél a maximum. Nem csak nekünk, de Talmának is – így ismeri ?t mindenki.

Sachsenring, 125: Q2

1. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 1’27.552
2. Bradley SMITH GBR APRILIA 1’27.645
3. Stefan BRADL GER APRILIA 1’27.921
4. Simone CORSI ITA APRILIA 1’28.038
5. Joan OLIVE SPA DERBI 1’28.045
6. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 1’28.123
7. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’28.363
8. Raffaele DE ROSA ITA KTM 1’28.410
9. Sandro CORTESE GER APRILIA 1’28.465
10. Danny WEBB GBR APRILIA 1’28.535
11. Stevie BONSEY USA APRILIA 1’28.572
12. Nicolas TEROL SPA APRILIA 1’28.680
13. Scott REDDING GBR APRILIA 1’28.801
14. Marc MARQUEZ SPA KTM 1’28.831
15. Marcel SCHROTTER GER HONDA 1’28.852
16. Sergio GADEA SPA APRILIA 1’28.892
17. Andrea IANNONE ITA APRILIA 1’28.964
18. Randy KRUMMENACHER SWI KTM 1’28.966
19. Esteve RABAT SPA KTM 1’28.988
20. Pablo NIETO SPA KTM 1’29.005
21. Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 1’29.007
22. Michael RANSEDER AUT APRILIA 1’29.052
23. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 1’29.076
24. Pol ESPARGARO SPA DERBI 1’29.167
25. Jules CLUZEL FRA LONCIN 1’29.231
26. Robin LASSER GER APRILIA 1’29.307
27. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 1’29.308
28. Dominique AEGERTER SWI DERBI 1’29.350
29. Marvin FRITZ GER SEEL 1’29.552
30. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 1’29.618
31. Robert MURESAN ROU APRILIA 1’29.638
32. Lorenzo ZANETTI ITA KTM 1’30.017
33. Alexis MASBOU FRA LONCIN 1’30.210
34. Sebastian KREUZIGER GER HONDA 1’30.246
35. Marco RAVAIOLI ITA APRILIA 1’30.739
36. Eric HUBSCH GER APRILIA 1’30.947
37. Tobias SIEGERT GER APRILIA 1’30.971
38. Bastien CHESAUX SWI APRILIA 1’30.983
39. Louis ROSSI FRA HONDA 1’31.326

MotoGP

Stoner csak játszik a mez?nnyel. Teszi ezt ugyanolyan pimaszsággal, mint Valentino tette annak idején, amikor… amikor ugyanúgy jött össze neki is minden, mint most Caseynek. Az ausztrál sorra nyeri a szabadedzéseket, különösebb meger?ltetés nélkül, majd a kvalifikáción is megy olyanokat, hogy csuda. Kimegy a pályára, lecsippent még 3 tizedet abból, amit eddig sem tudtak befogni, irány a box, és nézi a TV-t. Hogy van-e válasz. Ha van, vagy várható, akkor rákényszerül még egy rundóra, mínusz 3 tized ismét. Pedrosa hiába táncol pengeélen, csupán csak közelít, de korántsem támad. Rossi csak néz, és rázza a fejét – ha már az összetett éllovasokról beszélünk. Nagyot megy a Dottore az els? két szektorban, de az elnyújtott lejt?s jobbos, majd az emelked?s megtör?s balos b? tizedekkel kínálja meg az M1-et. A Desmo meg értelemszer?en a pást els?, hirtelen tör?s sz?k kanyarjaiban teljesít zsengét, bár a gyors kanyarokban is mutatott bizonytalanságot a Ducati eleje – ennek kontójára jegyezhet? Stoner tegnapi masszív esése, mely a bontóba küldött egy GP08-at. A mai alapján nem sokan voksolnának Valentino holnapi huszonötjére, bár a Fiat-Yamaha szeret egy éjszaka alatt csodát tenni, ezt már megszoktuk. Stoner azonban érinthetetlennek látszik, és ha bírja a Bridgestone – nem úgy, mint tavaly -, akkor stresszmentes gy?zelem elé nézhet Bologna frontembere. És ha nem? Akkor Mihcelinen Pedrosa, vagy netán Dovizioso? Egy Dani-Andrea mérk?zésre ki fizetné be a beugrót?

Merthogy nagyot ment ma ismét Dovi. Nem is maga a negyedik hely, illetve nem csak, hanem a körítés. Senki nem számított rá? Nyilván, tán még maga sem, de a kamerások biztos nem… egyszer csak odakerült az akkori második helyre, anélkül, hogy bárki konstatálta volna, hogy a pályán van. Vegyük észre, hogy Dovi a második legjobb hondás – ezért nem is túl meglep?, hogy nevét egyre inkább a #69-es RC212V-el hozzák össze. Edwards alatt a legjobb Yamaha, megint. Egy újabb dobogó van kinéz?ben az amerikainak, különösen, ha kicsit felspanolja magát a futam el?tt: majd húsz évvel fiatalabb lelkesedés(eke)t kell maga mögött tartania. Lorenzo aránylag könny?szerrel veri el csapattársát, a hatodik de Puniet pedig végre bizonyíthatná, hogy képes háromnegyedórán keresztül is koncentrálni. Kissé csalódás, hogy a tegnapi nap ásza, Alex de Aneglis ma gyakorlatilag semmi maradandót nem alkotott.

MotoGP, a rajtrács

1. Casey STONER AUS DUCATI 1’21.067
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’21.420
3. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’21.519
4. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’21.656
5. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 1’21.795
6. Randy DE PUNIET FRA HONDA 1’21.821
7. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’21.845
8. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’21.876
9. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’21.920
10. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 1’21.977
11. James TOSELAND GBR YAMAHA 1’22.126
12. Toni ELIAS SPA DUCATI 1’22.256
13. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 1’22.542
14. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’22.601
15. Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 1’22.938
16. Marco MELANDRI ITA DUCATI 1’23.131
17. Anthony WEST AUS KAWASAKI 1’23.158

Simoncelli átgyalulta, majd kihengerelte a mez?nyt. Ritka csúnya látvány az ellenfeleknek, hogy b? 6 tizedet mért a második Simonnak az olasz, de ez van. Pedig utol akarták érni, nagyon is. Simon is elesett az utolsó felvonásban, Kallio pedig hiába igyekszik, egy bels? íven rontó pilóta kiüti alóla a KTM-et az utolsó gyors körében. Versenybaleset, mint oly sokszor idén a negyedliterben.

Barbera odaérhet, mint mindig, az esély most is megvan… lassan érik az a futamgy?zelem a Tóth csapatnak. Bautista többé-kevésbé összeszedte magát a tegnapi tizenikszedik helyr?l, az ötödik kockából még akár gy?zelemre is viheti az Aspar csapatot. Gy?rfi Alen az Eb-s technikával egyel?re nem képes felvenni a versenyt.

250, Q2

1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’23.399
2. Julian SIMON SPA KTM 1’24.057
3. Hector BARBERA SPA APRILIA 1’24.077
4. Mika KALLIO FIN KTM 1’24.084
5. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’24.253
6. Alex DEBON SPA APRILIA 1’24.398
7. Fabrizio LAI ITA GILERA 1’24.460
8. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’24.502
9. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’24.544
10. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’24.652
11. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’24.785
12. Mattia PASINI ITA APRILIA 1’24.797
13. Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’24.801
14. Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’24.811
15. Lukas PESEK CZE APRILIA 1’24.847
16. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’24.865
17. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’25.331
18. Federico SANDI ITA APRILIA 1’25.492
19. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 1’25.956
20. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’26.394
21. Imre TOTH HUN APRILIA 1’26.862
22. Russel GOMEZ SPA APRILIA 1’27.291
23. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 1’27.388

24. Toni WIRSING GER HONDA 1’27.836

25. Alen GYORFI HUN HONDA 1’29.134 26.


Id?n túl (107% = 1’29.236)

Ho Wan CHOW CHN APRILIA 1’30.068

ugrás fel