EST. 2002

Sztár lehet bel?le Amerikában

Senki sem lehet próféta a saját hazájában. Igaz, Bitter Sándor a hazai mez?nyben
már többször bizonyította képességeit kimagasló eredményeivel, most kezd?d?
amerikai motoros karrierje mégis egy új korszakot nyit meg életében. "Soha
nem gratuláltak még ennyien, és el?ször érzem igazán, hogy elismerik, amit csinálok,
amit mindig is szerettem csinálni." – nyilatkozta lapunknak a versenyz?,
nem sokkal hazaérkezését követ?en.

Bitter Sándor szavai a nagy siker fogadtatására utalnak, melynek híre néhány
héttel ezel?tt bombaként robbant a hazai médiában. A többszörös magyar bajnok
motorversenyz? március 10-én 14. helyezést ért el újoncként a világ egyik leghíresebb,
legjobban díjazott, legveszélyesebb és leggyorsabb motoros viadalán, a 200 mérföldes
floridai Daytona futamon. A mez?ny legjobb európai pilótája azonnal óriási felt?nést
keltett az amerikai motoros szakmán belül, aminek következtében hamar megnyíltak
el?tte a tengerentúli pályák kapui. Az elkövetkezend? években hazai versenyei
mellett Bitter Sándor megkezdi pályafutását az amerikai Superbike VB-n is.

"Mentálisan és fizikálisan a legjobb formámban voltam a versenyen"-
emlékszik vissza. Kiderül, hogy az amerikai versenylégkörben mindenki alapvet?en
a lehet?ségeket, a pozitívumokat nézi. Ezért nem okozott gondot számára a mostoha
id?járás, mely folyamatosan akadályozta felkészülését a teljesen ismeretlen
pályán, és ezért bízott végig magában, látva, hogy mások is bíznak benne. Az
id?járástól eltekintve a körülmények mesébe ill?ek voltak, csapata, a Hypercycle
mindenben a segítségére volt. A versenyre Kevin Schwantz, a legendás egykori
világbajnok és nagytekintély? szakember készítette fel, mindezek pedig nagyban
befolyásolták a versenyz? teljesítményét.
A Daytonán való megmérettetés felejthetetlen élmény volt Bitter Sándor számára,
és nem csak az elért eredmény miatt. A versenyre jellemz? sebesség, a féktávok
és a szélárnyékolás, a kanyarok d?lésszöge embert próbáló feladatokat jelentenek
minden európai pilóta számára. Saját bevallása szerint öt éve nem tanult annyit,
és nem változott a stílusa sem annyira, mint ezen az egyetlen versenyen. Élete
legnagyobb motoros élményét legszívesebben hazai versenytársaival is megosztotta
volna: ez volt egyik els? gondolata a verseny után, mikor a pályatársak itthonról
telefonon gratuláltak neki.

Az amerikai versenylégkör nem véletlenül kedvezett ennyire Bitter Sándornak.
A rámen?s és "bevállalós" stílusáról ismert, vakmer?sége miatt gyakran
eles? versenypilótának mindig is sok gondja akadt a hazai versenyzési normákkal.
1996-ban például bajnoki ezüstérme ellenére abbahagyta versenyz?i karrierjét,
az ellene irányuló óvások és támadások miatt. "Nem a többi pilótával volt
a gond ekkor sem" -teszi hozzá. Miután visszatér a gyorsasági versenyzéshez,
1999-ben már magyar bajnok úgy, hogy az évad egyetlen futamán sem engedi át
a gy?zelmet másnak.

Most kezd?d? amerikai karrierje egyel?re a másodpilóta szerepét tartogatja számára
Lee Acree versenyz? mellett, a Carry Andrew csapatf?nök vezette egyik amerikai
Suzuki gyári csapatban. Az els? évben a beletanulás, utána pedig a kitörés a
cél. Eredményei és versenystílusa mellett kiválasztásában megjelenése, emberi
tulajdonságai, alapvet? karaktere is nagy szerepet játszott. Az amerikai motorsportot
övez? közönség ugyanis nem csak jó, de érdekes, karakteres versenyz?ket szeretne
látni. Ezzel nem is lesz semmi gondja, Bittinek most már csak be kell motoroznia
magát a sztárok közé!

ugrás fel