EST. 2002

Talmácsi: patthelyzet!


Talmácsi Gábor menedzsmentje tegnap az estorili tesztet követ?en két komoly
tárgyalást folytatott Jorge ‘Aspar’ Martinez úrral, melynek célja a
jelenlegi válság hatásainak mérlegelése volt, valamint közös megoldás
találása a kialakult helyzetre. Jorge Martinez spanyol szakemberként eddig
is és ezek után is minden t?le telhet?t megtesz a világbajnok magyar motoros
pályafutásának építése érdekében. Saját t?kéb?l finanszírozta a magyar
csapat létrehozását, saját t?kéb?l állta Talma tesztelését, minden
lehet?séget megadva ezáltal, hogy Gábor összeszokjon az új versenygéppel,
tapasztalatokat gy?jtsön, azonban elérkezett az anyagi lehet?ségeinek
korlátaihoz és bármennyire is szeretne segíteni, bármennyire is bízik
Talmában, a 2009. évi VB szezonra nem tud két versenymotort biztosítani
számára csak egyet, ami köztudottan óriási hátrányba taszítja Talmát. Sajtóközlemény.

Hogy miért?

Az eredményes szerepléshez 2 motor szükséges, hiszen idén már csak egy
id?mér? lesz, és az az 50 perc dönt a rajtsorrendr?l. Viszont, ha történik
valami technikai probléma a motorral, ne adj’isten hibázik Talma, nincs
tartalék motor, ráadásul a rendelkezésre álló edzés id? is adott, így a
szereléseket, javításokat is kapkodva kellene elvégezniük a mérnököknek, ami
vagy belefér az id?ben, vagy nem. De megtörténhet az is, hogy Talma remek
rajthelyet szerez, jól teljesít a bemelegít? edzésen is, azonban ezt
követ?en történik valami technikai probléma a motorral és a versenyen már
nem tud rajthoz állni. Továbbmenve a tavalyi tapasztalatokból kiindulva
Assenban például Talma két motorja két különböz? beállítással várt rá a
boxban, hiszen egyszer vizes volt a pálya, egyszer száraz. Ha
visszaemlékezünk a verseny még szárazon kezd?dött, majd eleredt az es? és
Gábornak volt lehet?sége átülni a másik el?re beállított motorjára. ? ezt
akkor azzal ‘hálálta meg’, hogy visszament a pályára és megnyerte a
versenyt. Mindez azonban egy motorral lehetetlen, pedig tudása, tapasztalata
megvan hozzá. Nem igazságos, hogy pont Talmával, pont azzal a magyar
sportolóval történik mindez, aki nem keveset tett le az asztalra. ‘Szegény
ember legkisebb fiaként’ keményen dolgozott, küzdött, soha nem adta fel,
példát mutatott, sokak példaképpé vált.

Sajnos azonban a válság – Jorge Martinez és Stefano Favaro minden eddigi
küzdelme ellenére – utolérte Talmácsi Gábor magyar alakulatát is. A Faster
Management és Talma már a probléma el?szele után úgy határozott, hogy
személyes szponzoraitól kapott támogatás 100%-át a magyar csapat
megsegítésére fordítja, átszabják teljes költségvetésüket, ott spórolnak,
ahol csak tudnak. De másként alakultak a dolgok, hiszen több korábbi
szponzor is kiszállt, akkor, amikor talán a legnagyobb szükség lett volna
támogatásukra. Persze a helyzet lehetne még rosszabb, még kilátástalanabb,
ha a MOL Nyrt., a T-Mobile, a Henkel Mo. Kft, Observer Médiafigyel? Kft. és
a Dreher Sörgyárak Zrt. nem biztosították volna továbbra is bizalmukról
Talmát. ?k továbbra is hisznek benne, mögötte állnak, de nagyon nagy szükség
lenne további segít?kre.

Az utóbbi id?ben a híradások hatására egyre több érdekl?dés volt az
együttm?ködés iránt, viszont nem b?vült a támogatói kör, így nem sikerült
egyr?l a kett?re lépni. Pedig valami varázslatnak történnie kell, hiszen van
egy magyar csapat, van egy kiváló, világbajnok magyar motorversenyz?, aki
2007-ben már megmutatta mire képes. Sporttörténelmet írt.

De úgy t?nik, hiába minden. Hiába egy remek magyar versenyz?, hiába egy
magyar csapat, ha egyetlen magyar támogató sem áll mögéjük. Ha nincsenek – a
spanyol! befektet?kön kívül: Logistic Land, Grupo Milton, Sedesa – olyan
magyar vállalatok, akik milliárdokban nyilvántartott tiszta nyereségükb?l
áldoznának a magyar motorsportért, a magyar csapatért, a magyar álmokért,
Talmácsi Gáborért. A management megkeresett számos multicéget ajánlatával,
melyben nem csak kértek, hanem viszonzásul adtak is volna nem keveset,
kölcsönös el?nyöket jelentett volna mindkét fél számára az együttm?ködés, de
a válasz sorban elutasító, nemleges volt.

A mai napon egy cél elérése a biztos: Talma kategóriát váltott. Idén már a
250cc géposztályban bizonyíthatna, ami régóta nagy álma és azt gondoljuk,
hogy nem csak az övé, hanem még nagyon sok magyaré is, akik szeretnék Talmát
gy?zni látni, küzdeni a dobogós helyekért, viszont versenyképes technikai
háttér nélkül, motor nélkül, motorversenyz?ként, egymagában ? sem tud csodát
m?velni. Patthelyzet. Elszomorító.

ugrás fel