EST. 2002

Triumph Daytona 675R

Szöveg: Andrew Czy Fotó: Polis

A Triumph Daytona 675R, megérkezett kis hazánkba. S?t, már meg is vették az els? és eddigi egyetlent. Így mi a fentiekkel tudjuk röviden összefoglalni a Daytona 675R eddigi kapcsolatát a motorinfóval. Rajta vagyunk, hogy menjünk is vele. 

Korábban már említett 675 R mézesmadzagként jelent meg el?ttünk, de elillant. Egy lépéssel ugyan közelebb kerültünk hozzá, de még nem adta meg magát. Eddig csak képek, most már fizikai valójában is jelen volt, de kicsúszott a kezünk közül.

Mi olyanok vagyunk, hogy állunk mellette s nézzük. Legyen az szinte bármilyen motor. Állunk, nézzük, nézzük, nézzük. Mindig van valami, amin megáll a szemünk s nézzük. Hiába ismert minden részlet, meg adat, nézzük. Sokan tudják mir?l beszélünk.

Triumph Daytona 675R 

Így volt ez most a Triumph Daytona 675R-rel is. Talán kicsit tovább néztük távolról. Mert gyönyör? volt. Lehet fintorogni a színre, hogy sima fehér. Lehet fintorogni, hogy ducatipiros a segédváz, na meg hogy láttunk mi már Brembót más motoron is. Nem. Ez a motor így van egyben ahogy van.  Egy dolgot bánunk. Megvették. Nem próbáltuk (csak ültünk rajta), nem mentünk vele, bár ígéretet kaptunk a motor tulajdonosától, hogy miután megkapja a pályaidomot, kipróbálhatjuk. Addig pedig Laci barátunk, aki pár nap alatt beletette az els? kötelez? szervizhez szükséges km-eket, használja a masinát. Kénytelenek vagyunk hát, statisztikai adatokra hivatkozva és a vizuális élmények alapján írni róla.

Keskeny. Amióta (2006) megjelent a  Triumph Daytona 675 modell, ez az egyik legkeskenyebb sportmotor a piacon. Nevetségesen egyszer? terelgetni a forgalomban, kellemes nyomatékkal rendelkezik, s nem utolsó sorban – szép. A kezdeti modell is szép volt. Ez a motor gyönyör? lett. Kerek, teljes, egész.

2006-ban kezdte el a motor gyártását az angol cég.  Új váz, új blokk, új design. Nagyot szólt. Nálunk lév? hagyományok s a „más” motorokra felvehet? kedvez? hitelek miatt, nem kapott megfelel? súlyt, ellentétben más európai uniós országokkal – ezekr?l kés?bb.

Triumph Daytona 675R 

2008-ban átesett az els? ráncfelvarráson a motor, ahogy szinte minden modell  a szokásos 2 éves periódusuk után. Az alábbi módosítások történtek ekkor:

  • Hengerfej és szelepek
  • Vezérm?tengely
  • Új kipufogó
  • Magasabb fordulatszám
  • Módosított váltóáttétel
  • Új benzinbefecskendez? software
  • Nagyobb lóer? és nyomaték
  • Könnyebb hátsókerék
  • Módosított els? fékek – tárcsák
  • Csökkentett  burkolat súly

Jelent?s változtatások voltak ezek,  s ekkor már pályanapokon is megjelentek a 675-ös Daytonák. Minden változtatás el?nyére vált a modellnek – ez nem kérdés.  Ezt bizonyítja az is, hogy a válság évében a modell piaci részesedése (eu-s szinten) n?tt,  s?t, utolsó információnk szerint 12% fölött van, az eladott sportmotorok tekintetében.

Triumph eltalált egy szegmenst, amiért a mobilszolgáltatók milliárdokat költenek, hogy hasonlót találjanak. Nekik sikerült:

  • A Daytona 675 tulajok átlag életkora 35 év
  • 74% újonnan vásárolta
  • A Daytona 675 tulajdonosok 96 %-ának véleménye, hogy nagyon jó és/vagy kiemelked? a motor
  • 97%-uk egy év múlva azt mondja barátainak – „vegyél Triumphot”

Triumph Daytona 675R

Ezek után mégis azt mondta a Triumph, hogy akkor dobjunk most a piacra valamit, ami tényleg egyedi, magas min?ség? superbike motor. 2009-ben álltak neki, hogy új és magas min?ség? alkatrészekkel cseréljék le a régieket. A fókusz azon volt, hogy a pályanapokra csak ki kelljen menni és használni a motort. Akinek kis pályázási kedv csorog az ereiben, az általában az els? pályán megtett kör után rájön, hogy  a gyári motor igaz hogy nagyon jó, de ? még jobbá tudja tenni. Nos, ennek megakadályozása volt a célja a Triumphnak. Ne vegyenek az emberek új fékcsövet, új futóm?vet, nem beszélve a különböz? elektronikákról, hanem csak használják a motort, amikor kedvük tartja. Pályán.

Mi lett bel?le:

  • 125 LE
  • 13900-as max. fordulatszám
  • 3 az 1-ben Arrow kipufogórendszer (Race parts)
  • 72 Nm
  • Üzemanyag befecskendezés 44 mm-es torokátmér?vel
  • Lukak nélküli  teljesítmény leadás (ez egyedül álló a  gyári sportmotorok között)
  • 185 kg menetkész súly
  • 1395 mm tengelytáv
  • Öhlins elöl – Öhlins TTX36 hátul –minden állítható rajta (Race parts)
  • Komplett Brembo fékrendszer el?l, monoblokk féknyereggel (Race parts)
  • Karbon sárvéd?k és kiegészít?k
  • Gyorsváltó – gyújtás megszakítás 50ms, amikor váltasz felfelé, akkor is tépheted a gázt (Race parts)

 Ez lett az új R-es 675 Daytona. Rajta vagyunk, hogy tesztelhessük – Folyt köv.

ugrás fel