10 fok körüli a napi csúcshőmérséklet Barcelonában, és ez nagyon hidegnek minősíthető, ha az ember motorteszteléssel foglalkozna. A Földközi-tengertől néhány kilométerre a gyorsasági világbajnokság 125-ös és 250-es osztályának képviselői dolgoznak, dolgoznának.
A pályára kijönni úgy délután kettő óra körül volt lehetséges, ekkorra "engedett fel" az aszfalt az éjszakai gyenge fagy után. A tesztmunkát szintén nem segítette a légmozgás és az égből aláhulló hópelyhek. Hogyan is lehetne nevezni az ilyen tesztelést? Fölöslegesnek.
A barcelonai paddock fényévekre van a sepangitól, Phillip Island-itől. No nemcsak a befagyott állapotok miatt. A sajtó érdeklődése a helyszínen csekély, vannak motorok, amiknek idomzatán a tavalyi szponzorok nevei díszelegnek. A MotoGP csúcstechnológiájának itt nyoma sincs.
"Másodosztályú a hangulat" írja a kevés helyszíni tudósító egyike. Az egyik legjellegzetesebb kép egy kis német csapat busza, ami ránézésre akár a budaörsi piros 40-es is lehetne: stílusában összetéveszthetetlenül endékás, a támogatói matricák a rozsdafoltokat hivatottak elfedni. Szóval nem valami derűs a kis kategóriák jövőképe, vagy fogalmazzunk így: nem látszik, hogy nagy befektetések volnának a jövőbe.
Érdekes dolgok azért voltak: az Aprilia például elhozta a 250 RSW-t a maga felújított változatában (új idomok, nyereg, tank, motorbeállítások). Az MS Italia csapat aztán idő előtt szedte a sátorfáját a lehetetlen körülmények miatt. A repsolos Randy De Puniet legalább megpróbálta tesztelni az új beállításokat, de szegény rendesen összefagyott, és nagyon elment a kedve az efféle téli kényszermunkától. Bezzeg a csapattárs Sebastian Porto nem fázik! Nem hát, mivel ő Argentínában maradt a latinos 30 fokban.
Minket, magyarokat ennél sokkal jobban érdekel a KTM sorsa a 125-ben. Az osztrák gyár nem kevesebb, mint hét motort szállított Katalóniába, amelyek persze már sokkal fejlettebbek a 2004-eshez képest. A szép az a dologban, hogy az evolúcióhoz 2003-as "veterán" anyagokat is felhasználtak. A lényeg, hogy menjen a szekér: Talmácsi, Simon és Kallio ütőképes, Harald Bartol szavaival élve "hierarchia nélküli" csapatot alkotnak, teljesen helytálló, hogy a világbajnoki címre törnek egyenként és közösen is.
A nyolcad literesek között a svájci Lüthi volt a leggyorsabb a Honda kittel – nem először a felkészülés során. A mostaninál nagyobb érdeklődésre tart számot a március 1-2-i tesztelés Jerezben, ahol már minden csapat ott lesz.
Az első tesztnap időeredményei
250
Versenyz? neve
|
Motor
|
Id?
|
|
1.
|
Randy De Puniet
|
Aprilia
|
1’48"2
|
2.
|
Alex De Angelis
|
Aprilia
|
1’49"5
|
3.
|
Simone Corsi
|
Aprilia
|
1’50"6
|
4.
|
Andrea Ballerini
|
Aprilia
|
1’52"1
|
125
Versenyz? neve
|
Motor
|
Id?
|
|
1.
|
Thomas Luethi
|
Honda
|
1’53"9
|
2.
|
Andrea Iannone
|
Aprilia
|
1’54"5
|
3.
|
Mika Kallio
|
KTM
|
1’55"7
|
4.
|
Julian Simon
|
KTM
|
1’56"5
|
5.
|
Gabor Talmacsi
|
KTM
|
1’56"7
|
6.
|
Federico Sandi
|
Honda
|
1’57"3
|
7.
|
Kazuhara
|
Honda
|
1’58"4
|
8.
|
Dario Giuseppetti
|
Aprilia
|
1’58"5
|
Legutóbbi hozzászólások