EST. 2002

125-250: Barcelonában nincs tavasz

10 fok körüli a napi csúcshőmérséklet Barcelonában, és ez nagyon hidegnek minősíthető, ha az ember motorteszteléssel foglalkozna. A Földközi-tengertől néhány kilométerre a gyorsasági világbajnokság 125-ös és 250-es osztályának képviselői dolgoznak, dolgoznának.

A pályára kijönni úgy délután kettő óra körül volt lehetséges, ekkorra "engedett fel" az aszfalt az éjszakai gyenge fagy után. A tesztmunkát szintén nem segítette a légmozgás és az égből aláhulló hópelyhek. Hogyan is lehetne nevezni az ilyen tesztelést? Fölöslegesnek.

A barcelonai paddock fényévekre van a sepangitól, Phillip Island-itől. No nemcsak a befagyott állapotok miatt. A sajtó érdeklődése a helyszínen csekély, vannak motorok, amiknek idomzatán a tavalyi szponzorok nevei díszelegnek. A MotoGP csúcstechnológiájának itt nyoma sincs.
"Másodosztályú a hangulat" írja a kevés helyszíni tudósító egyike. Az egyik legjellegzetesebb kép egy kis német csapat busza, ami ránézésre akár a budaörsi piros 40-es is lehetne: stílusában összetéveszthetetlenül endékás, a támogatói matricák a rozsdafoltokat hivatottak elfedni. Szóval nem valami derűs a kis kategóriák jövőképe, vagy fogalmazzunk így: nem látszik, hogy nagy befektetések volnának a jövőbe.

Érdekes dolgok azért voltak: az Aprilia például elhozta a 250 RSW-t a maga felújított változatában (új idomok, nyereg, tank, motorbeállítások). Az MS Italia csapat aztán idő előtt szedte a sátorfáját a lehetetlen körülmények miatt. A repsolos Randy De Puniet legalább megpróbálta tesztelni az új beállításokat, de szegény rendesen összefagyott, és nagyon elment a kedve az efféle téli kényszermunkától. Bezzeg a csapattárs Sebastian Porto nem fázik! Nem hát, mivel ő Argentínában maradt a latinos 30 fokban.

Minket, magyarokat ennél sokkal jobban érdekel a KTM sorsa a 125-ben. Az osztrák gyár nem kevesebb, mint hét motort szállított Katalóniába, amelyek persze már sokkal fejlettebbek a 2004-eshez képest. A szép az a dologban, hogy az evolúcióhoz 2003-as "veterán" anyagokat is felhasználtak. A lényeg, hogy menjen a szekér: Talmácsi, Simon és Kallio ütőképes, Harald Bartol szavaival élve "hierarchia nélküli" csapatot alkotnak, teljesen helytálló, hogy a világbajnoki címre törnek egyenként és közösen is.

A nyolcad literesek között a svájci Lüthi volt a leggyorsabb a Honda kittel – nem először a felkészülés során. A mostaninál nagyobb érdeklődésre tart számot a március 1-2-i tesztelés Jerezben, ahol már minden csapat ott lesz.

Az első tesztnap időeredményei

250

 
Versenyz? neve
Motor
Id?
1.
Randy De Puniet
Aprilia
1’48"2
2.
Alex De Angelis
Aprilia
1’49"5
3.
Simone Corsi
Aprilia
1’50"6
4.
Andrea Ballerini
Aprilia
1’52"1

125

 
Versenyz? neve
Motor
Id?
1.
Thomas Luethi
Honda
1’53"9
2.
Andrea Iannone
Aprilia
1’54"5
3.
Mika Kallio
KTM
1’55"7
4.
Julian Simon
KTM
1’56"5
5.
Gabor Talmacsi
KTM
1’56"7
6.
Federico Sandi
Honda
1’57"3
7.
Kazuhara
Honda
1’58"4
8.
Dario Giuseppetti
Aprilia
1’58"5
ugrás fel