EST. 2002

125cc: Q1

A 125-ösök avatták fel a pályát, els? ízben gumijaikkal érintve a Shanghai Circuit sz?z aszfaltját. Rögtön egy biztonsági jelleg? epizód: a MotoGP szabadedzése félbeszakadt, amiért a hatalmas pálya környékén nem volt alkalmas ment?helikopter, amellyel egy esetleges sérültet azonnal szállítani és kezelni lehetne. A királykategória edzése ezért leállt, a kisebbeké viszont nem. A költ?i kérdést, – ‘miért?’ – újságírók szegezték a biztonságért felel?s Federico Uncininek, aki bölcsen a halasztásról döntött. Jobb a csúszás, mint a fölösleges kockázat.

Délután aztán es?, de a legelszántabbak így is vállalják a pályabejárást, köztük Talmácsi, aki remekelt a nedves aszfalton, a második id? az övé az olaszok kiválósága, Fabrizio Lai mögött. Lait az esés szele is megsuhintotta, els? kereke vesztett tapadást, de rövid krosszbemutató után sikerült visszatérnie a ‘helyes útra’. Már a szárazon is igen gyorsak voltak a KTM-ek, ezt a jó tulajdonságukat a vízen is megtartották.

Meglepetés-embere is van a provizor els? sorban a spanyol Espargaro személyében, aki Simon KTM-je és Pasini Apriliája elé kvalifikálta magát.

Tóth Imre a 107%-os id?limiten kívül zárta az els? napot (lásd a külön beszámolót).

1. HONDA Fabrizio LAI ITA 2’25.318
2. KTM Gabor TALMACSI HUN 2’25.652
3. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 2’25.726
4. KTM Julian SIMON SPA 2’26.241
5. APRILIA Mattia PASINI ITA 2’26.262
6. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 2’26.570
7. HONDA Thomas LUTHI SWI 2’26.730
8. HONDA Alvaro BAUTISTA SPA 2’26.998
9. KTM Mika KALLIO FIN 2’27.236
10. HONDA Tomoyoshi KOYAMA JPN 2’27.271

Id?n túl

45 APRILIA Imre TOTH HUN 2’39.850

Fotó: O. Bergamaschi

ugrás fel