EST. 2002

167 lóer?s ikerturbós BMW 1200GS

A motorkészítést mindig egy csodálatos hagyomány övezte, hogy csúcsgépek szülessenek és a fejl?dés ne álljon meg: bármennyire is gyors és er?s egy motor, valaki, valahol készíteni fog egy még gyorsabbat és még er?sebbet.

Általában ezen ?rültségek tárgyai a sportmotorok szoktak lenni, amelyek ugye már alapban elég jók ahhoz, hogy még gyorsabbá lehessen varázsolni ?ket. De az ember állkapcsa akkor esik le amikor mindez nem egy sportmotorral történik meg hanem egy olyan vassal, amelyet nem kimondottan a sebességre terveztek.

Esetünkben a tárgy a mindig is népszer? de nem a gyorsasági csúcsokat hajhászó BMW R1200GS.

A brazíliai székhely? Dacar Motorsports-tól rendelhetünk egy olyan kitet a BMW R1200GS-hez amely nem egy, hanem két turbót is tartalmaz. Nos igen, minden henger egy turbó egységet kap. Csak egyszer?en fel kell szerelni egy délutánon és kapsz 167 lóer?t keréken (olyan 180 lóer? a f?tengelyen)! Ez kb. 60 lóer?vel több, mint amit motor gyári állapotban tud.

Hivatalos ára még nincs, de a Dacar Motosport honlapján vagy a cég európai részlegénél lehet érdekl?dni a kit után. Utóbbi honlap esetében akár a felhasználói kézikönyvet is le lehet tölteni, hogy mi is lássuk, mennyire is könny? felszerelni a kitet a motorra. Az egyetlen probléma, ami felmerülhet a turbó egységek kapcsán az intercoolerek elhelyezkedése. Azok ugyanis a hengerek alatt vannak, így egy nagyobb döntés esetén sajnos simán leérhetnek, karcolódhatnak vagy akár meg is sérülhetnek.

ugrás fel