EST. 2002

1894 Roper Steamer

Kés?bb bebizonyosodot, hogy Sylvester Roper ‘Steamer’ valószínüleg szívroham áldozata
lett
. Hátrahagyta a g?zhajtású motorkerékpár elvét, amit több mint három
évtizeddel azel?tt fejlesztett ki. Az egyik els? példány a Smithsonian Intézetben
van, ez 1869-ben épült, közel húsz évvel azel?tt, hogy Gottlieb Daimler
elkészítette az els? bels? égés? motorkerékpárját.

Ezt körülbelül 10 további g?zhajtású példány követte, ezen kívül még két darab
létezik, az egyik Robert Boudeman tulajdonában van egy, a másik pedig a Motorcycle
Hall of Fame
múzeumban került kiállításra.

Ebben a végs? állapotában, Roper motorja tartalmazot egy apró víztartályt
és egy még apróbb széntüzelés? kazánt. E méretek mellett minden hetedik
mérföld után kellett a motorkerékpárt ‘megtankolni’. Ahogy Mr. Steamer
mondta: ‘Meg lehet vele mászni minden dombot, és gyorsabb minden lónál.’

SaX – [motorinfo.hu] archív

ugrás fel