EST. 2002

1966 Honda CB450 Police Special

Ha esetleg látot volna valaki egy ilyen pompás motort az utakon a ’60-as években,
az vagy nagyon szerencsés amerikai volt, vagy igencsak pechesnek mondhatta magát.

Pusztán azon múlt a szerencse kérdése, hogy az ember ezt a saját szemével látta,
avagy a visszapillantó-tükréb?l. A Honda csupán 25 darab CB450 Police Special-t
importált az államokba 1966-ban, és ezzel sikerült betörnie a rendvédelmi szervek
piacára (megjegyzem, ez igen ritka esemény volt az USA történetében).

1966

Megszületett Sophie Marceau francia színm?vészn?, Romário brazil focista és Cindy Crawford amerikai modell.

Elhunyt André Breton francia író, Battista Pininfarina olasz autótervez? és Hiram Wesley Evans, az amerikai Ku-Klux-Klán feje.

Anglia 4-2 arányban nyeri a labdarúgó világbajnokság dönt?jét a Német Szövetségi Köztársaság ellen a Wembley-ben.

Elkezd?dött a Kulturális Forradalom Kínában.

Fellövik a Lunar Orbiter I-et, az els? amerikai ?rbe juttatott objektumot.

Elnyeri a függetlenségét Barbados.

U Thant ENSZ f?titkárt nem választják újra, mert a vietnámi háborúban elbukott a békefenntartó misszió.

Végleg leáll a termelés a német DKW autógyárban.

Spanyolországban általános amnesztiát hirdetnek a spanyol polgárháború után elítélt foglyoknak (csak a falangista szárnyhoz tartozottaknak).

Amennyiben valaki kapcsolatba került vele, elmondhata magáról, hogy az érem
bármely oldala fordult felé, mindenképp egy igazi unikumot vehetett szemügyre.
A Honda ‘Black Bomber’ CB450 alapjain 1965-ben mutatták be
a Police Special-t, abszolúte ‘gyári’ motorral és gumikkal.

Szempillantás alatt egy híres-hírhedt b?nüldöz? eszköz lett bel?le. A nagy
méret? sebességmér? 1 mérföldes osztásokkal volt ellátva. Egyetlen fordítás
a kormánykapcsolón, és a rend ?re rögzítette az aktuális sebességét,
így amikor gyorsított vagy éppen megállt, a sebesség-adat nem veszett el.

Ezzel prezentálva a túl gyors sebességét a szabályszeg?nek, aki az
intézkedés végén saját szemével is szemügyre vehette a ‘bizonyítékot’.
Tehát ha rögzítésre került a sebesség, a rend?r végre bekapcsolhatta a fényeket
is. Majd ugyanazon kapcsoló lefelé fordításával aktiválta a szirénát is.

A sziréna kapcsolatban volt az els? kerékkel egy bowden segítségével,
ami azt a benyomást keltette, hogy ez egy régi típusú generátor, valami ósdi
motorról. Az egyetlen különbség az volt, hogy az els? kerék adta az forgási
energiát a figyelmeztet? eszköz m?ködéséhez.

A Police Special néhány darabja hátsó ülés nélkül érkezett, ennek helyén egy
zárható doboz volt, melyben a törvény ?re a büntet?cédulákat, vagy egyéb
tárgyait tarthatta. A Honda Police Special elorozott némi részesedést a Harley-bázisú
rendvédelem gépparkjából… de sokkal többet vesztett.

Éppen amikor a Honda számlázta volna a ‘nagy motor, nagy élvezet’-et,
a 450-es nyom nélkül elt?nt a domináns V-kettesek özönében, melyet a hazaiak
sokkal jobban preferáltak. Tehát ez a 25 darab volt az els? és utolsó
szállítmány is… Ez tehát értékes gépezet! Egy igazi ritkaság, mint motorkerékpár, és
mint történelmi állomás mindenképp, tehát nehéz lenne érdemeit lecsökkenteni.
Egészen biztosak lehetünk benne, hogy tucatszám készült büntet?cédula e remek
motorkerékpár ‘segítségével’ Pennsylvania hosszú útjain.

ugrás fel