EST. 2002

1981 Honda CBX

A CBX tényleg ‘nagydarab’ volt a maga 600 fontos (270kg) súlyával,
és roppant masszív külseje még impozánsabbá vált a gyári oldaldobozok felszerelésével,
ezt 1981-t?l lehetett megvásárolni. Akik birtokolnak a mai napig ilyen gépet
állítják, hogy még mindíg elképednek a gép erején és sebességén.

Ugyanakkor átüt? sikere csak a motoros szaklapok hasábjain volt, egyébként
nem volt a Honda részére túl nagy üzlet. Igen drága motor volt, ráadásul
a rengeteg újdonság miatt nem is nagyon lehetett a kés?bbiekben tuningolni.

Mindemellett a második születése volt a gép sport-túra kategóriának,
bár kissé rakoncátlan volt a motorja, a hátsó rugózás csak egyszeres csillapítású
volt, de sokkal hatékonyabb fékek lassították, és a gáz-olaj csillapítást már
alkalmazták az elüls? rugóstagoknál.

A Honda levette a típust 1982-ben a gyártmánypalettáról. Ezzel a CBX
egy kult-motorrá vált, értéke ugrásszer?en megn?tt. A típus rajongói világszerte
klubbokba tömörültek, és azt állítják önmagukról, hogy túl fanatikus rajongói
?k ennek a gépnek.

Egyikük ezt nyilatkozta: ‘Amint kész lett a házam, beállítottam
a nappalimba. Ez a legnagyobb érték, amim van…’

SaX

ugrás fel