EST. 2002

1.832 köb? Az autóból sem lenne a kutyább fajta…

Szöveg: doki

Ezek a nakedek – tisztelet a kivételnek – egyre összecsapottabbak. A mérnökök lassan a délutáni nasi mellett skiccelik a terveket, a végeredményt pedig a zsíroskenyérnél is egyszer?bb összetev?kkel mérik. Kapd el? az egyik jobban futó modellt, lopj t?le vázat, hagyd meg neki az idomokat. Esetleg kapjon gagyibb futóm?vet (minek utcára jobb, nem igaz?), végül menessz bele egy blokkot – hát igen, gyakorlatilag bármib?l. Kicsit ilyen ez a Honda koncepció is. Hogy lesznek-e hívei? A válasz a Suzukinál van: B-King.

Azért az autószámba men? Gold-Wingb?l kivenni a monstrum er?forrást, beletenni egy kisebb kosztümbe, majd az egészet könnyed, játékos ?rült nakednek nevezni… ehhez kell egyfajta rinocérosz b?r az orcán. Hat henger, 1832 köbcenti. Ez a lelke a világjárónak, és ez az, ami a legújabb izomkoncepciót hajtani fogja. A tokiói motorshow-n bemutatott EVO6-ban sok minden keveredik, épp ett?l t?nik olyan rendszerezetlenül kaszmatyosnak. Van itt dög nagy blokk, karcsú kis cáfe racer ülés, futurisztikus – de még a divatba jövés el?tt elkoptatott – LED-es els? lámpa, és oly sok króm, amit még egy vérbeli cruiser is megirigyelne.

Fejlesztés nélkül azonban még egy Gold Wing motor is kevés a mai technikailag szofisztikált mez?nyben. Így kénytelen-kelletlen minden egyes hengerbe külön-külön pillangószelep adagol, amit?l pontosabb gázreakciókat és tökéletesebb égést várnak. Ez szép. Nagy pörgést ne várjunk a sorhatostól boxert?l, ellenben lesz itt nyomaték b?séggel. Gangolgatni egy ponttól felesleges lesz – 1800 és egy kis plusz köbcenti bármilyen alacsony fordulatról vehemensen tekeri meg a hátsó kereket.

Az ultra könny? váz és karcsú vonalak sem tudják ellensúlyozni azt, ami ordít az er?forrásról: böszme. A motor oldalán kopoltyúként duzzadó csövek viszont teljesen rendben vannak, nem megszokott formák, és nem is ormótlanok. El?l-hátul króm csillagfelni, a kevesebb tán több lenne; túldíszített karácsonyfán éktelenked? ezüstgömbök. Hogy mikor lesz bel?le sorozatgyártás? Tudja a fene, elvégre eléggé késznek t?nik a gépezet. Amerikában szó szerint követelik az ottani megjelenést, bár ?szintén, h?zöngés nélkül sem valószín?, hogy épp ezt a szegmenst hagyná ki a legnagyobb gyártó. Mindenesetre ha kész lesz, bevehetik a félelemkapszulát a B-King tulajok: kezd?dhet az utcai pankrátorkodás, a volumenek gigászharca: ki maszatol intenzívebb newtonmétereket a betonba?

ugrás fel