Három, kett?, egy… megkezd?dött a visszaszámlálás, hisz jönnek a nemzetközi motorkiállítások. És három, kett?, egy, ezek az Milánóban és Kölnben bemutatásra kerül? Benelli modellek hengereinek száma. A Tre-K vezette mostani háromhen- geresekhez csapódik egy kéthengeres, 750 köbcentis csupasz, s?t egy négyüt- em? krosszmotor is.
Az olaszok képesek tet? alá hozni a legszebb csupasz motorokat, tartják sokan. A közepes lökettérfogatú naked bike-ok kategóriájában ennek ellenére csak a Ducati Monster, a Cagiva Raptor és a Guzzi Breva képviseli az ország színeit, pedig a rajongók már régóta várnak egy olyan új gépre, ami sikerrel méreti meg magát a piacot elözönl? japán négyhengeresekkel.
Talán a 2007-es lesz a fordulat éve: egyre többet hallani egy kéthengeres, háromnegyed literes Apriliáról, de a titkok fátylát els?ként a Benelli lebbentette föl. A kínai t?két?l újjáélesztett márka (itt hangsúlyozni kell, hogy a cég menedzsmentje és mérnökei továbbra is olaszok) nagy svunggal készül neki a világnak, els?ként egy közepes henger?rtartalmú kéthengeressel, mely a keresztségben a Leo 756 nevet kapta Leoncino, egy korábbi pesarói sikermodell után.
Jó választás a Benelli részér?l, mert egy efféle motor megfelel? áron igazi bestseller lehet. Az olaszokat ismerve ellátják majd mindazzal a technológiai csínnyel, amivel ?k a kétkerek? járm?veket el szokták. A vázlaton és a maketten egy er?s, agresszív vonalvezetés?, sportos motorkerékpár látszik. Említést érdemel az alumínium váz és leng?villa, a Benelli-védjegynek számító kipufogó és a bizton remek futóm? felfordított, 50 mm szárátmér?j? teleszkópvillával, radiális féknyereggel.
A blokk a háromhengeres, 1.130 köbös egységb?l származik oly módon, hogy elvettek bel?le egy hengert. Legnagyobb teljesítménye becslések szerint 90 LE körüli lehet, végleges változatában Kölnben mutatják majd be. De nem egyedüli Benelli-újdonságként…
|
…ugyanis a gyár koncepciója értelmében jó nagyot szélesítenek az eddigi termék- palettán: a második prototípus egy krosszmotor illetve supermoto, egyhengeres, négyütem?, 450 köbös er?forrással, melyet a 98 x 59,5 mm-es furat x löket, valamint a négy titán szeleppel dolgozó vegyes, lánc/fogaskerék meghajtás jellemez.
|
A váz alumínium szerkezet, az 50 mm szárátmér?j? villa mondhatni Benelli-szab- vány. Teljesítményér?l még korai beszélni, az adatok titkosak: az biztos, hogy egy konkurensekt?l hemzseg? szektorba kér bebocsátást az olasz krosszmotor. Ezt a gépet is Kölnben állítják ki, hamarosan érkeznek a képek a végleges változatról.
|
Legutóbbi hozzászólások