Talán a Suzuki fejl?dött a legtöbbet az elmúlt években, már ami a verseny- pályákon elért sikereket illeti. Ricky Carmichael rekordösszeg? leigazolása (6 millió dollár évente) jó húzásnak bizonyult a hamamatsui gyár részér?l, hiszen els? közös évükben megnyertek mindent: SXGP, AMA SX-MX, US Open, Nemzetek Krossza. De Európában sem kellett szégyenkeznie a Suzukinak, hiszen fiatal versenyz?i Stefan Everts mögött biztosan ?rzik a második és harmadik helyet.
Az RC replika kereskedelmi forgalomban is kapható
A Suzuki 2005-ben bemutatott 450-ese a kezdeti kudarcok után, szépen lassan az egyik legmegbízhatóbb krosszmotor lett a mez?nyben. A kezelhet?ség szempontjából mindig is az élmez?nyhöz tartozott szelíd nyomaték leadásának, vékony felépítésének és ultrakönny? súlyának köszönhet?en. Persze a gyár mérnökei minden évben találnak valami finomítan ivalót motorokon, nézzük, hogy milyen újdonságokkal szolgálnak a 2007-es modellévre.
RM-Z 450:
Szinte nincs olyan porcikája a nagy 450-esnek, ami ne szorult volna egy kis sebészi beavatkozásra. A blokkot áthangolták, hogy az alsó és középs? tartományban nyomatékosabb legyen. Ez f?leg a szuperkrossz versenyeken tudják kihsználni majd a krosszosok, hiszen a sz?k, kanyargós pályákon nem nagyon lehet kihuzatni a motorokat, ezért fontos, hogy alulról is jobban menjen a gép. Ennek érdekében módosították a szívócsövet, megváltoztatták a karburátor beállításait, és 85 mm-rel hosszabb kipufogócsövet kapott. A jobb h?tés érdekében nagyobb radiátorokat szerelnek a motorokba, amihez egy új, a leveg?t jobban átereszt? oldalsó spoiler dukál. Ezen kívül módosítottak az égéstéren, valamint irídium bevonattal látták el a gyertyát.
A hátsó leng?villa rövidebb lett 5 mm-el, viszont 10 mm-el megszélesítették. A felfüggesztéseket ezentúl a Showa szállítja a motorokhoz: az els? villa bels? átmér?je 47 mm, 22 nyomó- és 20 húzófokozat állítható rajta, így már a kanyarokban is kezesebben viselkedik a motor.
RC tiszteletére idén is kihoz a gyár egy Carmichael Replica sorozatot, ám a tavalyi RM 250-es helyett, ezúttal az RC által idén használt 450-est lehet megvásárolni a legendás 4-es rajtszámmal. Amerikában csak 200 dollárral kell többet kiadni érte, mint a „mezei” 450-esért.
RM-Z 250:
A Kawasakival történt szakítás után a Suzuki egy saját négyütem? kifejlesztésébe fogott. Sok kritika ért az el?z? modellt, mert a kétoldalú együttm?ködésnek köszönhet?en (a Kawa szállította a vázat) elveszítette egyéniségét a gép. A hosszú tengelytáv miatt szinte minden kanyarban birkózni kellett a motorral, ráadásul az egyenes futása sem volt tökéletes. Ami pozitívum volt a motorban, a blokk, amit Hamamatsuban gyártottak.
A tervez?k fogtak egy üres papírt, és nekiláttak egy forradalmian új modell megalkotásához. A blokk egy 249 cm3-is, dupla vezérm?tengelyes, négyszelepes konstrukció, amiben titánium szelepek dolgoznak. A váltón csak kisebb módosításokat eszközöltek: a 3. és az 5. fokozatot áthangolták, és precízebbé tették az egész szerkezetet. Így most már nehezebb lesz plusz ürest találni a skálán.
A Keihin FCR37-es karburátornak köszönhet?en a motor jobban reagál a jobb csukló mozdulataira. Az új dekompressziós rendszernek hála, már a melegindítás sem okozhat gondot. Súlycsökkentés érdekében titanium kipufugó rendszert kapott a kis RM-Z, akárcsak a nagytestvér.
A vázon a legszembet?n?bb változás, hogy a 450-eshez hasonló alumínium hídvázat kapott, ezárt a motor méretei teljesen megváltoztak. 10 milliméterrel n?tt a tengelytáv, az ülésmagasság viszont 5 milliméterrel alacsonyabb lett. A kistestvér is megkapta a csapatok által jobban preferált Showa felfüggesztéseket, amivel nem kevés súlyt takarítottak meg. De nem csak itt érhet? tetten a fogyókúra: a kevlár bevonatú fékrendszer, valamint a titánium lábtartók is fontos szerepet kaptak, hogy a motor ne nyomjon többet 92 kilónál a mérlegen.
RM 250:
A kétütem? motorok között nincs párja a Suzukinak, amit a számos összehasonlító teszten elért sikere bizonyít. Mivel már nagyon ritkán állítják csatasorba ezeket az „olajzabáló” szörnyeket, ezért kevesebb figyelmet szentel neki a gyár.
Az új modelleken mindössze az átfésült blokk, valamint a felfüggesztési pontok módosítása számít újdonságnak.
RM 125:
Legalább a modell-választékból nem vette még ki a gyár a szebb napokat is megélt, és a motokrossz világbajnokságon a legtöbb egyéni világbajnoki címet besöpr? kis kétütem?t, de a motor új matricázatán kívül semmi sem változtatott a gépen. Kezd?knek ideális választás lehet a szakma elsajátításához.
Legutóbbi hozzászólások