A hangvillások négyütem? forradalma már a 2006-os modellévben végbe ment, ezért a következ? esztend?re szánt paripákon csupán finomításokat hajtottak végre. Jó hír a kétütem? krosszmotorok szerelmeseinek, hogy a gyár nem hanyagolta el az YZ szériát sem. Természetesen a jöv? évre új matricaszettel csábítják a kékségek a vásárlókat, de a hangvillások gondoltak a nosztalgiázó ügyfeleikre is: a négyütem? szekció megvásárolható a Yamaha Európa korábbi fehér verseny-egyenruhájában is.
YZF 450
A gyár csúcsmodellje egyértelm?en a 450-es négyütem?, amellyel Stefan Everts immár hatodik esztendeje leckézteti meg riválisait, Amerikában pedig Chad Reed öregbíti az iwatai gyár hírnevét. Mivel már a szuperkrosszra is a négyütem? gépeket használják, ezért a Yamaha is szembe találta az alacsony fordulaton viszonylag kevés lóer?t mozgósító blokk problematikájával magát. Ennek a kiküszöbölésre egy teljesen új titánium kipufogó-rendszert állít csatasorba a gyár, ami plusz lóer?kért felel, az átfésült szív pedig a nagyobb nyomatékot biztosítja az alsó tartományokban is. Hogy a krosszosok valamelyest kordában tudják tartani ezeket az izom gépeket, ezért új kuplungot kap a 450-es, így a kigyorsításoknál fellép? hirtelen teljesítmény leadás könnyebben kordábantartható lesz. A váz és a futóm? módosítások a kezelhet?séget teszik könnyebbé, amihez az amerikai csapat által használt Pro Taper versenykormányok is segítségére lesz a pilótáknak. A mérnökök finomítottak az indításon is: az automata dekompressziós rendszer a 449 cm3-is két vezérm?tengelyes, vízh?téses blokk életre keltését teszi könnyebbé. A korábban bemutatott Suzuki és Kawasaki modellek mellett a hangvillások is a karburátornak szavaztak bizalmat, így a japán bajnokságban már javában vizsgázó befecskendezéses motorok forgalomba helyezése egyel?re még várat magára. Ett?l függetlenül a gyári csapatok még használhatják az injektoros változatot.
YZF 250
A kis négyütem?höz már jobban hozzá nyúltak a Yamahánál. A gyár MX2-es kategóriájának címvéd? krosszosa, Antonio Cairoli sokat panaszkodott az YZF 250-re, f?leg ami a váz geometriáját illeti. A szicíliai krosszos sokszor nem tudta jól beállítani a motor futóm?vét, részben ennek köszönhet? idei gyenge teljesítménye (tavaly még az acél vázas Yamahával lett bajnok). A gyári mérnökök ezért módosítottak a vázon, megváltoztatták a mintegy 5 kilogrammal könnyebb blokk felfogatási pontjait a jobb súlyelosztás érdekében. Ezek mellett új futóm?vet (titánium hátsó rgóstag, átszelepelt els? telók), valamint Pro Taper alumínium kormáynt kapott a kis YZF, így már a sz?kebb kanyarok sem okozhatnak gondot a kategória legfordulékonyabb darabjának (a Yamaha sajtóanyaga szerint). Az AMA szabályoknak megfelel? titánium kipufogó-rendszerrel szerelik ezentúl a gyárból kijöv? példányokat, amiket könnyebb fékrendszer lassít a pályákon. Az aluminíum dugattyúknak, valamint a hullámos tárcsák jóvoltából a lassulás jóval progresszívabb érzést kelt majd a motorosban.
Az újítások mellett természetesen megannyi ínyencség felfedezhet? a motorokban: titánium szelepek, magnézium hengerfej, alumínium hangtompító, és még sorolhatnám.
YZ 250
Már két éve annak, hogy Chad Reed gy?zelemre vezette a nagy kétütem?t az amerikai szuperkrossz bajnokságban, de a fejlesztés nem állt meg a négyütem? motorok el?retörésével sem. A nevesebb amerikai lapok (Racer X, Ciclye World, Motocross Action) tesztjein rendre az élmez?nyben végzet az YZ 250-es. A 2007-re szánt újítások f?leg a súly csökkentését, illetve a jobb irányíthatóságot célozták. A Kayaba rugóstagokban használt aluminium komponenseknek, valamint az els? villa cs?átmér?jének csökkentése egyértelm?en a súlymegtakarítást tartotta szem el?tt a gyár, az új Keihin PKW karburátor az agilitásról, a Pro Taper versenykormány pedig a jobb kezelhet?séget biztosítják a kétütem? motorok szerelmeseinek.
YZ 125
A 125-ös modell is hasonló módosításokon esett át, mint a 250-es nagytestvér, de a futóm?, valamint a karburálás változásai mellett a blokk alsó és középs? tartomány béli áthangolására is gondoltak a hangvillások. Kategóriájának legjobb súly-lóer? arányával csábítja a vev?ket a 125-ös, de ez már csak az amat?röknek lehet szempont.
Legutóbbi hozzászólások