Szöveg: motorinfo.hu – Fotók: Suzuki
A Suzuki egyedülálló krosszgépet épített a 2008-as modellévre: az RMZ-450 az els? olyan széria krosszmotor, ami benzinbefecskendezéssel végzi a keverékképzést (a GSX-R sorozat injektoraiból fejlesztették ki a Keihin-rendszert). Mivel ezeken a motorokon nincsen akkumulátor, így komoly változtatásokra volt szükség az optimális keverékképzéshez: módosítottak a szelepek nyitásának-zárásának idején, az égéstér fromáját is újratervezték, valamint a motor szívó és kipufogó része is módosításokon esett át.
|
Erre azért volt szükség a gyár mérnökei szerint, hogy az alsó és középs? fordulatszám-tartományokon még hevesebben reagáljon a gázreakciókra. Szintén újdonság az öt fokozatú sebességváltó. Eddig négy gangos rendszerrel szerelték a 450-ese RMZ-ket, amire sokat panaszkodtak a privát pilóták – a gyári men?k már eleve öt sbességes váltóval mentek.
Teljesen új tervezés?, immáron a második generációs aluminium hídvázra épül a még keskenyebb üléspozíciót magáénak tudó 450-es. Pilótájának így még több helye van trükközni a nyeregben, nem utolsó sorban a leveg?ben is könnyebben terelgethet? a 250-es motorokat megszégyenít? méretekkel büszkélkedhet? nagy Suzuki.
|
A 2001-ben megálmodott m?anyag-formák (sárvéd?k és rajtszámtáblák) már a múlté, valamint a futóm?veket is újragondolták: a Showa m?helyéb?l érkez? els? villa súlyából jócskán lefaragtak, és a csillapításon is javítottak, hátul vékonyabb falú leng?kar teljesít szolgálatot.
A japán motokrossz bajnokságban, élesben fejlesztgették a kicsikét Hiroshi Nakayama segítségével, de már a világbajnokságon is bemutatkozott: Steve Ramon a faenzai futamon ezzel a technikával indult, mindkétszer a nyolcadik helyen intették le. Az amerikai szabályok nem teszik lehet?vé, hogy a szériagyártás el?tt indulhassanak a gyár krosszosai az új technikávalm, így legkés?bb az októberi US. Openen veheti kezelésbe David Vuillemin és Mike Alessi (?) a Makita/Rockstar Suzukikat. A hírek szerint Carmichael is kíváncsi az újdonságra, ? a Bercy SX-et jelölte meg a debütálás dátumaként.
|
A tavaly bemutatott, új generációs RM-Z 250-es csak kisebb módosításokon esett át: els?sorban a fut?m?re koncentráltak a gyárban, a kétütem? szekciót csak matricázásban igazították a 4T testvérekhez.
Legutóbbi hozzászólások