EST. 2002

2009-es KTM offroad modellek…

Szöveg: KTM Hungária

A KTM tartja az ígéretét: a 2009-es offroad modellek fejlesztésénél továbbra is a sportosság állt els? helyen. Az új modellpaletta minden eddiginél jobban meger?síti a KTM vezet? szerepét a sportcélú motorkerékpárok gyártásának területén.

Tökéletesített motocross gépek
Ami jó, azt bizony nem könny? feladat még jobbá tenni. Márpedig a KTM-ek igencsak jók. Ezt bizonyítják 250 SX-F-fel és 450 SX-F-fel versenyz? pilótáink eredményei a motocross világbajnokságon. Azért a gyár fejleszt?inek így is volt néhány ötlete, hogy milyen apró trükkökkel lehetne még jobbá tenni az élvonalbeli gépeket. A részletek iránt tanúsított figyelem mutatja a gyár elkötelezettségét az állandó fejl?dés iránt, és forradalmi változások helyett most ezek a részletek lettek még finomabbak, még tökéletesebbek. Változott a futóm?, a motor, a megjelenés és az ergonómia – méghozzá az MX-modellpaletta összes tagján. Az eredmény: nagyobb teljesítmény, jobb vezethet?ség, javított kényelem és még keményebb megjelenés. Ezek a gépek nem csak sportosan néznek ki, hanem utolsó porcikájukig versenyzésre készültek.

KTM endurók – külön kategória
A 2009-es KTM EXC-k között tényleg minden megtalálható, a nemzetközi versenyzésre alkalmas csúcsváltozatoktól kezdve a magas színvonalú szabadid?s gépekig. A nemzetközi versenyeken elért eredmények és díjak mindennél jobban egyértelm?vé teszik a KTM márka dominanciáját az offroad kategóriában.
A vezet? szerep megtartása érdekében 2009-ben újra magasabbra emeli a lécet a KTM.

Izgalmas, új változat: a 400 EXC
A 2009-es EXC paletta új tagja a 400 EXC. Ez a gép az er? és a kezelhet?ség csodálatos keverékét nyújtja, és még a legigényesebb endurósokat is le fogja ny?gözni. Motorkarakterisztikája megbocsátóvá és könnyen vezethet?vé teszi, miközben irányíthatósága els?rangú. Az SOHC blokk lökete kisebb, vezérlési ideje és gyújtásgörbéje más, mint nagyobb testvéreié. Ennek köszönhet?en teljesítményleadása sokkal finomabb, így kevésbé fárasztja a pilótát.
Az egyhengeres m?szaki megoldásai figyelemre méltóak: a vezérm?tengely – mely a karterszell?zésben olajleválasztó szerepet is játszik – négy szelepet mozgat, melyekb?l a szívóoldaliak titánból készültek. A szelepemel? himbák szintén a lehet? legkisebb tömeg?ek. Említésre érdemes még az automata dekompresszor, mely megkönnyíti az indítást, valamint a hidraulikus tengelykapcsoló, és a szelepállítást egyszer?sít?, ferde, magnéziumötvözetból öntött szelepfedél.

Az új blokk ultrakönny? vázban függ, így a 400 EXC bármilyen terepen és versenyen ideális megoldás.

A ma gyermekei a holnap gy?ztesei

A jöv? bajnokainak mini KTM-jei 50 év fejlesztésének eredményét hordozzák magukban. A fejl?dés 2009-ben újabb óriási lépéssel haladt el?re. Annak érdekében, hogy a KTM minik továbbra is a kategória mércéjéül szolgáljanak, egy sor változtatást hajtottak végre rajtuk, melyek révén a biztonság, tartósság, teljesítmény, megjelenés és min?ség területén lettek még versenyképesebbek az igényes fiatal versenyz?k számára készült gépek.

A 2009-es offroad KTM-ek

Sportminik

Kétütem?ek:
50 SX
65 SX
85 SX

Motocross- SX

Kétütem?ek:
125 SX
250 SX

Négyütem?ek:
250 SX-F
450 SX-F
505 SX-F

Enduro – EXC

Kétütem?ek:
125 EXC
200 EXC
250 EXC
300 EXC

Négyütem?ek:
250 EXC-F
400 EXC
450 EXC
530 EXC

ugrás fel