Vírusként halad végig a japánokon, hogy a klasszikus, nagy izommotorjukat bizony fejleszteni kell. Új lett az XJR1300 idénre, a japánok – és a fekete import – örömére itt a küszöbön a ZRX1200, és most a Honda is lerántotta leplét az új CB1300-ról. Apróbb dizájn elemek, festések, amiket újként raktak hozzá a mérnökök a cébéhez, na meg néhány technikai know-how, amit?l modernebb lesz a naked – még ha er?sebb nem is.
Csupán a kiállásában változott a CB1300SF az utóbbi 10 évben, úgyhogy épp itt volt az ideje némi újításnak. A legújabb generációs PGM-FI elektromos injektor fogja ezentúl tölteni az 1284 összvolument kitev? hengereket, melynek következtében 101 lóer?re soványodik a CB csúcsteljesítménye 7.000-es fordulat mellett – ez mintegy 15%-os csökkenés 2008-hoz képest. A forgatónyomaték emellett marad a régi, 116 newtonméterben maximalizálva 5.500-as percenkénti fordulatszámnál.
Három kivitelben hozzák ki az új CB-ket: lesz „mezei” SF (Super Four), a Super Bol D’or változat (félidomos), és a Special Edition – utóbbi egyes részei jobb min?ség? alkatrészekb?l épülnek majd össze, és nem hiányozhat róla a Honda által újabban olyannyira közkedvelt blokkolásgátló rendszer sem. A gyár tesztpilótái által lefutott próbakörök után 4 liter körüli fogyasztást ígérnek 60 km/h-s átlagsebességhez, ami barátinak mondható ebben a kategóriában.
Legutóbbi hozzászólások