A jótékony megújhodás szele támadt föl a gyorsasági motoros vébé háza táján vagy egyenesen a forradalom vihara készül? Alighanem egy kicsit mindkett?, mert bár egyel?re még csak valami gyenge szell?cske lengedez, ha csak a fele igaz a MotoGP-sek barcelonai találkozójáról kiszivárgott folyosói pletykáknak (ez mára már hírszerkesztési kategória), akkor nem túlzás revolúciós készül?désnek nevezni a formálisan múlt hét végén elindult folyamatot. A Dorna, a f?bb királykategóriás csapatok és a két nagy érdekképviseleti szervezet (MSMA, IRTA) küldöttei gy?ltek össze Barcelonában, hogy megvitassák az aktuális pénzügyekkel és marketinggel kapcsolatban felgyülemlett bajokat.
Úgy t?nik, hogy ezen az eddigi hagyományokkal szakító, hagyományteremt? eseményen Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke – a Honda és a Ducati támogatásával – a 125-ös és a 250-es kategóriák megszüntetésének ötletét vetette föl. A két kisebb osztály helyét négyütem? motorizációjúak vennék át. Lássuk, hogyan: kéthengeres, 400 köbcentis lökettérfogatú blokk hajtaná a MotoGP2 kategória prototípusait és egyhengeres, 200 köbcentis er?forrást kapnának a MotoGP3 gépei. Mindezt a 2009-es szezontól lehetne bevezetni. Hogy a költségeket ez a húzás hol csökkenti (pláne, hogy a négyütem?ek versenyképessé fejlesztése jóval többe kerül, mint a kétütem?eké), az nem egészen világos – a szándék magva érthet?, de biztosan sokan remélik, hogy a tervezetet még jónéhányszor átgondolják az illetékesek.
Legutóbbi hozzászólások