Minden évben valami újat, valami jobbat kitalálni – ezt a feszített fejl?dési, fejlesztési ütemet is csak a rendkívül kompetitív terep szektorban érdemes tartani manapság, ahol valóban minden egyes lefaragott gramm és minden újonnan talált newtonméterecske számít. A KTM idén sem csücsült azokon a bizonyos babérokon.
Az egyre terebélyesed? KTM On-road (utcai) paletta mellett a húzó er? Mattighofen számára továbbra is a terepezés, az off-road természetesen, és hogy a csúcs továbbra is narancssárgában tündököljön, majd’ az összes modellnek kijutott némi – általában nem kevés – odafigyelés a kutatás/fejlesztési osztály mérnökeit?l.
A KTM ismét nagyot újított terepre: a 350 SX-F az MX1-es versenymotorok új nemzedékének els? képvisel?je. Katt a képre, még 89 fotó a 2011-es KTM Off-Road galériában!
A KTM zászlóviv? – ámbár korántsem a legnagyobb henger?rtartalmú – modellje 2011-ben természetesen az az új MX1-es krosszmotor lesz, aminek gyári versenyváltozatával Antonio “Tony” Cairoli és Red Bull KTM-es csapattársa, Rui Goncalves is letette már névjegyét a világbajnokságon.
Arról a 350 köbcentis, tehát a 450 köb-határos MX1-es kategóriából lefelé igencsak kilógó 350 SX-F-r?l van szó természetesen, ami azért jöhetett létre, mert valaki végre rájött, hogy a technikai sportok nagy többségével ellentétben a krosszban nem feltétlenül a lóer?k száma, sokkal inkább az „oda teszem ahová akarom-faktor” a dönt? tényez?.
Már régen nem a köbcentik és a lóer?k nyerik a versenyeket a krossz viadalokon. Ez a nyer? blokk például 100 köbcenti lemaradásban van az összes konkurenst?l, és hát mégis…
Carioliék új vasa mellett persze találunk újítást b?ven a 2011-es KTM-ek között a legkisebb modellekt?l (50 SX) kezdve a legnagyobb terepvasakig (530 EXC-R) bezárólag, ámbár mivel a KTM ezúttal inkább a képanyagra helyezte a hangsúlyt eme bemutatója során, semmint a száraz tényekre, ezért tételes listát sajnos nem áll módunkban leközölni nektek, hogy egy adott modell milyen módon újult meg.
A technikai adatok ismerete nélkül is kit?nik azonban a sorból az az öt darab új special edition modell (125 EXC, 250 EXC, 300 EXC, 250 EXC-F, 450 EXC), melyek mind a nagy presztízs? Six Days Enduro verseny színeiben pompáznak.
Legutóbbi hozzászólások