Kiváncsian várhattuk az idei szezon harmadik spanyolországi Motogp futamát, hiszen nagy kérdés volt: Vajon végleg hozzá kell-e szoknunk a gyári Ducati-k nyári szünet óta tartó, nyomasztóvá váló fölényéhez, vagy a velük egy személyes ellenfélként funkcionáló, a vb pontversenyt torony magasan vezető Marc Marquez megálljt parancsol a bolognai rakétáknak kedvenc pályáján… Vannak ugyanis a versenynaptárban olyan helyszínek, amelyeknél hajlamosak vagyunk szinte előre kiosztani a végeredményekért járó serlegeket, kupákat. Sachsenring és Phillip island Marquez-é, Assen Valentino felségterület, Spielberg stop & go aszfaltcsíkja pedig menthetetlenül Ducati birodalom. Aragon szintén Marquez kedvenc, egyrészt hazai pálya, másrészt balra van a menetirány és nem utolsó sorban, vannak benne szűken fordítható kanyarok, amelyek kedveznek a lapon-szűken fordulásra épített Hondának. Az itteni eredmény fontos visszajelzés mind a Ducati, mind az ellenfelek számára, hol is tartanak egymáshoz képest valójában. ( Spielberg ugyanilyen visszajelzés lehetett a hondának, de ott sokkal inkább azt tudhattuk meg hol tart Marc Marquez a Ducatikhoz képest, lévén egyedül ő volt versenyképes a vörös rakéták ellen. )
We couldn’t expect a better qualifying! 3rd pole in a row for @lorenzo99 and 2nd position for @AndreaDovizioso! Fantastic job guys! 👌🏻 #ForzaDucati #DucatiTeam #AragonGP #MotoGP pic.twitter.com/qxX37pl40j
— Ducati Motor (@DucatiMotor) 22 de setembre de 2018
Nos, mint kiderült, a Ducatik jók. Nagyon jók. Lassan gyakorlatilag elfogynak az olyan pályák a versenynaptárból, amelyeken pár évvel ezelőtt a vörösök legszívesebben rajthoz sem álltak volna. A legnagyobb mumus Philipp Island persze még hátra van, de az már látszik, hogy jövőre fel kell kötni a gatyát a többi gyártónak, ha nem akarnak egy-egy elcsípett dobogónak örülni, miközben a Ducatis fiúk pezsgőznek a pódiumon. Egyébként a kérdésre, hogy melyik most a legjobb motor a Gp mezőnyben, nincs egyszerű válasz, a Honda pilótái nyilatkozták, hogy ha meg akarják csípni a Ducatikat azok szélárnyékában maradva, rögtön egy másik problémával találják magukat szemben: Ha szélárnyék van, akkor nincs menet szél, így az első gumik elmelegszenek, nincs menet szél sem, így az első gumik elmelegszenek. Ez a magyarázat arra, hogy a futamon miért maradt le néha Marquez Doviról a futam közben. Marc mellett Crutchlow is futott jó időket a szabadedzéseken, illetve a Suzukik villanásai voltak említésre méltóak. Végül a Q2-ben Lorenzo zsinórban a harmadik pol pozícióját szerezte meg, jelezve hogy MM-nek nagyot kell majd villannia vasárnap, ha nyerni akar. Lori mögött Doviziozo, Marquez, Crutchlow, Iannone, Pedrosa volt a sorrend.
A Yamahák Valentino által már Misanoban beharangozott gyengélkedése tovább folytatódott, Aragon-ban soha nem ment nekik túl jól, a gyár pedig a sok elnézést kéregetést kivéve, egyenlőre nem igazán tud segíteni. Anélkül, hogy a rajongóknak kedvét akarnám szegni, ki kell mondjuk, a csoda várás teljesen felesleges. Sajnos a Gp csapatban kialakult pánik hangulatot a versenyzők előtti folyamatos Mea Culpázás mellet az is jelzi, hogy egyes információk szerint már az egész sor négyes motorblokkra épült koncepció kukába dobása is felmerült, talán egy V blokk lehet a nyerő. Mindenki nyugodjon le szépen, egy valamire való komolyabb fejlesztés pályára kerülése is minimum 12-18 hónap, nemhogy egy teljesen új koncepció versenyképessé tétele. Gondoljunk csak a Ducati hosszú menetelésére a most már sorozatos győzelmekig, vagy a KTM és az Aprilia csapatok erőfeszítéseire, amint „pénzt, paripát, fegyvert” nem kímélve próbálnak versenyképes gépet kijuttatni a versenypályára. Addig sajnos marad a citromsárga füst, a mindig kedves Valentino és az „anyám én nem ilyen lovat akartam„ hangulatú Maverick Vinales.
VR46’s comeback: just what the ‘Doctor’ ordered
After a difficult Saturday, Sunday was much better for @ValeYellow46 #MotoGP | #AragonGP 📰 https://t.co/GKzaCUX9nW pic.twitter.com/mGlZ5W83Zo
— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 24 de setembre de 2018
A vasárnapi futamon ( hú, de még milyen fantasztikus kis futamon ! )egyébként újra a hétvége leforróbb időjárását „élvezhették” mind a versenyzők, mind a hegyoldalon aszalódó néző közönség… ennek a tényezőnek pedig újra nagy szerep jutott a futamon, lévén kemény gumi póker bontakozott ki a rajtrácson. És ez a tényező újra meghatározó volt a végeredményt illetően.
Here comes @marcmarquez93 👊
He dives under Dovi for the lead!#AragonGP 🇪🇸 pic.twitter.com/ukFYOAMZjX
— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 23 de setembre de 2018
1. Marc Marquez: „Reggel úgy ébredtem, hogy itt az ideje kockáztatni ! „nyilatkozta a regnáló világbajnok a futam után. Őszintén szólva fogalmam sincs mire gondolt, általában egy sima pénteki szabadedzésen több kockázatot vállal, mint bárki más a GP mezőnyben. Valószínűleg arra gondolt az ügyeletes MotoGP izgalom felelős, hogy bár egész hétvégén nem próbálta, a futamra a forróság ellenére mégis soft hátsó gumit szereltetett fel. Mint később kiderült jó döntést hoztak a Repsol Hondások, az elöl Hard náluk nem kérdés, a hátsó „puha” gumiban azért volt bőven kockázat. Marc igen jó rajtot vett, majd az első kanyarban lecsúszott az ívről aminek következtében Dovi az élre állt, Lorenzo pedig fejre.
It was over before it began for @lorenzo99 at the #AragonGP 💢 pic.twitter.com/yqKHBiTmoT
— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 24 de setembre de 2018
A számomra fantasztikus, csak a főnix feltámadásához hasonlítható megújulásra képes spanyol azon felül, hogy Misano után újra elizgulta a futamot, sajnos korábban is igen szerencsétlenre alakult nyilatkozatait is forgalomba hozta. „- Marquez miatt estem el, és ezt ő nagyon jól tudja „. Ajajaj… talán lépjünk is tovább, nagyon szeretném még egy darabig megőrizni magamban a szimpatikusabb, újra a csúcsra törő Jorge Lorenzo-t.
A futamon egyébként folyamatos adok kapok ment Marc és Doviziozo között, nem finomkodott egymással a két vb pont éllovas. Marquez végül bedarálta Doviziozót, és megmutatta hogyan versenyez egy igazi világbajnok: pont számolgatást félre téve, nyílt sisakkal, keményen. Fogalmam sincs 70 pont előnnyel mások hogyan versenyeznének, mi minden esetre örüljünk, hogy ő így teszi.
The fight is on 🥊
WHAT A BATTLE! @AndreaDovizioso somehow comes out in front!#AragonGP 🇪🇸 pic.twitter.com/uXnG31iwTP
— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 23 de setembre de 2018
2. Andrea Doviziozo: A Ducati boxban Misano után újra győzött a higgadt olasz, a forró fejű spanyollal szemben, és a házi verseny így újabb fordulatot vett. Bár látjuk, hogy Lorenzo gyorsabb, semmire sem megy vele, ha nem fejezi be a futamokat. Andrea egyébként nem finomkodott, kétszer is a zöld mű fűre parancsolta Marquezt, de a mezőnynek ezen két pilótája hála istennek nem sápítozik némi motorversenyzés okán. Szép volt Dovi…..
Your #AragonGP podium 🇪🇸
🥇 @marcmarquez93
🥈 @AndreaDovizioso
🥉 @andreaiannone29 #MotoGP 🏁 pic.twitter.com/YO91EOD6cS— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 23 de setembre de 2018
3. Andrea Iannone: Az egész hétvégén jól mentek a Suzukik, mégis furcsa volt két világos-kéket látni a 3.-4. pozícióban. Iannone a futam elején ugyan megpróbálta Rins-t maga mögött tartani, de a fiatal spanyol csapattárs visszautasította az invitálást a közös vonatban motorozásra, már a következő kanyarban visszaszúrt. Gratuláció !
4. Alex Rins: A Suzuki jövő évi első számú versenyzője sokáig 3. helyen motorozott, ha többször is vissza nézitek a futamot jó látszik a Suzuki erőssége, a kanyarokba bemenet elképesztően jó sebességgel képes beesni a Suzuki, többször akár Marqueznek is beszúrhattak volna a kékek. A verseny utáni sajtótájékoztatón Iannone is ezt emelte ki, szerinte a mezőny talán legjobb vázát készítette el a Suzuki, a problémák a kanyar után már egyenesen álló motor gyorsulásával vannak. Ez pedig sajnos megint csak nem egy egyik napról a másikra megoldható probléma… Ennek ellenére ez nem semmi eredmény a halk szavú, nagyon szimpatikus spanyoltól.
5. Dani Pedrosa: Kár ezért a futamért, korábbi évek jó eredményeit ismerve dobogó is simán meglehetett volna egy szerencsésebb gumi választással. Nagy a csend mostanában Pedrosa körül, bár a hétvégén pedzegetni kezdték, hogy szívesen látnák a KTM gyári csapatának teszt pilótája ként. Nehéz őt elképzelni, amint egy nem Honda feliratú motoron közlekedik, te jó ég, 2001 óta csak a szárnyas emblémás kétkerekűeket hajtotta. Jó eredmény ez Dani. Így tovább a hátra lévő 4 futamodon.
“I’m super happy” – @AleixEspargaro
Spaniard earns Aprilia’s best result of the season with P6 in Aragon#MotoGP | #AragonGP 📰 https://t.co/js8dkXgYG5 pic.twitter.com/I5bibH6Cwu
— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 23 de setembre de 2018
6. Aleix Espargaro: Hogy kicsoda? Egy Aprilián? Igen. Az igazsághoz tartozik, hogy Aleix jelen esetben beállította tavalyi legjobb eredményét ugyanezen a helyszínen. Ennek ellenére az Aprilia gyári Gp csapata olyan mélységeket jár meg ebben az évben, hogy örülni kell minden apró eredménynek és sikernek. Scott redding kiszólásaiból kiderül, hogy a csapatnál nem minden fenékig tejfel, néha amatőr hibákat vétenek, előfordul fejetlenség. Talán ezek az apró eredmények segítenek megőrizni a csapat és a gyártó hitét a későbbi sikerben.
Magic @marcmarquez93 masters MotorLand 🔥🔥🔥#AragonGP 🇪🇸 pic.twitter.com/4x7tovjqeO
— MotoGP™🏁🇪🇸 (@MotoGP) 23 de setembre de 2018
Következő futam hét múlva, Thaiföldön a versenysorozat történetében először. Hondák Jól mentek az év eleji pálya ismerkedő teszten, meglátjuk mi maradt akkori előnyükből.
Király Laci
Rodeo Ride 34
#motogp #Marcmarquez #aragon #whatarace
Legutóbbi hozzászólások