EST. 2002

24 órás gokartmánia a Kakucsringen

Szöveg: benzso

Óriási készül?dés el?zte meg ezt a gokartversenyt. A motorosok külön csapatot alakítottak, Magda Attila, Molnár Tamás és Peti, Lovas János, Sebestyén Peti és Juhász Dávid személyében, amelybe én már nem fértem be. Nyitrai Attila és Medve Tomi barátom éppen most kapták meg a gokartba szerelhet? AIXRO Wankel motor forgalmazási jogát, és ebb?l az alkalomból építettek egy gokartot erre a versenyre, amelyben én is versenyezhettem.

Ez az eredetileg 50 lóer?s és 50 Nm-es 300 köbcentis különlegesség annyira gyorsan készült el a verseny el?tt, hogy profi pilótákból hiány lett a piacon. Ifj. Tóth Jánost is leszerz?dtették a médiás csapatba, és aki gyorsan tud menni gokarttal, mindenki itt volt. Mi, a FA-GO (FAterGOkart) team hobbigokartosokból és raliversenyz?kb?l álltunk össze hirtelen – a verseny el?tt egy nappal. Nekem három kör edzési lehet?ségem volt a verseny el?tti pénteken a 30 lóer?sre lefojtott gokarttal, és a többiek sem sokkal többet edzhettek, mert a gép csütörtökön lett kész.

Így vágtunk neki a versenynek. Egyetlen profi gokartosunk Báthory Béla volt, aki a Le Mans-i t ípusú rajtnál az utolsó helyr?l az élre tört és vezetett a verseny els? fél órájában, amíg a végül gy?ztes Energy csapata megel?zte. ?k végig a versenyt vezetve, tudták tartani 43-44 másodperces köröket, amíg mi 44-45 másodperc alatt értünk körbe a Kakucsringen, az óra járásával ellenkez? irányban.

Eleinte 25-30 körönként tankoltunk és cseréltünk vezet?t. Minden kiállásnál mérlegelnünk kellett, ahol a mérleg átlagban húsz kilogrammal mutatott többet a gy?ztes csapatnál. Ebbe beletör?dtünk és nyomtuk a gázt, ahogy tudtuk. A negyedik cserénél volt egy kis technikai problémánk, amivel lecsúsztunk a negyedik helyre, majd az éjszaka folyamán még egy, amikor is ötödikek voltunk a tizenkét induló csapatból. Ez volt a legrosszabb helyezésünk, ami után kicsit változtattunk a kiállási taktikán. Mindenki addig marad bent, amíg csak bírja, vagy ki nem fogy az üzemanyag.

Apropó üzemanyag. A Wankel motornak módosított kenése van, ami úgy néz ki, mintha kétütem? lenne. A benzinbe kell bekeverni a 2T olajat 1:40-es arányban. Mi a CEPSA csúcsmin?ség? olaját használtuk a 95-ös benzin mellé. Így reggelre felhoztuk magunkat a második helyre. Ehhez kellett az is, hogy folyamatosan jó köröket menjünk, és olyan ritkán cseréljünk, ahogy csak lehet. Az éjszaka elég megterhel? volt a többi csapatnak is. Volt aki egész éjszaka szerelt.

Mi mentünk. És mentünk egész nap. Közben a párásító rendszer alatt h?söltünk. Nekünk szerencsénk volt, hogy nem gyulladtunk meg a h?ségben, nem úgy a környék fáinak. Óriási erd?t?z támadt és a pálya felé vette az irányt. Szerencsére nem jutott el odáig, így végigmehetett a 24 órás verseny. A nevezéshez kapott négy garnitúra Heidenau gumiból kett?t koptattunk el egész id? alatt, és így nyolc darabot megspóroltunk, ami a végelszámolásnál plusz köröket jelentett.

A versenyünk támogatói:

Arai:

www.motoroazis.hu ;

Dainese:

www.karasna.hu ;

Cepsa:

www.cepsa.hu ;

Puma:

www.danger.hu ;

A wankel motoros gokart:

www.off-roadkft.hu ;

A szállító:

www.byrex.hu ;

és legvégül a PEAK Stúdió

www.peak.hu

Milyen volt az idei nyár?

info (kukac) motorinfo (pont) hu

ugrás fel